I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Malcolm B - Mikrofonmördare (Na Na Na)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2012-10-20 14:07

[Audio] Malcolm B - Mikrofonmördare (Na Na Na)

2012-10-21 18:40
Sååå TUNG!
Producent

2012-10-21 19:53
malcolm är grym som fan men detta är inte lika bra som det andra han släppt tycker jag. känns lite oinspirerat och jag pallar inte refrängreferensen, får bara smurfarnas klassiska version i huvvet!

för att koppla det till x-factor tycker jag det börjar bli dags att steppa upp kreativiteten lite, än så länge har det i princip varit samma tugg varje gång, samma stil men på olika beats. måste komma något oväntat!
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2012-10-23 11:25
Varför denna hype och hysteri kring Malcolm?
Han är inte originell. Vi har hört det här förut, flerstaviga rim är inget nytt.

Han blir ju styrd av X-Factor med dessa hooks i refrängerna, dock är han charmig och snygg så jag förstår att det går hem hos majoriten av X-factors tittare (15-åriga flickor).

2012-10-23 14:21
förstår ej hypen med! låter som vilken whoarappare inne på audioforumet under vår hiphop
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2012-10-23 22:12
sverige behöver en ny folkkär rappare som samtidigt är häftig men inte brutalt råkriminell (sebbe)..det är förbestämt att detta ska gå bra
gör man en låt strax innan med aleks,nimo,adam tensta,promoe m.m så känns det som om ison har rätt bra koll och vet vad som gäller..bara att vänja sig :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-10-23 22:41
Att Andreas inte kände till Here Comes the Hotstepper och ska jobba med musik. Vilken sten har han bott under?

Rappare

2012-10-24 03:12
Varför denna hype och hysteri kring Malcolm?
Han är inte originell. Vi har hört det här förut, flerstaviga rim är inget nytt.

Han blir ju styrd av X-Factor med dessa hooks i refrängerna, dock är han charmig och snygg så jag förstår att det går hem hos majoriten av X-factors tittare (15-åriga flickor).

Kunde inte sagt det bättre själv. Han är verkligen inte originell, han låter som Petter eller vilken annan vanlig rappare som helst? Jag kan flowa och skriva texter som honom om jag vill men jag har min egna stil :) Kan inte förstå vad som sticker ut med denna snubben, jag vet bara en riktigt fet video med han när han kör hos Ametist och den skiten va riktigt bra men detta han sysslar med på scenen i Xfactor är ju bara trams och vad vet alla förutom Ison i juryn om hiphop mer än att det ser coolt ut att den snubbe hoppar runt och viftar på armarna? Det känns som att dom "håller med" bara för att dom är osäkra på vad som är bra och inte därmed litar på Ison och hans uttal om musiken.

Annars har jag inget emot hans musik, tycker han är duktig och har talang som många andra men inte så att det sticker ut och kan bli "hits". Nu för tiden är det bara skitmusik med fejksångare som mixar sina röster till något dom tror är bättre och alla "kändisar" gör inte musik från sitt hjärta men det gör däremot Malcolm.
Medlem på whoa sedan 2008.
Rappare

2012-10-24 10:25
mentally skrev:
Det känns som att dom "håller med" bara för att dom är osäkra på vad som är bra och inte därmed litar på Ison och hans uttal om musiken.
Alltså, jag gillar ju Malcolm, men jag förstår ändå vad du menar. Men det handlar nog om att mindre insatta har lägre krav, detta gäller ju även andra musikgenrer. Självklart kan man som insatt bli irriterad när detta händer.

2012-10-24 15:38
sverige behöver en ny folkkär rappare som samtidigt är häftig men inte brutalt råkriminell (sebbe)..det är förbestämt att detta ska gå bra
gör man en låt strax innan med aleks,nimo,adam tensta,promoe m.m så känns det som om ison har rätt bra koll och vet vad som gäller..bara att vänja sig :)

woord!

Sveriges behöver en kille som malcolm!
Ni som säger att han låter som en i audioforumet är ju straight up hatare!

2012-10-24 18:59
Jag tror han kan bli bra, han är rätt ointressant idag - han saknar de lite djupare meningarna i hans texter, det kommer kanske. Men idag är det för enkelt. Jag tror han hade varit riktigt bra om han hade gjort lite storytellings-spår.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2012-10-24 23:08
Nääääää... Alltså.

Han är precis som alla de andra nya förortsrapparna nu för tiden.
Är så jävla trött på detta snack om att reppa sin ort och att samhället sviker en, bla bla bla. Finns det verklingen inget annat att rappa om?

Det hade till och med varit mer intressant att lyssna på hur dom går upp på morgonen, går till skolan, skolkar en lektion och tar tunnelbanan hem.