I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ken Ring - Akustiken (Album)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2013-04-05 22:40

[Audio] Ken Ring - Akustiken (Album)

Idag släppte Ken Ring albumet "Akustiken" på Spotify.

(Inlägget ändrat av TheMecStudios 2013-04-05 22:42:39)

2013-04-06 12:03
Jag tycker det är rätt slarvigt mixat på sina håll ? Eller så har kass utrustning använts ? hans "t / s / p / b / f" låter inte bra i de flesta låtarna.. Kan även ha att göra med sättet Ken artikulerar på men.. Det går oftast fixa så det låter OK iallafall i efterhand.

Reffen där robban kör är också rätt konstig ? När hans "uhmmmmm nej" kommer in så hör man ett otroligt tydligt smaskande ? wtf, omtagning med bättre artikulering ? Väldigt simpelt misstag som inte hör hemma i en refräng direkt.

Har bara skummat igenom låtarna lite snabbt, så har inte så mkt åh säga om texterna då jag inte riktigt lyssnat på dom än, men beatsen diggar jag ! speciellt "må bäst".

2013-04-08 16:23
Helt klart en av årets bästa skivor. När hiphop blir såhär avskalat så börjar man verkligen lyssna på texterna, och då funkar inte texter om horor och gangstrar.

Jag kan dock tänka mig att det är svårlyssnat för inbitna hiphopare som sällan lyssnar på andra genrer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-09 18:32
Diggar detta som fan, för min del är detta Kens bästa släpp hittills!
 Pennybridge City!

2013-04-10 14:16
Hela akustiska grejen är skitkeff. En eller två låtar, fine. Men en hel platta och hela konserter? Ken ska vara arg och aggressiv.
Rappare

2013-04-12 09:20
riktigt fet platta! jag gillart! aldrig ensam och dansa när jag dör ¨va klart bäst i mina öron!

//Gemini
Music makes me feel...
DJ

2013-04-12 12:20
Kan nån rackare ladda upp den på piratebay ???

2013-04-15 11:25
Kan nån rackare ladda upp den på piratebay ???

YT hade oxå varit bra för oss som inte har spotify:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-15 15:39
Bra album, men kan inte fatta hur han klassas som sveriges bästa låtskrivare. Han har recyclat sina rader så många gånger nu, 95% av det han sagt i sina senaste släpp har man i liknande form hört så många gånger innan. Sjukt enformigt om man börjar analysera alla hans verk.
DJ

2013-04-15 17:21
Nej han har väl tappat en del,, det han gjorde i början av karrären står ju sig fortfarande bättre enligt mej, alltså än det han gör nu. Ja jag håller med dej helt.
Han upprepar väldigt mycket men antar att han har väl i princip berättat allt han har upplevt i sitt liv, så det kanske inte finns så mycket kvar att berätta om,,
90-talet då var hiphopen på topp sedan har det bara dalat mer eller mindre.
Nu för tiden blandas så mycket att man vet fan inte va det är för genre, men tider förändras så jag tycker nog ändå att skivan blev hyfsat lyckad.

2013-04-20 17:10

2013-04-20 18:00
Tycker alla hans skivor låter olika, tematiken blir väl ofta upprepande hos artister då det handlar om deras liv känslor och åsikter... Skillnaden blir väl formen det sägs på och den skiljer sig markant om man jämför Vägen tillbaka-Två legender utan penger-Akustiken...

Hade inte velat Ken göra festmusik eller våldsironi... Eller jo det hade varit kul med en platta våldsironi/skrytrap från Ken men tror han med det hade vänt många av sina följare ryggen.
DJ

2013-06-04 14:06
Någon som vet om den finns att ladda än? /PEJS

2013-06-04 16:34
Köp plattan istället, kostar inte ens 100 kr.
DJ

2013-06-10 11:42
Köp plattan istället, kostar inte ens 100 kr.

Yes skulle jag gärna göra men hittar den inte på cd !!

2013-06-17 11:21