I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] NY VIDEO! Med D-nice!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2012-12-11 13:45

[Video] NY VIDEO! Med D-nice!

Här har vi honom, Denna generösa killen tar sig gradvis upp för sveriges hiphoptopp och kommer inom kort höras överallt!

Så... Har du inte hört honom förut så är det about F*ckin time!

behöver du beats, hör av dig!

2012-12-11 16:32
Jag gillar dnice, men tycker att svensk "underjords" hiphop just nu verkar lida av lipighet.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-12-11 21:29
Man hör ungefär vart 10ende ord han säger, tog mig 1minuter att förstå att låten var på svenska. Kan ju säga att jag hellre skulle betalat för att gå på URL armageddon eventet än att lyssna på den här låten igen.
B
Producent

2012-12-11 21:38
Nej du märkte inte efter 1 "minuter" att det var svenska. Sluta jaga forumstatus.

Fet låt, skön dialekt.

2012-12-11 21:48
HAHAHAHAHAHAHA forumstatus

Jo det tog faktist 1'minuter' och 2 sekunder för mig att uppfatta ett svenskt ord, men om ni vill sitta och circlejerka varandra så håller jag mig borta istället då det inte riktigt intresserar mig.

Vart är brb2009 när du verkligen behöver honom?
B

2012-12-12 20:16
Jag förstår inte någonting. Är det typ bosnisk/dansk/tysk rap?
Rappare

2012-12-12 22:11
jag diggar flowet mest, mixen var konstig så man hörde inte orden ordentligt. det kan bero på dialekten också.. annars är det ju bra gjort men inte min kopp av te som man säger :)
lägg en kommentar i länken nedan - Returning favors
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/720597/1.aspx

2012-12-12 23:24
Jag hör varenda ord och jag bor ändå i "norrland".

Bra jobbat dude, skön låt!

2012-12-14 23:30
Soft låt, fast det är svårt att höra ibland.

Men sett fram emot att Denis ska utvecklas mer länge faktiskt. Jag lyssnade riktigt ofta förutom på "Veva, slå ner han" och några andra låtar typ "Alla älskar d-nice" etc..

Jag vill gärna ha desssa låtar igen, om någon har, kan någon snälla lägga upp. :)

2012-12-16 03:23
Gillar inte sån här RMKinspirerad rap alls

varför rimmar han flerstavigt så mycket? I slutändan säger han ju ingenting om han bara fyller sina bars med massa flashiga multirim

kanske typiskt för rappare som bara gör musik om att de gör musik? venne

varför rakar han sig inte? Vet att hans rap inte har något att göra med utseende men jag tycker han är en av Sveriges fulare rap artister, och gingerskägget gör honom inga tjänster

nä

2012-12-18 09:20
När man ser sånt här så blir det extremt tydligt vilken inflation som genomsyrar möjligheterna att skapa musik, video och övrig media.

Stanna kvar i replokalen och rita med paint på datorn.
Rappare

2012-12-18 09:34
AirForce2 P30
det där var typ den hårdaste trettioåringskommentaren jag sett på ett tag. Hoppas att jag inte är lika bitter när jag blir trettio.

med det sagt;
låten är sådär från början imo - folk snear på facebook och tycker att det är det fetaste dom hört, jag håller inte riktigt med.
jag stör mig också lite på att det är så grov brytning att det blir svårt att lyssna i vissa tillfällen. videon är stilren, men lipsyncen är off?
helt ok överlag i guess - inte speciellt imponerad och tycker att mer kunde göras för att maximera videodebut.

värsta recensionen, be cool d-nice.
phatkidz!

2012-12-18 23:42
AirForce2 P30
det där var typ den hårdaste trettioåringskommentaren jag sett på ett tag. Hoppas att jag inte är lika bitter när jag blir trettio.

word 1+

Tycker att låten var dålig, fick anstränga mig för att höra och uppfatta missa saker och gillar inte soundet överhuvudtaget. Tycker denna passar bättre på "vår hiphop" då jag tycker att under "svensk hiphop" så ska man hålla en viss nivå jag inte tycker du håller. Tyvärr!

2012-12-19 12:48
Tycker det är fett!
Ålltzen, Växjö, Bremen.