I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Stor, Chepe & Salla - De e knas

Svensk Hiphop - Audio & Video

2013-06-15 03:36

[Video] Stor, Chepe & Salla - De e knas

2013-06-16 12:49
En cover? Synd att inte Stor lägger egna verser. Reffen är ju classic men kapa dogges verser rakt av? Så bra är dom inte.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2013-06-16 12:55
fakemail, sen är dom ju från 93-94 också ;) Det är ju classic! Covers görs ju i alla genrér så varför inte inom hiphop?

2013-06-16 15:40
Det är knas släpptes ju på skivan "Mitt kvarter" år 2000. Latin Kings kommer alltid vara den bästa svenska hiphopen enligt mig. Och den här var tung enligt min mening,

2013-06-16 22:16
fellevererat av stor, detta är classic. jag kan terrängen som min inerficka vilken fint len e sjukt fett rad :)

2013-06-18 07:21
"Reffen är ju classic men kapa dogges verser rakt av? Så bra är dom inte."

Är du go eller? Han hedrar ju låten genom att inte ändra något. Fyfan om någon skulle spela in covers på TLK och ändra texterna.

Riktigt schysst cover, vore kul om fler Redlineartister kunde göra covers. Känns ju som TLK-influensen är en röd tråd i all musik som släpps på Redline just nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-18 18:35
Missförstå mig rätt, jag gillar det mesta som släpps via Redline, men ser bara inte poängen med en cover när de lätt kan göra 10 feta remixer istället och det säkert skulle blivit bättre.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.

2013-06-18 19:08
Utan Dogge skulle inte scenen ser ut som den gör idag så jag köper absolut varför de gör en cover istället för 10 "feta" remixer.

2013-06-19 19:04
Kanske inte, TLK var jävligt bra men inte tack vare Dogges texter tycker jag. I min bok är han inte många steg över Mange Schmidt om man endast jämför texter.

TLK födde Redline Records, och det ser jag som bland det fetaste som hänt hiphop i Sverige. Resten är utfyllnad.

2013-06-19 19:30
Det fakemail inte vet är att salla har skrivit de flesta texterna.

Och jag tror nästan att du kommer tycka dom är bättre enbart av den anledningen.

2013-06-21 11:17
Fyfan vad tokfett! Jag har inte lyssnat mycket på Stor, han är talangfull men kittlar inte mina öron riktigt. Men det här är grymt i både teori och praktik!

2013-06-21 13:31
http://www.svtplay.se/klipp/1287436/psl-sinding-sessions-med-stor-del-2

Spola fram till 05:40. Då får ni höra anledningen till covern!

2013-06-21 17:15
s-mic skrev:
Det fakemail inte vet är att salla har skrivit de flesta texterna.

Och jag tror nästan att du kommer tycka dom är bättre enbart av den anledningen.

Jo ja visste att inte dogge skrev alla sina texter själv men de blir inte ett dugg bättre för det. Salla borde hålla sig bakom spakarna.

Vill inte hata, bara vädra min åsikt.

miistermusiic: Så det var skivbolagens idé? En PR-grej med andra ord.

2013-06-22 22:09
fakemail: Tror det var PSL som ville att han skulle göra en hiphop cover då han skulle vara med i deras program och då valde skivbolaget den låten