Texten, för den som tycker sånt är trevligt! LYRICS: Så välkommen till nog den rikaste delen av världen Där pojkar och flickor Ler utav glädje Vi mår så bra att vi blöder ur venen Och lever med såren Jag vet att det skär sig Hur mycket mat vi har råd med Och hur lite hon äter Och hur rik hennes far är Och hur lite hon väger Och inte bara i kilon, jag pratar om synen på barnen, när fritids och daghem Blivit till val och man stänger ner ungdomshusen Ge dem ingen glöd och de tar eld Ref: Å sen blir du förvånad när det brinner Som om du aldrig kände röken Ser du inte tårarna på kinden Ser du inte hur hon blöder Hur ska du förklara våran vinter Om du vill kalla den för öken Vi är ungdomarna i Norden Vart var du när vi sökte Våran identitet Våran identitet Våran identitet - Vår identitet Så välkommen till Norden Platsen som jag bor i Platsen som det gror i Platsen som har skogar och sjöar och floden och fjäll - Visst är det vackert Jag visslar och dansar Men vuxna tycker att jag springer med saxar Och dom vill att jag ska lugna mig Men unga ben har spring i sig Jag är Vin Diesel, jag är Tom Cruise Med samma energi som ett ång-lok Jag kan göra vad som helst, jag är Superman Men du verkar mest vara sur på mig Om du bara ger mig en ansedlig anledning lite tro och hopp, kan jag nå jordens topp Och bli din lärare, väktare, mäklare, tränare, läkare ifall du värnar mig Men om du vägrar å fatta mig Ja då kommer jag nog fatta eld Ref: Å sen blir du förvånad när det brinner Som om du aldrig kände röken Ser du inte tårarna på kinden Ser du inte hur hon blöder Hur ska du förklara våran vinter Om du vill kalla den för öken Vi är ungdomarna i Norden Vart var du när vi sökte... Hiphop, jag tror du rädda mig Men nu idag verkar folk vara rädd för dig För dom bokar av gig, och säger du är farlig Men vem vill va din, om du blir artig eller "arty", PK och finkultur Hiphop ska va mittenfingret ut En nationalsång utan land Så det finns inget inrikes inget utomlands Och om dom stänger av dig vad ska vi lyssna på Vad ska vi samlas kring, vad ska vi fly till då? Ska du bestämma vad jag ska gilla Vart fan var du när jag försökte brinna Vart fan var du när jag försökte brinna Vart fan var du när jag försökte brinna Vart fan var du när jag försökte brinna Vart fan när du när vi försökte finna Våran identitet, vår identitet
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu