I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Cleo & Syster Sol ft. Kristin Amparo & Nasty - FATTA

Svensk Hiphop - Audio & Video

2013-09-09 23:35

2013-09-10 00:06
Big ups
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-09-10 11:21
Syster sol är bra fin. Texten i låten låg väl på dagisnivå annars var den helt okej

2013-09-10 12:54
Bra budskap, tråkig låt.
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Groupie

2013-09-10 14:04
Världens tråkigaste låt. Kom igen, budskapet är iochförsig bra men det finns bättre sätt man kan arbeta mot våldtäkter än en jävla hashtag.
Jag gillar Syster Sol och Cleo vanligtvis men gillade inte låten.

2013-09-10 16:20
Det är nog inte tänkt att det ska vara en rolig låt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2013-09-10 18:57
Jag menade inte rolig som i komisk. Du fattar nog vad jag menade om du tänker efter...

2013-09-10 23:48
gggg_hatt

Nä förstår att ni menar att den känns platt men samtidigt är den nog inte riktad till er. Annars håller jag nog inte med, tycker att den fångade den stämning den skulle, det trots att jag inte fastnat för något artisterna gjort innan.
Groupie

2013-09-11 09:33
Enligt många som varit med om liknande händelser som låten handlar om så är den väldigt bra. Vilket också troligtvis är den tänkta huvudsakliga målgruppen.

Vill man att fler ska ta till sig låten och budskapet är det bättre att göra en "roligare" låt, men det är nog å andra sidan väldigt svårt på ett sådant tema.

2013-09-11 12:09
gggg_hatt

Precis, va väl därför jag postade en dryg anmärkning om att ni ville ha något mer "roligt".

Jag har iaf inte hört någon låt av kvinnliga svenska rappare på det här temat, som, även om de själva inte direkt är drabbade kan ge en röst till dom på ett annat sätt. Känns som en viktig låt.

Annars tycker jag att folk kan och ska "hata" på bäst de vill, internet är perfekt ställe för folk att få ärlig feedback på, när jag läste era kommentarer här kändes det bara så sjukt fel.
Groupie

2013-09-11 12:59
Värt att notera när jag "klagade" på låten är att jag absolut inte stödjer våldtäck/andra typer av utnyttjande. (vill inte framstå som en dryg mansgris)

2013-09-11 23:10
Jag måste tyvärr hålla med de flesta här. Bra budskap, platt låt.
Problemet är väl egentligen att dom gjort låten utifrån andras berättelser. Hade de skrivit utifrån sina egna erfarenheter och smärta så tror jag de hade fått en mycket mäktigare låt. Å andra sidan så gör dom det kanske inte för att få en hit-låt.

2013-09-12 17:48
venne varför låten fastnar inte för mig,
Rappare

2013-09-15 18:11
detta diggas!
http://mrhagman.blogg.se/ <----download me there!