I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Event II (del 2 av 2)

Svensk Hiphop - Battles

2010-06-10 13:02
cromes OT aaaaouuuch!! haha fy fan "he's on the wellfare" (hur de nu stavas).

väldigt bra battles denna gång, gillade dock inte de engelska grejerna då de roligaste raderna var de när de pratade svenska typ

//Yde - najs najs
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-06-10 14:47
Feta matcher som fan.. Håller med domarna i alla vinster.

2010-06-10 16:44
roccspotz vs crome....
Rodde hade bättre närvaro o flyt....
det beror på va man gillar för sorts hiphop tror jag nästan för i mina öron vann rodde lätt!!
yeah i said it!

2010-06-10 18:48
Jag fattade inte en sak, jag tycker att rodde e rätt bra på att rappa men hade han skrivit det där? inte så märkvärdigt direkt då.

shazaam mot third-eye var fetast! Tycker fan att båda var bra, men Beväpnad TjockiZ vann nog ändå.
Groupie

2010-06-10 22:03
Jag skulle vilja ha en nollvision mot svenska rapbattles på engelska :)
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2010-06-10 22:21
Sabotage, big up! Riktigt bra också...
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-06-10 22:55
Damn missade Sabotage han var ju riktigt tung...typ den bästa hitills!

2010-06-11 10:52
Sabotage påminner som satan om Klimpen i Bert!!=D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-11 12:42
shaz döda den heeeeeelt ju...
www.myspace.com/040anel<br>

2010-06-11 13:22
upp, fan va feta battles denna gången
www.soundcloud.com/arionmusic

2010-06-11 13:31
Nu ska jag göra något jag lovade att aldrig göra igen, dvs se en sabotage-battle
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-06-11 13:33
Eller nej, jag orkar fan inte när det är nån snubbe med solbrillor i ett mörkt rum som skriker "BRUSH"

2010-06-11 13:46
martin zamora och shazaam leverera! Tyckte sabotage bara skämde ut sig så hårt
We make rap, but we live hiphop

2010-06-11 13:52
säger snubben som har "We make rap, but we live hiphop" som signatur

2010-06-11 14:30
Det är ju dock från method mans låt, minns inte vilken, men orka dryga, jag sa bara vad jag tyckte
We make rap, but we live hiphop

2010-06-11 15:14
motivera varför du valt den signaturen och varför du tycker att sabotage skämde ut sig, tack

2010-06-11 15:25
inte för att va ett ass men han Chukk Rukkuz är inte så jävla bra alltså. hur kommer det sig att han varit med två gånger?
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2010-06-11 15:27
Arman, Hyper, Mr. Cool... när får vi se Färska Prinzen i en sån här battle? :D

2010-06-11 15:58
Jag säger som på Youtube:

Domarna kan ju inte vara på riktigt! Sabotage körde över Martin redan i första konsonanten. Martin Zamora var riktigt jävla usel och precis som dom sa innan "fresh to death"-stilen gör mig illamående..

Jag skrev det här precis efter övertiden var slut och nu säger dom att Martin Zamora vann!? Skandal ju förfan. Sabotage körde ju över honom totalt, på alla möjliga sätt! Känner Martin domarna eller? Ser ingen annan anledning till varför han skulle vinna..

2010-06-11 16:10
så jävla sant ^

2010-06-11 17:22
Jag tycker Zamora vann rättvist, han hade grymt flow, var personlig och hade rätt battleattityd, medan Sabotage droppade played out shit, körde risiga rim (råtta/kottar, kuppen/klubben) och punches som knappt var personliga.

Crome mot Rocc Spot var riktigt fet, lätt bästa engelska battlen. Rättvist dömd för Crome körde över han i övertid.

Shazzam mot Third Eye, kunde slutat lite hursomhelst, riktigt bra och jämn, förutom att Shazz bjöd på ett grymt rimschema när han rimmade typ 8 bars på nu är det krig din mammaknullare.

Sa ja te dig!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-06-11 17:27
Problemet med shazaams "rimscheman" där han flippar ur är att det bara är filler, det har liksom ingenting med något att göra alls.

2010-06-11 17:55
och Martn droppade inget som va played eller? knarkföräldrar, mamma borde ha svalt dig, hon borde gjort abort, slog upp ordboken osv. Martin och P.J. (och då tänker jag inte på Chukk) var nog dom två som körde mest classics av alla. Martin vs Sabotage borde inte ha gått till ÖT, Sabotage var bättre. Men jag tycker båda gjorde bra av sig! Nice battle att kolla på. Och fett roligt när Sabotage får sina små utbrott hahah

2010-06-11 19:08
undrar som ngn annan, om de finns något ungefär datum för O-zone III? :D bryr mig fan inte vem som ska dit, bara de blir nice :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-06-12 12:19
Jag vet att det bara är åsikter o så, men jag fattar inte hur folk tänker ibland...hur fan kunde Martin Zamora vinna? o hur fan tycker ni att han är FRESSSSSSH? inte särskilt bra delivery, mediokra rader osv.,..han vann för fan inte en enda rond så vitt jag kan minnas! Pricken över i'et för mig var "mamma borde ha svalt dig raden" så jävla fattigt 2010 ungefär lika spännande som weight loss/kate moss

aja fattiga domare
Sångare

2010-06-12 19:19
Fingervantar på wolverine. HAHA!
Shazaam lade mest och bäst rader, men det är inte oväntat. Snubben är rutinerad, lever för sin rap. Har länge hatat på killen men nånstans måste man inse att han är jävligt talangfull.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2010-06-12 19:21
Fet battle för övrigt, kärlek till arrangörerna. Dock ett litet klagomål, även om Sabotage är rätt wack så ska han inte straffas för att han har publiken med sig. Jag tror inte att någon med handen på hjärtat kan säga att Martin Zamora var med i matchen där.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-06-14 19:50
Har bara checkat Zamora vs. Sabotage hittills. Ingen diss till Zamora, han är soft, men battlen borde aldrig gått till övertid. Sabotage tog det asså. Konstigt beslut av domarna...?

2010-06-14 23:17
Men jösses, även om third var fyndig ibland så kommer han ju lukta kiss fram till julbadet efter den utklassningen... Kul som fan att se BT tillbaks i storform, kan inte erinra mig att han någonsin lagt fullt så klockrent som han gjorde här?

Som vanligt tappar battlen gnista när de förbrukat sina förskrivna rader menmen.

big down till de uppenbart förbestämda domarna.
Förlåter arrangören om han lyckas boka org12 på nåt vänster..

2010-06-14 23:39
Och såg nu även sabotage vs zamora. Får man fråga vart dessa domare rekryterades ifrån? Zamora kommer nog aldrig komma ifrån kissdoften efter det där.

Jag ger givetvis zamora övertiden, men jag förstår att sabotage iskallt räknade med en vinst och inte OT.

2010-06-15 13:03
nån som kan förklara "killen med skylten"-raden som Sabotage drog mot (jag tror det var) Hyper?

2010-06-15 16:47
Men jösses, även om third var fyndig ibland så kommer han ju lukta kiss fram till julbadet efter den utklassningen... "Kul som fan att se BT tillbaks i storform, kan inte erinra mig att han någonsin lagt fullt så klockrent som han gjorde här?" <----KANSKE för att han inte battlat i skriven form innan, du inser att detta inte är FREESTYLES OF THE TOP OF THE DOME YO YO ROCK THE MICROPHONE

2010-06-15 17:40
grafflix - Det finns ett jävla original i Lund som går runt i stan varje dag och håller upp en skylt där det står "Sluta mörda oss" på ena sidan och "Carl Erik Rosén dödade Olof Palme". Han bor tillsammans med sin fru i en risig bil som står vid Clemenstorget och det enda han gör i livet är att gå runt med den här skylten. Så har han levt i en herrans massa år. Filip och Fredrik intevjuade honom och filmade inför "Sveriges skönaste människor" eller vad det hette men han vägrade sedan att delta i programmet då han inte såg vad han skulle vinna på det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-06-16 10:56
Thoren

Tror du tar din expertis för seriöst nu. Shazaam vs Third Eye var inget mord från något håll, samma gäller också Martin vs Sabotage. Tror alla måste ge battles av det här stuket lite tid innan man fullskaligt börjar ifrågasätta bristerna, med tanke på att det inte har funnits youtube-battles-a-la-GT i Sverige förrän nu. Och varför ska man bryr sig så jävla mycket om vad domarna säger anyways? Du har ju tydligen tagit examen i att döma battles så du behöver ingen som säger åt dig vem som vann. Sen tycker jag att domarna var schyssta, bättre än förra gången så utvecklingen går framåt. Ha i åtanke att domarna inte befinner sig i samma sits som er, dom har inte tid att reflektera kring varje rad innan dom dömer.

Producent

2010-06-16 17:26
eylem
folk ska väl få säga vad dom tycker eller hur...?

sabotage var rätt fjollig med att kommentera hela tiden. måste kännas svårt för honom det här :D

shazaam var töng

2010-06-16 22:01
Haha förlåt om ni blev upprörda. Det blev jag med dock, så liksom ni kände jag mig tvungen att skriva där..

Med lite distans till det hela kan jag formulera mig lite mer diplomatiskt;
Jag tycker domarna dömer någorlunda rimligt om man enbart ser till texten. Men tar man med attityd och helhetsintrycket så tycker jag som tidigare stateat. Dessutom hävdar jag bestämt att sabotage och bt båda har de fyndigaste raderna, något jag värdesätter högt.

Säljarn, jag är fullständigt medveten om upplägget, men jag hävdar att han kört med ovanligt stor del skrivna rader förr också. Inte ens hans inspelade låtar har lika träffsäkra rader ju.

Trevlig kväll :)

2010-06-17 15:39
Konstigt P22

Såklart ska man få säga vad man tycker! Men när folk börjar kicka sina egna rader ''han borde ha kört så här istllet!'' och när ''proffsen'' här inne börjar klaga på engelskan, 4/4 bars-grejen och domare så känns som att folk borde ta o lugna ner sig lite. Tillskillnad från skräpet som produceras i svensk hiphop idag så är det bara rätt att yttra sig med lite omtanke när det kommer till battles som håller lite klass. Jag vet hur abstinensen tar över hos whoaiterna, och att folket här måste hävda sig hela tiden. O-Zone är en tung tillställning och arrangörerna har visat att dom kan utveckla konceptet, skillnaden mellan första och andra eventet är rätt stor. Battlesverige saknar bas för tillfället och man får räkna med brister här o där. Det ser dock ljust ut med detta, onekligen en frisk fläkt i svensk hiphop! Blev långt som vanligt, ska sluta leka viktig nu..

2010-06-22 19:10
Grejen är att jag förstår att man kan bli stött när folk som oss skriver "dålig engelska" o dyl MEN om folk inte klarar av kritik så borde dom väl inte ställe upp i battles som har live publik o släpps på youtube. så enkelt är det i princip. Böla den som böla vill....får väl göra bättre ifrån sig istället

Fett oavsett, nice att folk gör ngt...finns ändå peppade människor här o där verkar det som

2010-06-24 14:01
Många som skrivit att Sabotage borde ha vunnit, vissa menar t.o.m. att han utklassade Zamora. Jag undrar, vad är grejen? Visst, Sabotage kommer med bra rader ibland men ofta är det väldigt dåliga rader den korkade (partiska) publiken jublar åt. Zamora var inte på hugget, men han var definitivt bättre än Sabotage, hur många den senare än kände i publiken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-15 20:50
Vart kan man få tag på Third Eye's musik?!
"Visst är det vackert.."

2010-07-15 21:32
Toss'a hans sallad så så ploppar skivan ut ur brunögat aka the third eye

2010-07-17 10:10
Frågar en gång till, vart kan man få tag på thirdeye's shit?
"Visst är det vackert.."

2010-07-17 12:00
Hans myspace står ju i början av hans battle.

2010-07-17 12:20
Gör den det? Idiot
"Visst är det vackert.."
Lyricist

2010-07-18 12:45
e det ngt mer på g eller?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-07-18 15:06
håller fan med, nu har de gått lång tid sen detta event så man börjar undra va som pågår?

2010-07-18 15:55
Dizzy och Dictionary

Troligtvis kommer vi hålla en promo battle i mitten av nästa månad (20e verkar det bli). Ett mindre uppstyrt event utan domare som kommer att hållas utomhus. Kommer med mer info i dagarna när saker och ting är stämplade!

/ O-Zone
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2010-07-18 18:31
amen fan vad fett! låter freakin awsome! synd att ni inte kunde ha det innan den 15e så folk kan använda sina sommarkort! :(

2010-07-19 21:53
ja bra, skippa dommarna. de vet ju ändå inte va dom snackar om..

2010-07-20 14:36
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]