[Trailer] Shazaam utmanar alla!
Nu på lördag har alla battle-rappare ute i landet chansen att ställa sig mot Shazaam och dra sina bästa rader i 1 minut. Från 16.00 - 18.00 pågår eventet och den första timmen på eventet kommer Shazaams EP "Battle MC" premiärspelas. Sen är det fritt fram för vem som helst att utmana Shazaam.
Datum: Lördagen 23/7 Tid: 16.00-18.00 Var: Galagowear Pop-Up Store Skrapan/Södermalm Förhandslyssning på Shazaams nya EP ”Battle MC” + Vem som helst får utmana Shazaam i battle! Kl 17.00-18.00 Ta din chans att battle Sveriges bästa Battle MC! Regler: 1minut, Shazaam svarar 1 minut Alla som battlar får bra rabatter i vår butik!
Intressant grej, och ett ganska bra sätt att hitta folk med potential att fortsätta battla.
twitter.com/KalleBalikblek
Schysst initiativ! Shazaam är såpass duktig på att freestyla att han säkert kan underhålla i en hel timme på ren freestyle. Lägg upp video och sånt senare på youtube. //M
Inte för att jag kommer åka hela vägen upp till huvudstaden för det här, men är det freestyle eller är det öppet att ha förskrivna rader när man utmanar?
Utmanarna får absolut ha förskrivna rader men det blir svårt för Shazaam då han inte vet vilka som kommer utmana honom..
Jag tror Shazaam kommer få det tufft den dagen, men när dagen är slut kan ingen säga att han inte kan freestyla, och att han suger som battle mc. Big up!
Jag har ätit pannkaka!
Jag tror Shazaam kommer få det tufft den dagen, men när dagen är slut kan ingen säga att han inte kan freestyla, och att han suger som battle mc. Big up! haha, mja beror ju lite på hur pass bra han gör ifrån sig?
jag kan oxå stå o freestyle;a mot en massa människor, men jag är inte bra för det? ;)
dock tror jag, och hoppas att Shazaam kommer me bra grejer!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Haha det är klart Dizzy, men jag tror inte Shazaam ger folk den här chansen om han drar rader som är helt åt helvete. :P
Jag har ätit pannkaka!
Han kommer ju garanterat ha förskrivna rader som funkar på vilken tomte som helst som han anpassar till läget. Kanske inte nedskrivna men han måste ju ha tänkt på det innan... Vore nästan lite konstigt annars.
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Skön grej, inte alla som hade haft balls till för en sätta upp en sån utmaning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker att några whoaiters borde ta sig dit. Anenkefali, App osv.?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Ta din chans att battle Sveriges bästa Battle MC! Såpass.
Vet inte vad som skulle vara värst. Behöva lyssna på Shazam eller ha på sig dom där löjliga kläderna?
Skivsamlare
2011-07-20 21:14
burden Vet inte vad som skulle vara värst. Behöva lyssna på Shazam eller ha på sig dom där löjliga kläderna? ha på sig de där kläderna, helt klart.
http://www.kulturkompaniet.nu/
Sellish Jävligt random att bli omskriven i trådar :P Vore visserligen kul, men tror inte det blir av. Inte skrivit på länge, tappat suget ett tag osv... En vacker dag kanske. Tjata på App!
Skivsamlare
2011-07-20 21:29
Klart du måste dit och reppa Whoa Anenkefali! C'moon. ;)
http://www.kulturkompaniet.nu/
Gaaahhh!! Fuuuck. Släpp denna skiten tidigare så man kan planera in ;) Big ups till alla som ställer upp och ännu fetare up till Shazaam som tar emot alla. Lite som rap-bukkake if you catch my drift !
Fuck detta. Fattar inte hur den här snubben pallar med sig själv.. Fattar han inte att han är below average?
mannen jag e där! bara för rabatten, för jag kan inte ens rappa!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
Eylem Men om shazaam är below average så skulle jag vilja utmana dig att skriva ner ALLA som är above average! Challenge accepted?
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Heavy indo: Dont get your panties in a bunch bara för att någon på internet inte gillar din kompis. Topic: Cool grej, lycka till!
Sellish, lördag vecka 29, inte så troligt att jag befinner mig där :P
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Invalidenyo Nä men jag tycker det är befängt att kalla shazaam below average.. Därför blev jag intresserad av att få höra vilka han ansåg var över.. Tack för att du uppade tråden btw!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Shazaam har inte legat på topp i sina senaste förskrivna battles men när det kommer till Freestyle är han en av de bästa i landet - vad jag har sett. Många har anklagat honom för att komma med färdigskrivna rader och det finns många knep man kan använda sig av i Freestyle men jag känner inte till många som tar honom i en tävlig där man inte i förväg får veta vem man ska möta.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!
Det är ju bara så töntigt med folk som typ har köpt hela hiphop-kitet och på allvar säger typ "Holla" och är typ trettio och har keps och baggy. Väx upp, liksom...
Han låter skitrolig när han säger" jag är battlemc" och sen precis efter " jag har gjort en ep som heter jag är battlemc" med exakt samma tonfall. Låter som Regina Kevius, om ni förstår referensen...
om man vinner mot shaz då? får man massa kläder då?
Yours truly, Slobe
Heavy Indo R-Man, Henry, Jimmy Pistol, Nomad, Mr Cool för att nämna några. T o m hälfen av nykomlingarna presterar bättre än Shazaam. Var detta menat att vara en utmaning? :o) Tycker inte det är en fråga om smak längre, Shazaam håller helt enkelt inte måttet. Jag förstår att du inte blir glad, men det är dags att bita i det sura äpplet.
Jag håller faktiskt med om att alla du nämnde är above average fast inte nödvändigtvis bättre! Haha för mig kvittar det i slutändan..jag ser bara till att hålla tråden längst uppe! Med din hjälp kan vi förmodligen fortsätta med det om du vill rada upp några fler! Tack i förväg!
All hype är bra hype, eh? Säger rätt mycket om hur ni arbetar
Haha det är din åsikt/bedömning! Men du glömde fylla på listan.. Det kommer bli en trevlig tillställning oavsett men diskussionen hade varit trevlig att fortsätta!
Haha, det är snarare er åsikt om saken. Varför går ni inte med i Big Brother, börjar modeblogga och spela in porrfilmer när ni ändå håller på. Gå all out liksom, finns inget att förlora på det! Måste ändå säga att jag blir sugen på att se hur detta blir av, om det blir många som ställer upp så att säga.
Jag sa aldrig att all hype är bra hype! Men du börjar bli vår number 1 hype up man! Lätt att man kan expandera genom att inkludera andra områden inom underhållning.. För i slutändan är det ju ändå det vi alla är med och skapar! Sen är inte det något jag personligen har tid att göra men någon annan kanske är sugen? än en gång, tack för att du visar support!
Eylem P27 , är du ärligt retard , elr helt enkelt bara jävligt dryg i allmänhet ? Det är fan kul med folk som ta insiativ och hitta på sånna här grejjer änn folk som dig som sitter med sin kula vid datorn och leker . Big up till shazaam som ordnar nåt för hip hopen i sverige !
;.,Tjolahoppsan ,.;
Det är fan kul med folk som ta insiativ och hitta på sånna här grejjer änn folk som dig som sitter med sin kula vid datorn och leker . Får man kläder om man kommer dit och chokar i en minut?
detta hade jag kunnat säga till dig IRL.
Man måste bara älska allt hat på whoa, haha, legendary! Shazaam är favorithackkyckligen nummer 1 som det verkar i alla forum och trådar, aningen orättvist, ^^ Det är ju inte direkt så att det är första gången han i freestylar i sitt liv, att han helt saknar skills och att detta är något dåligt och dumt påhitt av Galagowear och Shazaam? Jag tror för övrigt inte att en enda person som kommer dit kommer att freestyla utan de kommer nog med 1 minut förskriven text full av punchlines och multirim.
Moderator
2011-07-22 13:29
Haha kan bli riktigt jävla fett =) Kommer inte kunna vara i sthlm då men får kika på videos när dom läggs upp =)
//TW
shazaam kan inte freestyla, han tänker ut 2 feta lines till sin freestyle innan han drar igång, sen är resten fillers. allt på senast Shazaam lagt har varit sjukt kasst, bortifrån tagteamen mot ohund och thirdeye som jimmy sänkte lite för honom + ingen publikrespons. När han möter MC KiKo har han en del att komma med men det är inga pricken över i'et rader och även ganska kort battle i sig. Shazaam ÄR average, freestyle är han PRECIS average. Han försöker även skina för mycket, det avtänder folk och får dom att känna att dom inte kan välja själv om dom vill lyssna på honom eftersom han i princip tvingar folket att han är tung och skall lyssnas på. Över beat med text kan Shazaam rappa. där har han sin grej.
Think of a colour you've never seen.
Big up till shazaam som ordnar nåt för hip hopen i sverige ! Jag tycker detta är ett häftigt initiativ.
Alla haters i tråden har ju 1 minut på sig att säga det live istället för att gnälla här.
Fy satan va fett initiativ! Hur i helvete kan folk hata på detta? Kommer det komma upp på youtube? :)
1 september NICE, jag fyller år 2 september =)
Zilox Tack för att du bidrog till tråden, jag kommer att tänka på dig den 2:a september.
hahaha.. skämt o sido, grattis i förskott :)
Det blev inte filmat nånting då?
http://www.youtube.com/user/LuffarNMusik?feature=watch
Jodå. Det kommer nog upp förr eller senare.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
yes, det blev filmat och kommer dyka upp på youtube!
fett! vem blev den olycklige?
Ridå