I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Penga' Per - Alla guzzar i orten har Comviq

Svensk Hiphop - Audio & Video

2011-09-08 01:45
Jag... Jag vet fan inte vad jag tycker riktigt.... Nice beat. Hade väl blivit rätt nice om det varit mer seriöst. Låttiteln är fakta i alla fall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-08 13:28
den e soo kass stängde av efter 30 sekunder.
hur fan kan denna ligga på whoa..
It´s all About the Benjamins

2011-09-08 16:35
Ni är så jääävla torra! Det här är ju fan en frisk vind asså. Love it!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2011-09-08 18:45
Albumet har den här viben, ta det lugnt och kom till Södra Bar på releasefest den 6:e Oktober!
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.

2011-09-10 21:05
gillar den här, 90-tal, nutid, humor och love. Ett sweet koncept
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2011-09-10 22:07
det är typ inte stuffe, snubben verkar vara född 91 om man kollar på han facebook grupp, verkar va en 20 årig kid från saltsjöbaden
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2011-09-11 03:32
Detta var sämre än sämst.
Bitches Ain't Shit

2011-09-11 11:15
Per har alltid softa beats.Jag diggar hans skit trots att jag befinner mig inte i rätt målgrupp
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2011-09-11 20:19
Osvensk: Vad är rätt målgrupp?
Beatboxare

2011-09-11 21:57
Persia; Hipsters o folk i största allmänhet som inte har problem med killar som är lite flamsiga/feminina i sitt rörelsemönster. Tvivlar på att folk i hooden känner det här.

Jag diggar konceptet då jag ser det mer som 90-talsromantik..alltså 90-talshiphop romantik, både vad det gäller kläderna/framtoningen och musiken. De känns jävligt Native Tounges 91. Men jag tycker han och resten av crewet har lite väl tunna lyrics. Jag menar On ree kickar också jävligt basic skit men jag känner ändå honom mer som mc. Smaksak såklart...fet skit hursomhelst om man jämför med jävligt mycket därute just nu, Ison o Fille(wackat ur), maskinen etc. Det här har ju sin rot i funken. No doubt. Propsskåp!/Peace
/KG BOOM

2011-09-12 21:27
riktigt slick snubbe! diggade denna som fan heheh

2011-09-13 11:06
dom som inte gillar detta har inte hajjat hiphop. folk har svårt att släppa in udda grejjer , tills de blir en trend av de , då hakar alla på samma tåg. ja tycker de här e hur grymt som helst. han låter lite som en blandning av en svensk variation mellan coolio och q tip. de där e hiphop bröder

2011-09-13 20:41
Alla som diggar Penga' Per och Basgränd Crew bör checka:
http://www.whoa.nu/forum/klubb-och-konserter/stockholm/712857/1.aspx
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats

2011-09-14 22:09
såg honom köra comviq-låten på peace and love, och gillade det skarpt.
videon är också skön, gillar att han är lite vulgär, funkar fint
http://fredpajorden.com

2011-09-15 23:42
Amen fyfan, sliskigt, värdelöst och genomuselt. Bara för att man gör något "originellt" så är det inte automatiskt bra...

Så tänkte jag först och sen läste jag g_punktens inlägg där han förklarar för alla att detta är hiphop och att man inte hajjar hiphop om man inte gillar detta så då ändrade jag givetvis mig.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-09-16 12:48
Fattigt overall. Näe, jag tycker inte detta var nå bra alls. Men jag förstår väl bara inte grejjen som hiphop-kungarna säger.
va

2011-09-17 01:51
på nått sätt en bra ide men med noll känsla, sen är det svårt att göra något som redan gjorts av nån slick black dude i brooklyn 91, hipster-stilen och malcom x brillor känns knappast orginellt
Rappare

2011-09-17 14:06
Jag tycker låten är skitdålig, men jag kan inte låta bli att titta på videon om och om igen. Det är någonting med den som fascinerar mig som fan.

2011-09-19 17:51
Alltså, vad är det med svensk hiphop och bli så jävla dålig?

Om nu penga pär har någon som helst talang inom hiphop så varför slösa den på något sånt här? Fan lägg ner dagsifasonerna och gör något mäktigt istället. Svenskar och dess fjanterier alltså, skärpning.

p.s jag är svensk själv.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2011-09-22 01:38
gillart

DJ

2011-10-13 13:20
Jag varken hatar eller älskar. Tycker det här är rätt sympatiskt på många sätt även om jag kanske inte skulle köpa plattan. Man blir ju alltid glad av nån som verkar ha lyssnat på mkt bra musik, oavsett hur den artisten sen låter. Vill bara säga emot det här om att det skulle vara så vansinnigt originellt. Snarare är det väl lite det som det faller på på mållinjen för mig, som ous_nds var inne på ovan. Att det låter SÅ mycket -91 att det är svårt att inte jämföra med låtar från -91 och då framstår originalen som ganska mkt bättre s.a.s. Reservation för att jag bara hört ett fåtal låtar.