I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Michael Crackson vs Mr. Cool (Promo)

Svensk Hiphop - Battles

2011-05-15 23:05
Trendnet, plus några till..

Morse raden, bland det bästa jag har hört. Sen undrar jag varför rader slutar vara rader för att dom är roliga? Ni betraktar roliga rader som nån slags last resort grej för att man inte kan "rappa på riktigt". Hade velat se era favoritrappare dra sånna dära roliga rader som är så lätta att få till och räkna hur många det är som skrattar, sen när ingen gör det så kan ni alltid påstå att ni asgarvade och skylla resten på partisk publik. Jag vet inte varför ni kollar på battles, men för min del kommer underhållningsvärdet i första hand. Bra humor gör battles underhållande och kommer från finurlighet och känsla, två egenskaper som jag gärna ser hos en rappare.

2011-05-15 23:51
eylem
kunde inte sagt de bättre själv! (Y)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Moderator

2011-05-16 00:53
Varför var morseraden så lysande annat än att han använde ordet morse på två olika sätt?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-16 01:04
orka uppa Mr.cool.. lyssna på hans texter.. mycket som inte rimmar och lyssna på hans röst och delivery... är det sånt här hip hop sverige gillar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-16 01:24
KaptenKrok

För att Mr Cool är så tung att han bara behövde öva på texten i morse och att Crackson är ute på så djupt vatten att han övade på texten i morse (1). För att man är ute på djupt vatten om man övar på en raptext i morsekod. För att vissa brukar skicka SOS meddelanden i morsekod när dom är ute på djupt vatten och behöver hjälp (3). Vill inte framstå som en desperat Mr Cool fan, men vad mer kan man begära av en punch? Haha raden växte mer i mina ögon precis, fan va den är bra

2011-05-16 01:30
*(2)

2011-05-16 08:03
Eylem: Jag tror han fattar raden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2011-05-16 09:07
Ah ok, jag tänkte inte på ute på djupt vatten. Jag är ändå inte övertygad, har hört betydligt bättre än så. Både av Mr Cool och från annat håll.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-16 13:11
Nollettfemsju
jag utgick från det, men jag glömde att sarkasm är fullkomligt omöjligt för vissa här inne att haja sig på. Blir likson en system meltdown i era små huven.

KaptenKrok
Det var värt ett försök iaf. Det är lugnt om du vill stanna i The Dark Side of the force, men om du ångrar dig så står dörren alltid öppen.

2011-05-16 17:47
Nja tycker dom är jämn nästan hela igenom.. Blir bara mer respons på cools rader eftersom att hans kompisar står bakom och skrattar ihjäl sig :S

Textmässigt och hur båda droppar ronderna, Så är inte cool så mycket över crackson tkr jag som andra påstår. Men men
Sångare

2011-05-16 20:18
Hahaha, där kom den också.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Redaktionen

2011-05-16 21:30
palla rader om var någon köper sina kläder. försvarar väl knappast dressmann men det var väl tio år sen Petter konstaterade att hiphopen sitter i blodet och inte i modet.

palla rader om att knulla någons brorsa/syrra/mamma/pappa. det är inte kul längre.

palla folk som skyller cools respons på hemmapublik eller kompisprops.
han har laid back karisma som fungerar bra i sånthär format. hitta på nåt eget eller rappa skiten ur honom eller nåt om ni nu stör er så förbannat på det.

och sist men fan inte minst: palla rader om att röka weed! alla röker weed. grattis.
namaste

2011-05-17 00:41
Crackson har en bra text men kanske aningen för många krystade multies. Tänker på fly kick på söder/brajspliff runthörnet/heimlichmanövern mest men fanns en del andra liknande nödrimsgrejer. Man kan inte röka gendish. Som sagt bra text men deliveryt finns knappt.

Mr Cool var rolig som fan och det känns nästan som om han förbereder en show istället för att öva in en text. Bra exempel på att man kan ha relativt "simpelt" material om man har närvaron och självförtroendet.
Rappare

2011-05-17 00:46
Som dom flesta, var inte förtjust alls i cool först men fyfan va skön grabben är!
fosho

2011-05-17 23:54
Såg den först, tyckte inte cool var så bra, så såg jag den igen lite snabbt och där är faktiskt en del bra.

2011-05-18 01:10
palla rader om var någon köper sina kläder. försvarar väl knappast dressmann men det var väl tio år sen Petter konstaterade att hiphopen sitter i blodet och inte i modet.

palla rader om att knulla någons brorsa/syrra/mamma/pappa. det är inte kul längre.

palla folk som skyller cools respons på hemmapublik eller kompisprops.
han har laid back karisma som fungerar bra i sånthär format. hitta på nåt eget eller rappa skiten ur honom eller nåt om ni nu stör er så förbannat på det.

och sist men fan inte minst: palla rader om att röka weed! alla röker weed. grattis.

*ja för Petter har ju satt reglerna för detta? haha för övrigt så håller jag med dig men spela roll, orka va helt överdrivet bokstavlig? :P

*och just denna raden om att han knulla sin bror är ju rolig eftersom att dom battlade ihop senast och det va lite skämtsamt snack om att dom gör allting tillsammans.

*håller med dig om att folk e jobbiga som skyller på att han får endast props av kompisar eller för det är hemma publik, för det är bullshit!

*och crackson hade lite för mkt weed rader faktiskt, som dessutom inte va relevanta för fem öre.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2011-05-18 14:27
om man ska peta bort rader som inte var relevanta så går ju typ 70% av battlen bort....

2011-05-18 22:23
Konstigt att cool är den enda som inte behöver vara bra för att publiken ska gå igång.

Visst, han är inte dålig men långt ifrån bäst som många säger. När han försöker nått så blir hela hans ansikte rött, Annars dumar han bara runt med raderna..

Skulle nog bli en bra ståupp

2011-05-19 15:12
Fly kick på söder/brajspliff runthörnet/heimlichmanövern haha, det är ju askul rimmat, riktigt fult, om han hade lagt dem rimmen med samma attityd som Mr Cool så hade det varit skit kul. Tyvärr tycker jag att Cracksson förlorar mycket på att han känns så seriös och stel.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.