I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Nomaden och Pato Pooh släpper versioner på Control

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionen

2013-08-21 18:36

[Audio] Nomaden och Pato Pooh släpper versioner på Control

Saxat direkt från Whoa-bloggen:

Under dagen har det dykt upp två svenska versioner av den minst sagt uppmärksammade låten. Nomaden skickar iväg dryga tre minuters rap och uppmanar alla som känner sig träffade att ta åt sig.

Även Pato Pooh har valt att göra sin egen version med motiveringen:

”När jag hörde låten för första gången så blev jag förvånad över samplingen som NO I.D hade använt till låten (förutom Kendrick Lamars vers såklart!). Samplingen kommer från en chilensk låt som släpptes 1973, en låt som betydde mycket under och efter diktaturen. Såklart en chilenare måste spotta över det här beatet, tänkte jag”.

För ytterligare läsning om bakgrunden till versionerna, in på Whoa-bloggen!

niggaz want me to rhyme? $3,99!

2013-08-21 19:32
Nomad är tung. Men gör man en disslåt ska man väl dissa nån? Eller? Eller handlade det om att skryta om att man är på väg upp o att man haft/har det tufft? Har jag missat något?

Sverige alltså... Ja, nej man dissar rappare som inte kommer nånstans på kendrick beatet o typ dunkar lilla Namo i ryggen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-24 13:23
Sverige alltså... Ja, nej man dissar rappare som inte kommer nånstans på kendrick beatet o typ dunkar lilla Namo i ryggen

SpoilerHAHAHA

2013-08-27 22:02
Skulle vara kul att mixa ihop alla svenska versioner om de dyker upp ett par riktigt tunga.
soundcloud.com/brormusk/sets

2013-08-27 22:09
Schri

Väck mig när någon dissar någon som har inflytande på scenen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-29 13:31
Hahahaha Nomaden lol, i början får han det att låta som att han ska namedroppa osv "sa han verkligen det där" men det slutar med att det bara är ännu en skrytlåt

tung battlare, men värdelös rappare

2013-08-29 13:43
tung battlare, men värdelös rappare

Har du lyssnat på Kubik mixtapet, hans engelska släpp eller Som Fan?