I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Tay Tay - Början På Något Större EP

Svensk Hiphop - Audio & Video

2011-03-08 11:59

[Audio] Tay Tay - Början På Något Större EP

.:LADDA NER:.

Efter flertal mixtapes och skivsläpp med gruppen Ri-Fa släpper nu Tay Tay en fem-spårig EP vid namn 'Början på något större EP'.
'Början På Något Större EP' förgyller tillvaron genom en lugn och harmonisk ljudbild där rapparen tar upp ämnen som pendlar mellan personliga upplevelser och allmänna betraktelser.
EPn bjuder på produktioner från Johnik samt NineD och med på sång hörs även Meldeah ifrån Silversystrar.

EPn kommer inom en dryg månad att landa på er Spotify spelare men släpps här innan.

Kolla även in det senaste släppet ifrån Ri-fa, titulerat "Det Femte Elementet; Addendum"

:.: http://dubcnn.se/blogg/rifa :.: http://twitter.com/taytaydatdude :.:

Tack för att ni lyssnar! / Tay.

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-03-09 19:47:20)

Indianen

2011-03-08 12:21
yoink!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2011-03-08 12:22
EXTRA LÄNK!

Speedy
Indianen

2011-03-08 12:24
Grymt fet!
Eskimåer fryser inte.

2011-03-08 12:24
tung skit
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"

2011-03-08 12:58
Överfett, alla spår asså!
4/20 24/7

2011-03-08 13:05
Riktigt bra, klockrent alltihop!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--

2011-03-08 14:06
Sitter och lyssnar nu, bara kommit till track två ( gillar groundation samplet, skit fett!)
låter jävligt bra =D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-03-08 14:48
Upp med ny länk!
"Visst är det vackert.."

2011-03-08 15:36
Riktigt nice! Har inte hört så mycket från Tay Tay förutom alla battles och trodde av den anledningen att han skulle köra en liknande stil på sina låtar. Gillar dock även denna stilen som fan! Mångsidighet som är nice.

Tycker dock att imorgon var lite för tam, hmm, lite monoton på ngt sätt. Alla andra låtarna hade dock mycket bättre känsla och ryckte med ens intresse på ett helt annat sätt (speciellt "Ni vet musiken" och "Stjärnfall"). Som helhet är EP:n riktigt grym som sagt.

2011-03-08 15:43
Nu funkar länken, ska lyssna.
"Visst är det vackert.."

2011-03-08 16:00
Jobbar på nya länkar... kommer snart.
Indianen

2011-03-08 16:20
NY LÄNK!!

http://www.johnik.com/tay/

Någon admin eller ngt får gärna uppdatera huvudinlägget!
Indianen

2011-03-09 17:02
Laddar ner
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-03-09 19:37
Fett! Big up tay!
Redaktionschef

2011-03-09 19:48
Nu ligger nya länken i huvudinlägget.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-03-10 00:06
Fet EP, men var lite snällare mot Eq:n nästa gång. :P
Jag vet att dem flesta tycker mer om att lyssna på sig själv med mer Eq. Men tycker att det gör låten för platt.
Intresserad av att spela in. Hör av dig......
TBB The Big Bang
Rappare

2011-03-10 00:30
vill inte vara den som är den.. men vadfan menar du med "mer eq" haha

http://www.myspace.com/bizzlebeats

2011-03-10 02:03
jag behöver inte gå in i frekvenser i Hz, mellanregistret osv. berätta precis alla siffror som känns lite fel i mixen/masteringen.. Spelar lire smart o erfaren. Om du har öron så hör du att EP:n e sönderknullad med Eq, Så d jag mena med "mer eq" e att man inte behöver skruva så mkt till varje beat.
Sa jag något dumt i den sista raden nu igen? :) "vadfan menar du med skruva så mkt?"

Om du t.ex. lyssnar på en eminem låt . 1.Låter han rent/varm/luftigt o naturlig, eller 2.Smutsig, radio aktig, burkig ?

denna EP e fet bravo Tay, men d låter som nr 2

Jag gissar på att du Mixat shitet då du tog det så hårt.

TBB The Big Bang

2011-03-10 09:32
Fedt!!!

2011-03-10 20:14
Diggar nästan alla låtar.. dock "Imorgon" tycker jag låter fett konstig det är något med beatet som gör att jag inte kan lyssna på den alls haha. "Ni vet musiken" är riktigt tung ! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-11 00:59
Låter riktigt jävla fett! Varje spår va riktigt bra och det är långt över förväntan med tanke på att jag inte fastnat för nåt av dom Rifa-släpp jag hört tidigare. Det här är helt klart det bästa jag hört från ert håll och bland det bättre hittills i år! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-11 11:10
Riktigt fett, kul som fan att höra nytt från dig Tay ! Gillar hela helheten på EP:n, favoritspåret just nu måste nog vara "Imorgon". Du inledde även hårt med första spåret så man kände sig riktigt taggad på att lyssna vidare, big up på detta. Sov inte, whoa !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Rappare

2011-03-11 21:54
Panshow

Luuuuugn nu. Försökte inte spela smart med det jag skrev. Det var en ärlig fråga efterssom din formulering var rätt så luddig och öppen för tolkning. Men efter din förklaring så förstår jag vad du syftar på.

2011-03-12 05:31
Gillade "Imorgon" väldigt mycket.

2011-03-12 09:57
Zom_B - hur orkar du ? granska folks inlägg som om du använde raketforskning, seriöst ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Rappare

2011-03-12 12:34
fbws P22

hur orkar du ? granska folks inlägg som om du använde raketforskning, seriöst ?

Hmm meningen med ett forum är att man ska diskutera saker och att ta del av andras inlägg och att eventuellt bemöta argument med motargument osv.
Precis som du själv just gjort. Men sen så var det bara en enkel fråga som i grund och botten bestod av 3 ord. "Vad Menar du?" Känns knappast som raketforskning eller särskilt analytiskt.

MEN

Efter att ha läst Panshow's första inlägg igen så kan jag erkänna att jag inte ens förstår varför jag tyckte det var oklart från början. Jag missförstod helt enkelt det han skrev av någon anledning och jag antar att han och du i sin tur missförstod min fråga som något annat än vad det var.

2011-03-12 16:17
Zom_B...D soft jag förstår daj. Sånt händer
TBB The Big Bang
Moderator

2011-03-12 23:21
Tycker det var fett rakt igenom, Stjärnfall var en jävligt stark låt däremot.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-03-13 00:47
rullat ett tag nu.. perfekt i bakgrunden till fifa 11 online spel
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-03-17 12:49
Fett att folk diggar! Skitskoj!

Fortsättningen kommer inom kort!
Indianen

2011-04-11 13:06
Indianen

2011-04-11 13:57
Mäktigt att den finns på spotten !

2011-04-11 20:24
Nice med spotify

2011-04-12 03:50
Den musik jag sett på nätet av TayTay tidigare har jag inte imponerats av men det här gillar jag!

TayTay, Stjärnfall var fan bland det tyngsta som släppts på åratal, alla kategorier. Efter att ha gått igenom en del liknande skit i familjen slog den rakt in i hjärtat. Du har vuxit enormt i och med denna EP!

2011-04-12 09:21
Tack alla! fortsätt lyssna så fortsätter jag rappa! deal?
Indianen

2011-04-12 11:47
Never stop rappin', no matter what ! Deal ?!