I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Basementality Battle @ Stash House: Armin vs Big-O

Svensk Hiphop - Battles

2011-06-29 08:54

Basementality Battle @ Stash House: Armin vs Big-O

Big-O från "Big-O & Hasan" gör sin debut i Basementality Battles, han ställs här mot Armin från Yekonim(Yekonim.se). Filmat den 19:e juni på Stash House, (sveavägen 30, Stockholm) där vi hade ett sjukt nice mini-event med grym stämning och med musik av DJ Black Moose & CarlThomas King.

Vem tyckte du vann? Gå in på http://www.basementalitybattles.com/ och lägg din röst och/eller kommentar!

---

Är du sugen på att se battles live? Då är du välkommen till nästa Basementality Battles som är den 9:e Juli, på Bonden Bar (Bondegatan 1) i Stockholm, 20:00.

Graffare

2011-06-29 09:02
HAHAHAHA Big-O!
-

2011-06-29 09:19
Haha, kul battle! Armin åt ju upp Big-O men Big-O hade skön stil. Bullshitrader och fattiga rim javisst men kul kille, haha!

2011-06-29 09:36
Armin droppade för övrigt en hel del kul rader alltså. Shan Atci på den svenska battlescenen? Ser iaf ut lite som det, ^^
Poet

2011-06-29 10:12
Fan jag hade hoppats på mer från Big-O! xD
Jag har ätit pannkaka!

2011-06-29 10:34
fyfaaaan vad sooft battle alltså!
först big o som inte har dom grymmaste raderna, men han har en karisma som bara sprider glädje typ och man kan inte låta bli att flabba ju!
men samtidigt som man får det så kommer Armin in och droppar med riktigt bra delivery och rimstruktur, feta punches och även han en riktigt schysst delivery. som någon sa så får man lite standup feelin över armin, fast att det är rap liksom. jävla soft måste jag säga, och jag ser redan fram emot din nästa battle!

tycker båda gjorde bra ifrån sig (big-o på sitt personliga lilla vis), men vinsten är ju armins med hästlängder.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-06-29 13:02
Big-O är ju hysteriskt rolig! Tror aldrig jag garvat så mkt åt en battle som åt hans första vers. Helt oväntad snubbe som bah kööör! Armin har dock steppat upp sin skit sen senast och äter upp sitt motstånd totalt. Det handlar ju om rap, right? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-29 14:03
haha humor, många skratt åt Big - O!

Armin är duktig och vann
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-06-29 14:23
Big O är vad svensk battlescen behöver!

2011-06-29 14:26
Haha, Big-O! Man kan inte hata på snubben efter hitlåtarna "Hands Up" och "Gör Det i Smyg".

Armin är en av dom skarpaste om inte den skarpaste av Stockholmsrapparna (Henry är väl från Uppsala? Västerås?). Han hade dock ett antal förutsägbara rader. Lite mer genomtänkta grejer och lite lugnare, men starkare delivery hade gjort susen tror jag. Mer av Armin!

2011-06-29 14:46
Tänkte kommentera utan att ha sett battlen...nått i stil med
"ahh, fuck big-o"

Men han är ju så jääävla häftig!!:D

Armin åt honom tho'
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-06-29 20:59
Big-O har jävligt soft stil Får folk att slappna av. Stort plus faktiskt.
Armin hade överlag tyngre rader dock
Ridå

2011-06-29 21:44
Snälla kan inte nån riktigt riktigt riktigt bra lyricist spökskriva åt Big-o? Det hade slagit hål på svensk battle haha. Bara jag som tycker Armin drog liiiite overkill på han?
 http://www.myspace.com/murderdem

2011-06-29 21:45
"hör du vad jag säger jag antar att han är lite döv, jag kommer skära av ditt huvud och stoppa det i din röv"

bästa radan inom svensk battle ever, hands down.

2011-06-29 21:45
nonono hörde precis den med borat, den är den lätt bästa.

2011-06-29 22:04
Hahahaha big O !!!

armin va riktigt fet! fan va underhållande battle! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-29 22:11
Ja, jag tycker denna är bland de mest roligaste vi haft på ett tag! Det var skitbra stämning genom hela eventet...lite mer intimt och avslappnat, inte spänt som det lätt kan bli på det lite större grejorna.
Moderator

2011-06-29 22:55
Haha fan vad skön, Big O är kanske inte den bästa, men gav hela battlen en skön känsla. Armin var tvärtung, ska absolut hålla utkik efter mer saker. Som sagt, en av de roligare ronderna!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-06-30 00:37
Faktiskt skönt med ett mer avslappnat battle utan folk chokar av prestationsångesten, breath of fresh air ;P
Gillar hur det känns som att alla i publiken bara väntar på att Big-O ska öppna munnen haha.

Armin har mkt potential! Hoppas på att se han mer i battles (disclaimer: säger jag inte bara för att han är iranier), han visar iaf att man kan rappa och vara rolig. Istället för att ståuppa och tro att man rappar...

2011-06-30 01:20
Armin vann såklart, men Big-O har en utav helvetes skön stil. Även om rimmen inte är pst/q-klass så funkar dem, bara för just han lägger dem.

Får ta och ge lite applåder åt publiken också, blev en trevlig inramning, love was in the air.
Rappare

2011-06-30 06:54
Armin la väl Big-O i en liksäck helt enkelt.

Verkade vara en jävligt soft stämning på battlen och Big-O kanske inte är världens bästa rappare, men med den ödmjukheten som visades på battlen blev man bara glad över att se på't, hade vart fett och varit på plats.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-06-30 14:11
"hur moget är derååå?"

haha sjukt bra skit, det här battlet har mer replay value än alla andra svenska battles tillsammans...

2011-06-30 15:42

2011-06-30 21:04
Alltså, Armin har fan mer än bara potential. Attityd, delivery, flow, show, ordförråd, rimschema, punchlines... Alltihop sitter redan som en jävla keps, och dessutom varierar han sig väl mellan "hårda" rader, personliga dissar och rena skämt.

Lyckas han bara fila bort raderna som inte riktigt håller måttet ("du är så tjock att du födde din mamma"-segmentet var ärligt talat nonsens) så finns det ingen på scenen just nu som han inte skulle kunna ge en rejäl utmaning.

2011-06-30 22:35
:o) roligt att vissa måste hävda att Armin vann.

2011-07-01 12:47

2011-07-01 15:36
big-o närmar sig legendstatus.

2011-07-01 16:02
gunclapsen i introduktionerna är så jävla hilarious
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2011-07-01 18:13
Haha man kan inte annat än älska Big-O! :S

Snodde inte Armin Shazaams "jag-skulle-kunna-säga-build-ups" rakt av? :O

2011-07-02 00:06
Daaamn vad många views den har fått!
Rappare

2011-07-02 17:30
@jaojao_P21
Shazaam kör samma koncept på sin battle mot tommy knocker fast på engelska. Detta var något jag fick reda på för 1-2 dagar sedan. Det var mao helt oavsiktligt att "sno" det konceptet och jag hade verkligen ingen aning om att någon hade gjort det tidigare.
 Söker ständigt nytt folk att samarbeta med. Kolla min profil för låtar/videos jag gjort. Skicka ett PM.

2011-07-02 20:53
hade velat hänga med big-o och bjuda han på läsk å sånt

2011-07-02 21:12
Ähh det här e inget jämfört med hur han är i båset...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2011-07-03 18:19
hur kan folk ens påstå att big-o var bättre?

aaah, jag fattar... han var "bättre" ;))))
...

2011-07-04 23:47
hahahah Big-O, han kan säga vad som helst skulle endå vara roligt

Admin

2011-07-05 08:48
jaojao_: Shazaam var ju knappast först med "jag-skulle-kunna-säga-build-ups" heller.

Hangaround

2011-07-05 12:49
Hahhahahha hur jävla bra som helst. :P
Visst de är ju ren downssyndrombattle men fan va roligt de är.