Palla påpeka det ? Det är så lågt att man måste höjja fullt på sina speakers, och knappt hör ändå, då är det DÅLIGT. Fel. Dåligt ljud innebär att kvalitén är usel, vilket inte stämmer då det är väldigt cleant. Nu handlar det dock bara om att volymen är kass.
Som jag sa, palla påpeka ? Slutresultatet här blir fortfarande kasst........
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Big up till båda två, otroligt underhållande battle och grym stämning! Jag förstår mig inte på er som klagar så mycket på själva batteln, båda två va vassa och faller olika människor olika i smaken. Ljudet är en självklarhet att klaga på men seriöst att såga ihjäl nån som gör "mindre" bra ifrån sig är ju bara löjligt, hade alla lyssnat på korkade personer som skriver "lägg ner din skitkarriär" o sånt bull så hade vi inte ens HAFT skiten to begin with. Nu hoppas jag på en rematch
http://www.myspace.com/murderdem
Jag kom precis på vad jag har svårt för med 2 i styrka, och det är att han låter enormt tillgjord, det är synd för han är fan rätt bra annars
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Skitfett! Bra av båda men Shazaam dödade den verkligen! Imponerande!
www.mofetajerre.se
Producent
2010-06-30 02:46
HAHA jag diggar tänder på tjejen bakom shazaam :D:D
Va heter beatet som dom spelade i slutet fan de va fett! Någon?
www.myspace.com/chillizkingizz
Fett med battles från andra håll! Ska bli kul att checka battlen när jag sitter på en bättre dator, hör inte vad rapparna säger. Kör hårt
shazaam tog hem det....bara tråkigt med så partisk hemmapublik för 2 i styrka, men beväpnad tjockis fixa det ändå ;)
www.soundcloud.com/arionmusic
Styrka var inte bra över huvudtaget. Publiken har nog sett för mycket på battles från USA, skriker som fan efter varje rad
Man kan ju inte säga att 2iS var dålig iaf. Dock en aning överhypad där, antar att han kände de flesta som var närvarande.. Skiten var ju trots allt i Göteborg.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Höjer man så att man hör rapparna bra får publiken dina trumhinnor att implodera, sänker du så att publiken bara låter som en jetmotor en halvmeter från örat hör man inte rapparna håller fullkomligt med! satt med hörlurar och trodde jag skulle få en svår chock
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Jag tyckte i alla fall att 2 i styrka var bättre.
Har du tiden? För min klocka går efter.
Shazaam självklart!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fett men Shaazam vann rätt övertygande ändå tycker jag. Jag gillar inte 2 i styrkas random bög o mamma rader, rätt played och inte särskilt finurliga. Gillar inte direkt alla Shazaams 2istyrka rader heller, lite för många. Men resten var fett o avslutningen i andra var tung (om jag minns rätt) de bourjaer ju haenda litta saukor hära fan!
någon som kan hjälpa till? vad är det för beat som spelas i slutet av videon? vill väldigt gärna veta!
Jag vet inte vad som är sorgligast; att två rappare står och battlar förskrivet utan beat eller att folk verkar gilla det. RIP Hiphop.
sorgligast är väl att du är ett år äldre än mig och inte hängt med i utvecklingen ett skit. men oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook dude Har du hört svenska freestyle rapbattles på beat? jag tycker personligen att vi klarar oss utan det.
Producent
2010-07-02 13:01
Spliffsheriffen P28 tror du seriöst att det där är förskrivet? för ... har du lyssnat på det?
ehhhh JA det är med största säkerhet förskrivet. vissa av sakerna dom sa var dock inte det...
Som MRsalesman säger, det var både förskrivet och freestyle. Shazaam har skrivit det själv på sin facebook.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Har du hört svenska freestyle rapbattles på beat? jag tycker personligen att vi klarar oss utan det. haha jag håller med! de enda raderna som är bra i sånna battles är de som är förskrivna, resten är bajs. så då kan vi lika väl ha helt förskrivna battles som är bra än freestyles som är kassa.
någon som vet vad är det för beat som spelas i slutet av videon? skulle väldigt gärna vilja veta.
jag tycker fan att det var riktigt grymt. känns som det det är blandat förskrivet och freestyle. men fan, går man in i en battle måste man ju ha lite på lager liksom. om man lyssnar på fyndigheten och rimmen, för att vara battle, är det grymt bra.bland det bästa iaf. jag sett på svenska faktiskt...som sagt, frågan är vad dom tänkt ut innan och vad dom kommer på under tiden...men som underhållning hoppas jag att folk uppskattar detta bättre än heros och annat blajj.
http://www.myspace.com/noodlestyle
Rätt lätt att svara på om man orkar se den. Jag ska försöka kolla om några dagar
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Har du hört svenska freestyle rapbattles på beat? jag tycker personligen att vi klarar oss utan det. Var väl samma sorts argument T-pain (och hela industrin) hade när han köpte sin första autotuner.
Att det är freestyle säger sig självt. Vilken vettig person som själv har försökt freestyalat någon gång hör det direkt.
Shazaam schlaktade! R-raden va det ända 2iS hade som var riktigt bra
tack! kul att folk diggar! och ja, det kommer mer sånt här!
angående det här nya battleformatet med written&freestyle så tycker jag det är en rolig och bra utveckling av det hela. kvaliten blir så mycket högre och för duktiga freestylare blir det bara mer att arbeta med och roligare..
men det är ju en smaksak.. dom som fortfarande vill ha gamla hederliga freestyle battles så finns det ju plats för sånt också.. här är lite klipp ifrån såna jag var med i bara ett par veckor sen..
Jag hatar ju Shazaaam och hatar på honom i varenda tråd sen typ 2002 eller 2001, men den här gången representerade han faktiskt stockholm fett.
Det ska naturligtvis vara "att det är förskrivet", och inte "att det är freestyle".
Haha shaz, fan va jag skrattar åt dina rader! love it
Johnlemon: Länkarna funkar inte
Toastare
2010-07-05 15:08
Jag förstår inte att folks skriver att 2iS är bra? Är kvalitén på svensk "battle-rap" så pass dålig? Och när ska det införas minuspoäng för fantasilösa dissar som 1. motståndaren är bög 2. motståndaren är en fitta alt. har en fitta. Där emot är jag glad över att se förskrivna battles som blandas med lite freestyle som på O-zone battles, även om många där också faktiskt är rätt dåliga så finns det några som är riktigt bra. Jag hade gett upp hoppet efter freestyle grejerna i GBG som jag såg när jag bodde där. ;)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-07-05 15:12
och nej jag skulle inte "göra det bättre själv" ... jag har självdistans.
Jag skyller allt på Emma!
Okej kan någon administratör ta bort mitt senaste inlägg. Märkte att inget fungerade. Tragiska skit. Nåväl besök www.johnlemon.se > johnlemonTV så ligger klippen där. Ber om ursäkt för röran. J
http://www.johnlemon.se - varje dag
vore kul att se lite brudar i sånna här freestyle battles! jag menar, det finns duktiga kvinnliga mc's så det måste väl finnas duktiga kvinnliga freestylare också?
Förutom kvallen så var det en bra battle! Inget mord dock (förstår att fanboysen och trögisarna tycker så, men ingen med sinnet på plats kan säga att detta var murder). Props till båda rappare, min röst går till Shazaam :o) Big up till arrangörerna, bra initiativ och jag hoppas på att se mer battles från GBG! Och ni som tycker att detta inte håller måttet får ta och tagga ner, säger det igen, battlesverige har ingen riktig bas, men med lite tålamod och support kommer alla pusselbitar falla på plats. Det här är bara början och det har redan bjudits på bra grejer. Givetvis hänger allt på att rappare och arrangörer gör sitt bästa för att utveckla sig själva och varandra och det här är ingen liten pusselbit, men pass på pessimismen, var glada att folk tar tag i grejer istället för att komma med spydiga och onödiga kommentarer. Dom som är obekanta med konceptet (förskrivna battles) får ta och kolla på Grind Time, Don't Flop, Real Talk, KOTD . Konceptet försöker inte knuffa ut freestylebattles, det här är bara en annan variant av battlerap.
Jag säger som så många andra att det är roligare att lyssna på förskrivet som låter bra än "riktig freestyle" som låter skit. men d e klart d är nice om någon är tung på riktig freestyle och droppar d bra. Angående volymproblemet så kanske det har att göra med att det är en battle med 2 I Styrka? hahaha
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Skönt förskrivet från shazaam, hur många månader innan visste han om detta battle och hade chans att fila till några riktigt vassa rader? så jävla illa asså.
som om 2is inte visste om det samtidigt som shaz? Va vill du få fram fjant insdel? ;S
"Visst är det vackert.."
Skönt förskrivet från shazaam, hur många månader innan visste han om detta battle och hade chans att fila till några riktigt vassa rader? aa det är jävligt smart att inte komma förberedd till ett förskrivet battle.. eller.. ??
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Måste korrigera min senaste kommentar. Jag kollade på klippet flera gånger för att inte missa något märkvärdigt, men misslyckades ta in Shazaams tunga insats i denna battle. Vet inte om jag var i en optimistisk mode eller om jag var sur på Shazaam av en okänd anledning. Efter att ha kollat igenom klippet en sista gång kan jag säga att jag tar tillbaka det jag sa om mord etc :o) Bra gjort Shazaam!
grymt att alla diggar! alltid skönt när man kan känna att man mördat en promo battle!
propps till 2 i styrka och Ubahn! Hoppas ni bjuder dit mig någon mer gång!
Ni som diggar detta har sett rånet ifrån Ozone va? :)
4bars-konceptet på o-zone sög. annars så var det rätt kasst i övrigt Mighty1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför klagar alla på ljudet? Inga problem att höra något. Båda var duktiga som fan, blev förvånad!!
jo vi har sett rånet men han var inte värdelös iaf, mest hemmaplan som gav honom segern. Men dom borde tänka på det lite i framtiden, många av domarna är åsnor (nej inte på riktigt...du vet som talessättet) verkar inte som att dom är särskilt insatta i skiten, tycker bögskämt är exalterande o YO'ar till vad som helst!
Shazaam var grymast i denna, Även som i den mot third eye
inte konstigt att styrka ser knäckt ut.. shaaz sänkte han redan i rond 1
twitter.com/maqsmusik www.maxmusic.se Spotify: Maqs