I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: K.Sluggah vs Marty (1 week prep! Promo)

Svensk Hiphop - Battles

2011-04-30 21:47

[Video] The O-Zone Battles: K.Sluggah vs Marty (1 week prep! Promo)

The O-Zone Battles: 1 års jubileum!

För ett år sen startade vi en svensk motsvarighet till Grind Time, Dont Flop och KOTD. Vi visste redan vid starten att det skulle bli en utmaning men det visade sig till vår glädje att responsen från publiken var positiv. Redan tidigt i stadiet mottog vi blygsam uppmärksamhet från KOTD och diverse artister från Grind Time. Vi har självfallet talat om eventuella samarbeten med ligorna under det gångna året men har valt att skjuta på artist-utbyten för att kunna satsa helhjärtat på att fortsätta att bygga upp en stabil svensk scen. Givetvis hade allt det här inte varit möjligt om det inte vore för allas stöd och intresse för att utveckla den svenska battle-scenen. Många artister har gjort sina debuter hos oss och har med tiden utvecklats till duktiga battle-mcs och vi hoppas att få äran att fortsätta föda fler talanger sålänge de vill ta sig tiden att delta i våra evenemang.

För att fira vårt 1 års jubileum så valde vi att gå tillbaka till rötterna hos Wickmanska Café som ställde upp med lokal och rese-ersättningar till artisterna när vi var i behov av stöd. Vi bjöd samtliga som varit inblandade i O-Zone på något sätt och släppte till det ca 40 biljetter för de som var kvicka nog att köpa plats på eventet. Vi bjöd sedan in lite artister från eventsen vi haft och tog även in två nya namn till battle-scenen, K Sluggah och Marty, den senare känd för sina adio-battles på hiphop-forum.

"The O-Zone Battles: 1-års Jubileum", först ut var Marty och K.Sluggah. Battlen ägde rum @ Wickmanska Café 16/4-2011.

K.Sluggah vs Marty:

Tack till alla som på något sätt tillför och gör det möjligt för oss att göra vår sak, vare sig de deltar, arrangerar, dyker upp eller så mycket som tittar på våra battles. Vi har bara börjat, här är för ett till år av underhållning!

//Mvh The O-Zone Crew

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]
Producent

2011-04-30 22:18
låten heter cotton eye joe, inte cottman yo haha. ganska så jädra kass battle, han långa snubben var bara pinsam att kolla på.

2011-04-30 22:58
det här var riktigt jävla dåligt.

båda förlorade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-04-30 23:31
k sluggah är tung
Alltid vald sist på gympan för mina ögon alltid var röda
Moderator

2011-04-30 23:34
Gillade Marty, hoppas han kör någon mer gång.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-04-30 23:36
Jag tyckte iallafall att denna var bra :)

2011-05-01 01:43
K.Sluggah kunde inte röra på Marty mer va? Dryga och ha sig..
Marty kunde gestikulerat mindre.

Var lite krystat, men men.

2011-05-01 02:32
alltså wow, min vän sa en väldigt väldigt rolig sak, är det bara vi som ser en Mr.Cool Kopia i denna videon?

alltså att "härma" ngn annan lite är väl en sak, men detta ser ut och har exakt samma upplägg som mr.cool ju! helt sjukt.

aja, tyckte inte denna va så värdelös som folk måla upp de, prendels debut va värre t.ex.
där va några nice rader men inget jag kommer se igen.

hoppas fler battles kommer snart, btw publiken sög fett...
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-05-01 02:33
K.Sluggah va katastrof. Marty va ok. Marty tog den.
Tråkig battle för att va med på ett års jubileum. Tyvärr.
Hoppas de andra va bättre.

2011-05-01 02:52
Vadå härma Mr Cool.. ingen som härmar Cool här Dizzy... Cool gör sin grej, Marty gör sin grej, Sluggah gör sig grej...

Marty ftw.. Växjö stad!

Tycker rakt av båda gjorde det bra.. Marty vann!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Moderator

2011-05-01 03:13
Sjukt dåligt.. Enligt min åsikt.. Nog för att jag är lite dragen men detta var rent av pinsamt.

Långeman hade keffa rim men attityd så det räckte och blev över. Marty rimmade tight men var riktigt jävla dålig... nästan så man önskade att man fick vara där och pissa lite på honom, förlåt men så är det Marrrrrrty!

// Fonkmaster Flexxx
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2011-05-01 03:30
seriöööst asså, hade trott att denna battlen skulle bli off the hook.. K.sluggah gör feta låtar, men han är ingen battle mc.

Marty har potential att utvecklas faktiskt, jävligt fyndig.. !!!
http://www.youtube.com/dddnicemusik

dddnicemusik @ youtube.. PRENUMERERA

2011-05-01 12:26
Står det inte tydligt i anmälningsblanketten att man inte får röra motståndaren? En gång en varning 2 gånger så får man kicken.

Det kändes som K.Sluggah gjorde allt för att få Marty att avbryta sig, vilket var starkt gjort att inte göra i debuten. Sen kommer predictions också, som var felaktiga... Och två kompisar som ska stå och skrika och skratta. Sen tror jag han chokear 2 gånger själv eftersom han kör 2 väldigt korta ronder....

Ge Marty lite tid så tror jag han kan bli rätt bra så småning om...

Kul att battlesen börjar släppas!
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-05-01 17:58
Står det inte tydligt i anmälningsblanketten att man inte får röra motståndaren? En gång en varning 2 gånger så får man kicken.

HAHAHAHAH, roligaste jag läst på länge, hur jävla street skulle det vara med en anmälningsblankett? ;) hahaha

2011-05-01 18:26
street? Det är en battle inte ett slagsmål.

Man får inte röra motståndaren, så då får man väl vidta åtgärder eftersom vissa kukhuvuden inte kan respektera detta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-01 18:46
http://soundcloud.com/freshjonte
http://soundcloud.com/pomperiposse
http://pomperiposse.blogspot.com/

2011-05-01 18:46
hur i helvete är de ingen som kan hålla med om mr.cool imitatören?? :S

2011-05-01 18:54
Han låter som cool ja, men inte mer än så.

marty vann, hoppas båda kör på mer

2011-05-01 18:56
Jag klarar inte av att se k sluggah, fyfan vilken dålig och respektlös battlare. Hoppas verkligen inte att han får vara med och förstöra fler gånger!

Marty hade några fyndiga rader och jag tycker att han gör det helt okej, speciellt med tanke på att han har en väldigt instabil människa framför sig som när som helst skulle kunna få för sig att spränga hela stället.

2011-05-01 19:01
Dizzy89 P21

Jo han är som en riktigt jävla dålig kopia av Mr.Cool.

2011-05-01 19:15
Tycker Marty tog den med eller utan övertramp från K.Sluggah's sida. Garvade som fan åt pizzaraden.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2011-05-01 19:50
Jag tycker inte heller att battlen hade så hög klass om man säger så....ganska tråkiga rader från oss båda haha....men jag förstår inte hela hysterin kring att jag puttade till marty vid nått tillfälle... de e en battle och de handlar inte om att vi ska vara bästa vänner....jag smällde inte till han precis och de var ingen som sa något om detta efter battlen heller!

Jag och marty har ömsesidig respekt för varandra och pratade som vänner direkt efter battlen ....så nån ostabil galning är jag inte! va du tycker om min rap instats skiter jag fullständigt i

Jag ställde upp! och vi körde och de var som de e....
MEN stå inte och snacka skit om mig som person när ni inte känner mig alls! jag och marty battlade och vi var vänner efter de....Ville bara skriva av mig när alla ska leka viktiga o säga vad som står i reglerna...

MARTY klaga inte för den lilla knuffen så varför ska alla göra det här??? Internet "hiphopare" i ett nörskal.... Jag battla för att de va roligt och marty också!! Peace love unity and having fun!!!!!!!

+( Jag kännde halva stället så spränga det skulle jag absolut inte göra ;)
yeah i said it!

2011-05-01 19:52
Haha crackson det var lite roligt för han mimade ordet "fitta" just när jag la den pizzaraden, precis som att han visste något som jag inte visste :)

I övrigt tackar jag för all positiv kritik, det värmer, hehe ;)

2011-05-01 20:00
Word på sluggah + ger man sig in i leken får man ju tåla det hehe, det var dessutom ingen dömd match och sen har ju varje rappare sin stil för att få den andra ur balans. Tyckte det var kul helt enkelt, hehe

2011-05-01 21:20
ja gillar denna... hehe

kul att båda två ställde upp med kort notice... deras första battle i detta formatet också...
hoppas man får se mer av dem båda...

bigups
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2011-05-01 22:45
k sluggish va riktigt pinsam, marty är intresant

2011-05-01 23:03
Yes lätt att säga internet hiphopare i nötskal och vi inte ska dumma dig på förhand. Men vad gör du exakt där? Jag sa helt enkelt att jag tycker det är dålig stil av dig som person att knuffa en annan som håller på att rappa och avbryta han dessutom och att jag vill minnas mig läst reglerna för battlesen på blanketterna och att ingen kroppskontakt är tillåten.

Jag dummer det jag ser och av den information jag sitter inne på, kan inte tala om vad som sas efter battlen precis lika lite som du kan prata om vem jag är som person.

Men kul att folk kör.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-05-01 23:14
Han rörde honom lite på bröstet, han drog ingen rugby tackling, med tanke på det ni haters klagar om så får ni er att verka vara såna riktiga mesar alltså. Om Marty tog illa upp om det så skulle han visat det då. Palla gråta för att någon som ni ogillar gör bra ifrån sin på sin battle debut.

att lägga adds i slutet av någon line och inte klara det 100% kan ni inte klaga om att han avbryter. Kan tänka mig att det inte är så jävla lätt att få in det bra + att jag tyckte att Marty drog ut lite för mycket på den linen.
Toastare

2011-05-01 23:38
Mhz: Han rörde honom lite på bröstet, han drog ingen rugby tackling, med tanke på det ni haters klagar om så får ni er att verka vara såna riktiga mesar alltså. Om Marty tog illa upp om det så skulle han visat det då. Palla gråta för att någon som ni ogillar gör bra ifrån sin på sin battle debut.

att lägga adds i slutet av någon line och inte klara det 100% kan ni inte klaga om att han avbryter. Kan tänka mig att det inte är så jävla lätt att få in det bra + att jag tyckte att Marty drog ut lite för mycket på den linen.

Haha du får det verkligen att framstå som att en battle går ut på störa den andra så mycket som möjligt? Och att han bara pilla han i bröstet stämmer inte för fem öre. Sista stycket du skriver är så fjantigt, som om det är meningen att man SKA predicta rim och om man misslyckas så är det den andres fel för han drog ut på raden. facepalm osv.

Tycker det är lite synd att Kalle körde denna stilen, dels för att det inte är OK i mina ögon, och dels för att det förstörde hans helhetsintryck. Tråkigt för i övrigt gillar jag hans kaxiga approach och smutsiga delivery. Malmö in i benmärgen.

Både Marty och Kalle kan bli tunga framöver tror jag!
www.twitter.com/jimmypistol232

2011-05-01 23:43
Ni är "hossis" allihop! Ni gnäller som fuckin kärringar!
If you get there before i get there get a fuck outta there, peep my words! ! www.myspace.com/ruztel <br> <br> WWW.SIXTEENBARS.SE

2011-05-01 23:44
skam!
If you get there before i get there get a fuck outta there, peep my words! ! www.myspace.com/ruztel <br> <br> WWW.SIXTEENBARS.SE

2011-05-01 23:49
är ni seriösa? seriöst?

2011-05-01 23:49
gillar din insats UIM

2011-05-01 23:51
jaojao i see u

2011-05-02 00:25
FUCK OUTA HERE VEM SÅG DEN PUTTEN?
MARTY VAR TYVÄR ÖVER KASS!!!!!!!!
OCH NU MENAR JAG ÖVER KASS... JAG HAR SETT WACK MC MEN VA FAN!!!!
HAR NÅN AV ER HÖRT HANS LÅTAR?(KATASTROF).

AdOo den fede

2011-05-02 00:36
FUCK OUTA HERE VEM SÅG DEN PUTTEN?
MARTY VAR TYVÄR ÖVER KASS!!!!!!!!
OCH NU MENAR JAG ÖVER KASS... JAG HAR SETT WACK MC MEN VA FAN!!!!
HAR NÅN AV ER HÖRT HANS LÅTAR?(KATASTROF).

Håller med om att Marty är kass.. men denna battle vann han lätt.

2011-05-02 01:16
Gurrametoden P22
jaojao_ P21
svanspelle
Bobban P24
Gurrametoden P22
JimmyPistol P26
dest
fuck outa here! i see u!

AdOo den fede

2011-05-02 01:51
Jimmypistol Ja menar definitivt inte att det var Martys fel att det blev awkward när sluggah skulle lägga sista ordet i linen för att Marty drog ut på den. Jag sa bara vad jag tyckte om just that moment, sluggah kunde timeat de bättre, Marty skulle ej dragit ut på raden, även om sluggah ej nu inte sa något så blev hela linen lite för lång.

Haha du får det verkligen att framstå som att en battle går ut på störa den andra så mycket som möjligt?

Nej det gör jag inte MEN jag menar att det absolut inte bara är texten som gör det. Jag tycker inte k sluggah har så värst genomtänkta rader som t ex shazaam, allyawan, henry bowers m.m, men hela hans kaxiga attityd och manliga scenframträdande(no homo) gör att hans performance blir heavy för hans motstånd.

Battle handlar inte bara om texten, tycker bara det är kul att se att folk prövar gränserna, blir liksom lite roligare nu när det diskuteras mycket ;)

2011-05-02 04:53
Du kan va störig, Marty :)

2011-05-02 09:46
Tycker det var en stabil insats av båda två, speciellt med tanke på att den vara en veckas prep bara.

K.Sluggah
Gillar hans kaxiga framtoning, har en egen stil som nog kan funka riktigt bra när han kört några fler matcher.
Några höjdpunkter var "blir av med telefonen", "lite för mycket" och "hade tackat nej-raderna"

Marty
Lägger allting tydligt och bra, hade han haft längre prep hade han nog skippat dom svagaste punches han körde, dom drog ner helheten, tänker på "stryk/skjorta" och "spö/fiskare" t ex.
Men punches verkar han kunna, "enkel match även om det var en två mot två" t ex, jävligt bra, fick för lite respons på den.

Sen ang puttning och predictions så iom att det var promo så känns det inte så farligt. Är ingen stor fan av predictions men på stryktipsraden blev det bara kul som fan, skrattade högt.

Big up till båda två.
Lets make some history boys!

2011-05-02 14:36
Ni är "hossis" allihop! Ni gnäller som fuckin kärringar!

what! ofta! trodde de bara va folk i min umgängeskrets som använde det ordet! haha king!

sluta gnälla vafan, marty störde inte ens sig på det själv så va bölar ni om?

för övrigt vill jag säga att ja tyckte marty gjorde bra ifrån sig men det va lite för mkt mr.cool vibe över allting, få bort det lite mer så blir du absolut intressantare i mina ögon då du va rätt fyndig :) K.sluggah va inte kass heller, men vet att han kan så mkt bättre!

och nästa gång rör inte motståndaren för då bölar alla andra här tydligen ^^

2011-05-02 15:35
Hahaha
Jag vill bara tydliggöra några saker:

1. Jag och Kalle Sluggah snackade kort innan battlen om att det var okej att vara "ovänner" inne i "ringen" så det han gjorde hade vi på ett sätt kommit överens om att det var chill. Han lyckades få mig ur balans, även om det kanske inte märktes så mycket. Hade det inte varit ett promo-battle så är det en helt annan grej då måste man ju följa "reglerna" på ett annat sätt.

Alla ser ju saker och ting ur olika perspektiv så det är ju självklart att alla kan hålla diskussioner på olika nivåer beroende på vilken synvinkel man har.

2. Marty kanske drog ut på rader för att det skulle bli roligt att höra knuda mumla fram dem ;)

3. Mr cool kopia!! haha!!! :)
Rappare

2011-05-02 22:31
de var fan den tråkigaste ja sett hittills tror jag, både o-zone och basementality. Tur att den bara var 9 min iaf..,
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-05-02 22:48
Folk borde tänka att det endast var 1 veckas prep och det var bådas debut.

2011-05-03 08:23
Är det bara jag som tänker på svante i hata göteborg när man ser k.sluggah?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Producent

2011-05-03 08:31
Folks krav har höjts som fan. Det var debut för båda två. Kommer ni inte ihåg New Blood eventet? Fan inte en ända battle som var bättre än den här.

Tycker båda har potential.

2011-05-03 09:05
The_Donut P20

Instämmer där. Har varit minst 6-7 battles som varit av sämre klass än denna. detta är en rätt imponerande debut egentligen. Båda går in med rätt mycket självförtroende och har en del bra rader.

Jämför med Dictionarys, mfs, prendels och bildspråks debuter t ex.
Men jämför man med veteranerna nu så är det såklart att dom har en bit kvar. Det som är synd är om allas kommentarer får dessa två battlare att tänka två ggr innan dom ställer upp igen.

Lägg sen till att det är 1 veckas prep också.

2011-05-03 12:40
Hahahaha, Martys introlåt!

Håller med att det är en bra debut, 1 week dessutom. Marty har helt rätt inställning enligt mig, tror det kan komma riktigt roliga och finurliga grejer från honom om han slipar upp sig. K.Sluggah hade rolig attityd, men samma sak här, när sliperiet sätts igång tror jag man kan se tunga saker från hans sida också.

Grattis O-Zone

2011-05-03 13:55
Så här sa Hyper i en "intervju" 2010-12-13 (http://rentutsagt.blogg.se/category/konsert.html):

(Dizaster) ..har talat om att han och Okwerdz skulle komma in till våren och battla på vårt 1 Year Anniversery. Nu blir det dock Basementallity som beater us to the punch på den punkten, dessutom kör Dont Flop med idén om 2 on 2.

Nu skriver ni så här i "pressreleasen":

har valt att skjuta på artist-utbyten för att kunna satsa helhjärtat på att fortsätta att bygga upp en stabil svensk scen

thats some funny shit

..det var en fet battle btw! lets goo

2011-05-03 14:25
Critical
thats some funny shit

Jag fattar inte? Vad va funny shit? Försökte hitta nått som va motsägelsefullt men hittade inget. jaja jag kan vara blind.

så de va ozone som var i kontakt med dom först. varför väntade ni inte ett år?

2011-05-03 14:33
Att ena stunden klaga på att basementality "beat them to the punch" och andra stunden säga att man ville bygga upp den svenska scenen först och medvetet avstod från att ta över rappare från andra ligor...