I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Sircuz – Är du nära elden för länge slutar du känna den

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2013-03-01 08:17

[Whoa Netplay] Sircuz – Är du nära elden för länge slutar du känna den



Från Whoa-bloggen:

En del av er har säkert hört Sircuz singel Jajaja som släpptes på nätet för ett par veckor sedan. Nu är han även färdig med sin nya fullängdare, som släpps här och nu, exklusivt genom oss på Whoa. Vi passade därför på och tog oss ett snack med 22-åringen om sitt artisteri och den nya releasen i fråga. Läs intervjun nedan och passa sedan på och ladda hem mixtapet via länken nedanför låtlistan. Mycket nöje!

Rapparen Sircuz är förmodligen inte helt känd för alla där ute. Vem är du, var kommer du ifrån och i vilka sammanhang har du hörts/setts tidigare?

- Mitt namn är David Kroon och jag är född och uppväxt i Karlstad. Jag släppte min senaste netplay It’s a Circus in Town exklusivt på Qweety.nu. Jag uppträdde på Putte i parken i somras ihop med Bird’s eye aka Subdominant. Sedan kan jag tänka mig att vissa känner igen mig ifrån The Ring Battles!

Du har valt att döpa tapet till Är du nära elden för länge slutar du känna den. Hur tänkte du kring valet av titeln och vad kan du berätta i övrigt om releasen?

- Jag valde namnet efter ha skrivit just den raden i en låt som handlar om min nuvarande livssituation. Under två år har jag brottats med min ångest, mina panikattacker, droger och förlusten av bortgångna vänner. När jag trott att jag har nått botten så har jag sjunkit ännu djupare. Men mitt i misären så gav mig min ångest på något sätt en trygghet jag aldrig känt innan. Det som förut skulle få mig att må dåligt berörde mig knappt längre och därav titeln.

Om vi nu ska gå rakt på sak, varför ska folk ta sig tid att ladda hem just den här netplayen?

- Alla har vi haft tunga perioder i livet. Jag har valt att blotta mig genom att skriva om mina värsta rädslor och sjukaste tankar. Jag utlovar känsloladdade sångrefränger men också äkta rap, precis som vanligt. Ta en titt!


FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!