I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sverige & Norges bästa battlemc´s mot Dizaster/Okwerdz

Svensk Hiphop - Battles

2011-01-06 18:27

Sverige & Norges bästa battlemc´s mot Dizaster/Okwerdz

Vi har en ändring, i februari kommer det vara Okwerdz/Dizaster VS. Nils m/ Skilz/Shazaam som main event.. hela battleschemat, lokal, tid/datum osv. kommer presenteras snart!

Main event battlet kommer vara på ENGELSKA och det är unlimited rounds.

Hela eventet kommer vara en 2on2 special. vi har 7 battles bokade.

Missa inte vårt event i Göteborg nästa vecka!! http://www.whoa.nu/forum/klubb-och-konserter/goteborg/700869/1.aspx

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:12:50)

2011-01-06 21:41
Ska bli intressant.. Tror inte på en svensk seger tyvärr men det ska bli väldigt intressant som sagt.
mhm

2011-01-06 22:02
Ska Shazaam köra på engelska eller är jag bara trög? Intressant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-06 22:05
Main event battlet kommer vara på ENGELSKA och det är unlimited rounds.

2011-01-07 14:22
Tror inte jag hört Shazaam på engelska sen han körde något på CRinc och betitlade den "The Armed Fatboy", och det var ju säkert minst 6-7 år sedan, och minns jag inte helt fel så var låten fullt lyssningsbar, så jag kan mycket väl tänka mig att Shazaam kan få fram elakheter trots engelskan.

Och jag personligen ser hellre att någon som Shazaam och NMS tar sig ann Diz/Okw än ADL och... vem den andre nu var.

Ska se till att vara där extra tidigt så jag får en bra skymt av kombatanterna, för nu blev jag faktiskt mer taggad än vad jag var innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-01-07 14:51
i´ll be there!

2011-01-07 15:32
Här kickar han engelska med Helno! Jag diggar det! Vet dock ej hur gammal den är.

Sen körde han ju en engelsk vers på "Här står ingen still" remixen som jag har för mig var rätt tung.
"Visst är det vackert.."
Producent

2011-01-07 15:40
lite mer än 1 år gammal.

2011-01-07 16:59
Jag kan tycka det är lite missledande rubrik med tanke på att shazaaam verkligen inte är sveriges bästa battle mc, bara att titta på dom senaste battlesen så ser ni resultaten?

All respekt åt han men han är inte riktigt testad på engelska heller? Kanske hade kunnat köra någon som Professor P även om han inte har vart med på något av era event har han faktiskt vunnit ett par battles på engelska... Eller kanske slänga in kung henry som har vart överfet på svenska och han bör kunna göra det på engelska också. Eller någon annan som ställt upp på engelska battles som ni haft om ni hellre vill det.

Visst Shazaaam hjälper säkert till mycket runt omkring och så men tror det hade vart en bättre idé att ta någon som är ja lite mer erkänd på engelska?

Eller hur har ni resonerat?

Ser hur som helst väldigt mycket fram emot battlen, bra jobbat fortsätt med det!
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-01-07 17:37
Shazaam's engelska är defenitivt legit, Aldrig hört nils med skills köra på engelska men det lär nog bli fett. Hoppas bara att det inte är 18års gräns på lokalen då blire körigt. Och det är något ni borde tänka på om ni vill få in mer $, sjukt nice dock.
B
Rappare

2011-01-07 17:43
Bara för mig översättningen av "beväpnad tjockis"till engelska på google translate blir "Michael W. Smith"?

2011-01-07 18:00
Kanske hade kunnat köra någon som Professor P

Va lite uppmärksam och läs lite trådar så ser du att Critical redan svarat varför han inte vart med och kommer förmodligen inte vara.

Förövrigt kan folk aldrig vara nöjda och börja kritisera efter battleln i värsta fall.
"Visst är det vackert.."

2011-01-07 18:11
limp: hahaha det är askul ju! haha

Michael W. Smith

http://translate.google.com/#sv|en|bev%C3%A4pnad%20tjockis

//Yde - wtf?!! haha
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-01-07 18:42
Användaren är inloggad corephase P18

Din ålder märks i din kommentar. En grej är att man inte ska starta flera trådar som berör samma ämne?

Mitt liv är inte whoa så tyvärr hålla koll på allt som sägs på denna sida tyvärr.

Ingen anledning att vara otrevlig, sitter du inne på info? Dela med dig? Var inte bara spydig och säg det har nämnts på andra trådar, uppenbarligen har jag inte tagit del av den informationen? Du skulle lätt kunnat länkat tråden osv osv...

Kritiserar inte battlen utan tycker dom gör en bra grej. Men tycker det känns lustigt att säga att Sveriges bästa battlerappare ska ge sig på Diz....
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-01-07 20:23
Bobban jag ville inte låta otrevlig, bara att man har sätt samma frågor i varenda tråd nu. Sorry..
Men jag känner mig fånig för jag hittar inte vad Critical svarade när folk drog upp Pro P. Men det var något med att han kände han personligen och han hade lagt ner sånt plus att han är med freestyle battlare typ.

Vem som kommer vinna tror jag är ganska säkert, men det betyder inte att det ska bli skit skoj att se vad dom har att komma med! Jag är riktigt förväntas full!
"Visst är det vackert.."
Rappare

2011-01-07 21:53
ni är välkommna att övertala er favorite mc att köra men faktum är att majoriteten har tillfrågats och är pussy'oles som inte vill så get over it och acceptera läget..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2011-01-08 05:14
Corephase

det var på facebook, critical hade frågat Pro P personligen.
B
Rappare

2011-01-08 10:09
Skulle hellre se Allyawan mot nån av amerikanarna med tanke på att han har den tightaste engelskan bland svenska rappare, men men. Kul att det här händer!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-09 00:07
Kommer det även datum till när det kommer upp här? Vore fet. Ser fram emot det!
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2011-01-09 00:12
Varför ändrades line-up:en?

2011-01-10 01:06
Detta har jag helt missat, fy fan vad fett ! Någon nämnde Bowers också, min fråga blir väl (för att inte ställa exakt samma fråga som någon ovan): kommer han delta i någon av de andra battles under detta event?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-01-10 03:38
Är det Critical som bestämmer vem som är bäst i Sverige nuförtiden?

2011-01-10 06:57
Allyawan ffs ge oss han, Tror dock han hade blivit arg igen. Dizaster är en sjuk jävel
Geni
Skivsamlare

2011-01-10 10:04
Skulle hellre se Allyawan mot nån av amerikanarna med tanke på att han har den tightaste engelskan bland svenska rappare, men men. Kul att det här händer!

Haha, med tanke på hur arg han blev när han battlade crome hade han fan gått bananas mot Dizaster. Hade inte fungerat!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Producent

2011-01-10 12:52
tror dock aldrig han skulle göra samma sak mot diz. men aaah heheh. jag skulle vilja ha typ, leo kalokain och profesor p mot dom. men de här blir nog töööngt
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-01-10 15:50
När jag hörde första gången att line-upen har ändrats och vem ska köra istället trodde jag att det va big ass skämt.
jag kan garantera er att det finns ingen bra/etablerad artist i Sverige som vågar battla Diz och OKw förutom Bowers men han har rest bort och kommer typ om 2 månader. Ingen vill ställa upp som kanonkött. Svenska rappare luktar fitta. När jag hörde hur ADL försökte slingra bort sig från battlen (sorry Crit jag måste nämna det för fan!) fick jag lust att slänga alla hans 12or i skiten. Även om jag skulle aldrig kalla Shaz sveriges bästa battle emcee (han har dock evoluerat sjukt de senaste åren och är fortf på väg uppåt) så tycker jag att shuno har feta bollar som ställer upp
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2011-01-10 22:04
Man vet ju att vi inte kommer vinna, shaz e sjukt grym, men det är Dizaster liksom, han är typ dubbelt så bra som den nästbästa i GT typ enligt mig, men jag ser fram emot detta som fan ändå, riktigt kul!

2011-01-12 23:25
Sen när var shazaam sjukt grym i någon battle?..

2011-01-22 16:22
Tänker lätt åka upp och kolla, tror det kommer bli sjukt bra! Får man slänga in en fråga här om det finns någon som har en soffa som jag kan låna lördag-söndag? Vore otroligt schysst! PM:a mig i så fall! :)

2011-01-22 16:58
Allyawan har kanske "fet engelska" men han har inga feta dissar, så det hade ju fallit platt.

Det här blir nog en bra match.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-03 12:11
Sotarpojken

Hehe nej jag bestämmer inte vem som är bäst, sorry det var lite klumpigt

btw, förköpet är ute nu

http://www.sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Basementality-Rap-Battle/
Graffare

2011-02-03 16:15
Kan ju lova att Kung henry är myyyycket bättre än dessa.
-