I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Akin vs Jojje

Svensk Hiphop - Battles

2010-11-30 00:10

[Video] The O-Zone Battles: Akin vs Jojje

Från theozonebattles.com:

Cirka två veckor sen anordnade vi ett event på Krischansta Nation i Lund. Sex battles ägde rum, huset fylldes och rapparna kastade alla möjliga taskigheter på varandra. Nu är det äntligen dags för lite filmmaterial från eventet ... Nästa vecka släpper vi Allyawan vs Crome och Sabotage vs Smo Jo och veckan därpå de resterande. Ett extra tack till DJ Lo-kut för inspirationen till våra nya stillbildssekvenser.

LÄNKAR:
Akin: www.myspace.com/akinonline

Smaklig måltid!

// The O-Zone Battles Crew

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 16:58:20)

www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]
Producent

2010-11-30 00:18
klippet stannar vid 02.41 :( även fast den är färdigbuffrad
Producent

2010-11-30 00:39
nu fungera den, tråkigt att akin choka.

men jojje var jävligt grym fan, aldrig hört om honom. ingen relaterad länk till schnubben?

2010-11-30 00:47
Finns tyvärr inga länkar till Jojjes saker. Han sa dock att det var saker på gång.

// The O-Zone Crew
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-11-30 00:56
Akins första vers var skapligt ointressant, hans andra vers började grymt tills han tyvärr chokade. Jojje låg steget före i båda ronderna och dominerade i 4x4. Enkel seger för honom, men han hade en väldigt skum röst som jag till och från inte tålde riktigt :S Men klart grymt gjort!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-30 01:07
Jojje ägde denna, Sjukt bra faktiskt.
Geni

2010-11-30 01:17
Lol, det där är inte Akin, det är Third Eye i peruk ser ni väl
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-11-30 01:29
När akin rimmade spermie med sväljer var det jääääävligt nära att jag kryssade ner direkt, jeez.

"jag lägger det skitfett så det frustar"

VAD I HELVETE är det här för nödrimsmaraton?

Slutet på ronden var rätt soft iomed att det fick akin att choka.

rond 2,

kuk/komma med-rader? verkligen?

4v4 är fan ett skämt, more like 12vs12 amirite?

Båda behöver fan verkligen tänka efter vadfan dom skriver

2010-11-30 07:35
jojje my man, tung e du bror! han tog detta helt klart.
Groupie

2010-11-30 08:06
Jojje tog det utan tvekan, han var, som nån av domarna sa, bättre på allt.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2010-11-30 10:12
fy helvete va dåligt " jag dödar dig du är en tjej" "tänder en spliff pussar min tjej" skamm för ozone

2010-11-30 14:04
fy helvete va dåligt " jag dödar dig du är en tjej" "tänder en spliff pussar min tjej" skamm för ozone

jämfört med Akin eller vadå ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-30 14:05
För det var väl bara Jojje-rader du refererade till där? Blandade jag ihop dom så sorry, my bad.

2010-11-30 16:53

Har du lock för öronen?

Jag lutar mig tillbaka, tänder en spliff, PUSSAR MIN TJEJ, skickar ett text-sms och helt enkelt väntar på att du knäcker dig själv.
Sångare

2010-11-30 17:18
Detta var ju... bra. Nej, platt fall här och kanske dags att fundera på audition eller nåt innan man får chansen i o-zone? Jag vet inte.

Akin kan säkert bättre, han verkade nervös och fick därmed inte publiken med sig när han faktiskt lade en del ok rader. Gräv inte ner dig över det dock, träning ger färdighet.

Jojje får slipa på texterna, en del märkliga metaforer och utsvävningar som kändes krystade. Bra attityd dock. Men seriöst, är du 25? Trodde lätt 17-18, inget skojande.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-11-30 18:05
haha synd att dom tog bort fel presentationen av AKIN i början, haha!
"på min högra sida har vi ingen mindre än AKON" - sen fick dom ta om det ^^

anyways, jag klarar inte ens av att se denna igen, jag försökte, men ack :(
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-11-30 18:19
Detta var ju... bra. Nej, platt fall här och kanske dags att fundera på audition eller nåt innan man får chansen i o-zone? Jag vet inte.

Jag vill inte hålla på att hata, det vill jag verkligen inte för jag uppskattar den här battlegrejen som fan men jag skämdes när jag stod i publiken på denna.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-11-30 19:02
Jag vill inte hålla på att hata, det vill jag verkligen inte för jag uppskattar den här battlegrejen som fan men jag skämdes när jag stod i publiken på denna.

jag ser det faktiskt inte som hat för man gjorde detsamma.
men vi får ha i åtanke att dessa inte riktigt platsa i ringen lika bra som andra gjort!
träning ger färdighet! :D

2010-11-30 19:15
eh, sluta böla, snubbar är typ 15 båda och kör sin första battle, tycker det va rätt hög verbal nivå för så pass unga mcs
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Rappare

2010-11-30 19:28
OsvenskTiger: Båda är över 20 om inte jag har fel..

2010-11-30 19:34
Det tror jag icke Bror, källor?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Rappare

2010-11-30 19:37
hoppades av mer från akin, men de va bara jobbigt att kolla på.. jojje hade mer pondus
Music makes me feel...

2010-11-30 20:17
OsvenskTiger - Jag är också rätt säker på att de är över 20 båda två.
Producent

2010-11-30 20:31
jojje säger ju att han är 25..

akin är född 87?

2010-11-30 20:33
Det tror jag icke Bror, källor?

Jag är nära vän till jojje och kan lugnt säga att han är 25 år gammal.. Och... varför skulle han ljuga om sin ålder.. hallå?!

2010-12-01 02:17
Jojje är ju fet han gjorde icke bort sig. Däremot Akin gjorde de
Geni

2010-12-01 10:16
Yo!
Varför så mycket hat på alla hela tiden... Jojje var fet. Han la tunga grejer, feta och många rimm å även nice punchlines. Orka sitta och kommentera att någon låter som en 12 åring eller hur gammal någon är. Jag tycker det är fett att folk kör och i just den här så blev Jojje uppmatchad mot en som inte va på samma nivå när det kommer till battlerap.. Tror det är det som inte rättfärdigar honom i er andras ögon. Sen vill jag också säga att killen är 25 bast och han har en ljus röst. Personligen tycker jag att det passar honom. Sen om ni ska citera bars och rader ifrån folk hädanefter, skriv rätt rader och ändra inte på orden. Ser saker som folk skriver va nödrimm och dåliga metaforer å så men ni har ju ändrat minst 2-3 ord i ddet ni skriver. No hate.. Bara min åsikt.
Piiiizzzz

2010-12-01 12:14
Värdelös battle, jojje var inte bra heller. Men han var klart bättre än akin.
B

2010-12-01 13:01
Uncut, det kan ha att göra med att raden inte påverkas ett enda dugg om ett ord ändras i vissa fall, den är lika usel.

2010-12-01 14:08
App:

skitfett så de frustar
biltvätt när hon duschar

så du menar att det är nödrim?

2010-12-01 14:51
"Jag lägger det skitfett så det frustar" är ett ENORMT nödrim ja, och om du försöker argumentera emot det tror jag inte du vet vad ett nödrim är.

Vad JAG tror är att du tror att ett rim är ASGRYMT BARA DET RIMMAR MÅNGA STAVELSER

"Du ser så äcklig ut att alla brudar ber om hivtest när ni knullat"

Där har du en DISS och en BUILDUP som inte bara är nonsensmulties for the sake of multies

EYO DU HAR EN VIT SÄCK BÄVER HUNDAR FET SETUP MANN1

2010-12-01 14:55
du verkar konstig
Admin

2010-12-01 15:45
Så jävla otacksamt att klaga. Var nöjda med att det händer nåt på den svenska battlescenen. Jag tycker det är gubbfett att folk ens ställer upp på sånt här. Det finns ju nästan inga såna här forum att ställa upp och battla på live. Man kanske vill testa på något nytt när man gjort audiobattle-grejen på Whoa. Och än så länge finns det inga möjligheter att ha olika ligor för något sånt här. Men i framtiden kanske man kan ha olika divisioner osv. Eller åtminstone en serie med kval och slutspel.

Ska bli grymt att se de övriga ronderna!

2010-12-01 15:58
du verkar konstig

hahah bästa comebacken ever! :D I like! (ta nu inte detta som ironi, för jag tyckte de va klockrent! :D)

2010-12-01 16:04
Dom som verkligen tycker om något ser till att det blir nåt bra av det och inte bara dravel.

Det är givetvis kul att man ställer upp, och det är väldigt dumt att avfärda någon efter en battle, om man EGENTLIGEN läser vad tex jag skriver så är det tips på saker som kan göras bättre till nästa gång.

Jag sa att det var precis lika dåligt när o-hund sa att mr cools "snicksnack sög och han ser ut som en fisk fast död".

När folk FATTAR att det är dåligt kan dom skippa skiten nästa gång och därmed bli bättre.

Sen är vissa helt enkelt inte skapta för sånt här.

2010-12-01 17:44
Herregud Makke och Dizzy borde skapa en facebook grupp tbh. Pajasar
B

2010-12-01 20:17

kan tyvärr inte göra en facebook grupp, orkar inte ta den tiden till att skapa en ny användare för att göra en grupp :(

2010-12-01 23:08
vafan!? har stannat av vid 5 minuters då akin choka, men varför regearar ingen på hans rader? damn snubben va fööööööööör smart med hans rim, nästan som om ingen fatta han!
akin om du läser detta, snälla fortsätt på exakt den stilen du kör, lugn sansad och överbelastar!
ps. inte sett hela battlen ännu, men de av vad jag sett förtjäna snubben mer respekt...
Ja'da!

2010-12-01 23:15
förlåt att jag inte nämnde men jojje vann, men jojje fan vad jag tycker synd att ingen fatta hans komplicerade rader. men jojje döda honom, mer uppbyggnad, mer rimstruktur, mer allt. men akin damn bara dem raderna som han sa asså.....damn!
Ja'da!

2010-12-01 23:16
ersätt jojje med akin på första raden utav sista inlägget....
Ja'da!

2010-12-02 10:04
Jahmal - Det var inga avancerade rader, det var rimrunkande.

2010-12-02 11:13
Grizzly - rimrunkande kan väl vara avancerat, och brukar oftast vara? =) Ingen jättehög nivå på denna battle men somsagt Jojje var ju steget före hela tiden. Kul att dom kör vilket fall ju, med tiden blir dom bättre om battle-andan tilltalat dom.

Det är ganska drygt att vissa personer jämför alla battles, oavsett battle-nivå, med de absolut bästa, t.o.m. från USA's GT.

2010-12-02 11:25
fbws - Jag tycker det beror lite på hur man ser det. Utifrån ett rimperspektiv kan det absolut vara avancerat att hålla på med att komma på massa rim och lägga dem efter varandra. Men ur ett innehållsperspektiv blir det ofta krystat och meningslöst. Kanske bara är jag men det är inte den rapen jag tycker om att lyssna på. Sen håller jag med dig till hundra procent om att Jojje vann, säger dock som Dr Cox i Scrubs: "Det är som att säga att någon är den smartaste karaktären i The Hills" ;)

2010-12-02 11:31
"Men ur ett innehållsperspektiv blir det ofta krystat och meningslöst" Håller med dig helt och hållet, iaf för mig så innebär rimrunkeri att vara avancerad just tekniskt. Innehållet blir somsagt oftast meningslöst :)

HAHAHA The Hills! Fast det e ju inte bara rimrunkeri helt och hållet han kör med, men jag förstår din poäng.

Man kan väl säga att Akin hade för lite av den varan, och Jojje för mycket helt enkelt?

2010-12-02 11:43
"Rimrunkande" är utmärkt sålänge man kan göra det bra, blir det krystat funkar det inte längre.

2010-12-02 12:02
Kan också stämma, men somsagt. Beror på vad man väljer att jämföra med.

2010-12-02 12:42

what? vad har jag gjort?!

2010-12-02 13:14
haha! Rolig läsning. Jag är fullt medveten om alla mina brister och kände redan innan jag åkte ner att jag skulle jobbat mer på lyriken, men vafan. Det var en kul grej och jag hade en skitbra kväll.

Vad gäller rim skiter jag i vilket så länge tyngden finns där. Tyngden fanns inte där den kvällen, men den hade lika väl kunnat ha gjort det. Skitroligt iaf, och jag kommer göra om det.

Big up till ozone!
http://www.myspace.com/akinonline

2010-12-02 16:01
Bra där Akin, skit i alla jävla hatare som aldrig en orkar ta sig till publiken. Jag tyckte Jojje vann överlägsetn men är sjukt glad över att du ställde upp. Jag blev nog mest besviken för att jag hört mycket av dina dissar/battles på whoa som varit överfeta. Såklart att det är en annan grej att köra live och jag tror att med lite färdighet kommer du säkert kunna hitta din plats i o-zone.

Seriöst, kan ni inte sluta hata? Menar ni på fullaste allvar att det hade varit bättre om inte det här klippet hade spelats in? Ska det vara så att bara dom som battlat 20 gånger förr ska få vara med? Jag tycker det är BRA med blandad nivå så fler och fler vågar köra/testa och får vi fler som vågar testa så kommer fler öva och bli bättre = mer bättre battles framöver. Jag blir så jävla less på eran kassa jävla attityd när folk anstränger sig. Jävla idioter.

Big up till O-zone, Akin och Jojje!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-02 16:08
Det roligaste är ju att alla hatar och klagar på allt på hela filmen bara för det är 2 nya battlare som inte setts på en battle förut. Haha lol

2010-12-02 17:19
MakkeMusik P19

Jag kan bara prata för mig själv men anledningen att jag klagar är att jag tycker de är dåliga helt enkelt.