I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Dr. Linus - III: Assburger Hill LP (Gratis Album)

Svensk Hiphop - Audio & Video

Producent

2012-09-03 01:19

[Audio] Dr. Linus - III: Assburger Hill LP (Gratis Album)

Hejsan!
Nu har jag gjort ännu ett album. Ni kanske känner igen mig från O-Zone battles eller The Ring battles. Annars så hörde ni kanske min förra skiva. Denna skiva är lite annorlunda. Den är mycket mer personlig samtidigt som den är mycket hårdare. Jag har producerat alla låtarna själv och skivan gästas av Dictionary och Kwayzie Inc. Ta en lyssning och ni kommer förhoppningsvis inte bli besvikna.

Länk: http://www.mediafire.com/?fagm1zd23oy6weu

Tracklist:

1. Välkommen
2. Hero: Inaktiv / Heroin Aktiv
3. BorderLinus
4. Linus Är Lugn (skit)
5. Man Dansar Mindre Annars
6. Dum Dum Dum (feat. Dictionary)
7. Dag & Nathalie
8. Månen
9. Vila I Frid
10. Ordlekar (feat. Dictionary)
11. Vem Litar Du På?
12. Luciferytale
13. En Dag I Mitt Liv (skit)
14. Skeva Käftar (feat. Dictionary)
15. Är Du Dum I Huvudet?
16. Hollie
17. Idioter (feat. Dictionary)
18. Röd Högerhand (feat. Kwayzie Inc.) / Farväl

Sprid skivan så långt ni kan, och kommentera, ge feedback!

2012-09-03 18:13
Rätt bra tape jag diggar några av beatsen som fan ex. BorderLinus skön sample i ref. och Man Dansar mindre annars också skönt beat med gitarren.
Textmässigt så påminde det mycket om RIS eller Simon G men jag gillar självironin
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Producent

2012-09-04 23:39
Fakemail: Tack så mycket. Beats är något jag haft svårt för men börja få styr på så det är tacksamt att du diggar det.
Jag försöker att inte låta som RIS eller Simon G, men jag får höra det ofta att jag liknar dom. Jag antar att det lätt blir att man gämför oss p.g.a att det inte finns så många fler i Sverige som är så "råa" på det sättet som vi är, med den humorn.
Tack så mycket för kommentaren, det uppskattas!

Nu kan ni lyssna på alla låtar utan att ladda ner dom, eller ladda ner separata låtar på min bandcamp-sida via denna länk: http://www.drlinus.bandcamp.com
Lyricist

2012-09-05 06:04
Fet skiva doktorn!
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Producent

2012-09-09 16:33
Dictionary: Tackar! Sprid den!
Producent

2012-09-27 10:46
Sista bump!