[Video] Shazaam - Vem som helst
Ni har väl inte missat battleforumet här på Whoa? Det är i vilket fall i full effekt med både Basementality Battes och O-Zone som samarbetspartners som håller igång scenen. En scen som förmodligen växer sig starkare och starkare under hela 2011. Imorgon (19/2) är det dags för Basementalitys stora event på Södra Teatern i Stockholm och redan veckan efter är det O-Zones tur att inta Mejeriet i Lund. En av de mest framstående battlerapparna i Sverige är Shazaam som nu släpper en musikvideo med battle-tema och skall ge känsla av det battleformatet som man stöter på i den relativt nya tävlingsformen som uppkommit i Sverige. Låten Vem som helst är producerad av Soul Theory och refererar till den svenska hiphopklassikern Vem som helst av Organism 12. En rappare som blivit utmanad en Shazaam men som tyvärr tackat nej. Men kanske kan den här videon slänga lite bensin på elden? För visst hade det varit en mäktig battle… Så vem är då Shazaam? Utöver att vara en av landets mest produktiva rapartister, med tiotalet mixtapesläpp i Sverige/Norge, en akustisk show och 2009 års debutdubbelalbum I huvudet på John Landenfelt, så är Shazaam som sagt en välkänd battlerappare. Han har varit med i 12 freestyle turneringar i Sverige som han gått segrande ur och därmed besegrat dom flesta aktiva battlerapparna och han är i nuläget tvåfaldig Fight Night Sweden champion och ska under 2011 försvara sin titel och vinna Sveriges största freestyle tävling tredje gången i rad. Vem som helst är första singeln ifrån det kommande albumet Battle MC. Du kan nu se videon här i samarbete med Whoa.nu här under: Blogginlägg:
http://blog.whoa.nu/2011/02/18/video-shazaam-vem-som-helst
Tung låt!! Video var jävligt ball också! Som sagt, en förskriven battle mellan Shazaam och Organismen är något jag betalt för att se!
"Visst är det vackert.."
riktigt fet låt! men videon kändes lite corny i mina ögon, var för dåligt skådespel från folket runt om och snubben vid datorn! ^^ men som sagt, ruggigt tung låt med feta punches!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Word. Hade vart kul som fan med ett battle mellan dom två. Sjukt fet låt, videon var också nice! Big öpp till både shaz och critical!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
det måste ske att dom battlar i basement!!! det vore det fetaste som kan hända
www.myspace.com/tonyissla 2011 lika med NY SKIVA!!
Kan vi inte starta en kampanj på twitter? haha alla uppmanar / utmanar Organismen att battla Shazaam i basementalitybattles!
"Visst är det vackert.."
Toastare
2011-02-18 11:46
1:36. gissa vem som sitter i juryn och är skitfull?
www.twitter.com/jimmypistol232
Denna var riktigt fet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker det är vekt av Ågren att inte ställa upp. Som sagt det hade blivit ett skoningslöst battle. Dock är "Organismen" övermogen och i mina öron inte lika vass längre, förslöad och icke hungrig.. Så jag antar att det aldrig kommer äga rum.
//Crooked//
Vekt och vekt..vill man inte så vill man inte helt enkelt. Men det hade varit kul som fan. Dock känns det ju inte som att Ågren vill bevisa något längre.. han är den han är liksom, han behöver inte bevisa sig bättre än någon annan. Nu säger jag inte att det är anledningen till varför folk battlar (undantag finns), men ja.. förr lät ju hans musik "jag är bäst bla bla bla" (som jag förövrigt tokdiggar, så det är inget negativt) medans hans musik idag är mer "vuxen", eller vad man vill kalla det. Men båda hade ju tjänat som fan på att battla varann. Finns ju egentligen ingenting att förlora på det, förutom segern då, men jag anser att man battlar på kul också.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
bevisa och bevisa:) !!? det uppstod massa snack om att shazaam skulle ha ''Förskrivit'' sina rader i battlen mot shazaam! som va just en freestyle battle som blev en stor snackis under den perioden! men om ågren väljer att ställa upi basement mot shazaam där man skriver allt innan så får man se vem som äger vem ungefär! båda är riktigt bra lyricister men på två olika sätt skriver på två olika stilar tycker jag iaf.. tråkigt för shazaam att folk tror att förra battlen va förskriven... det var knappt så feta rader att det va förskrivet heller så jag fatta inte riktigt va folk snacka om! men somsagt skulle bli de fetaste om dom möttes i dagens läge!
vill poängtera att det är whoa som skrivit stycket om organismen i infotexten. visst vore det tööng med en returmatch men det är inte syftet med låten på så sätt. fett att ni diggar! :)
oj hehe! fet video och låt förövrigt :)
hahaha måste fråga, heter snubben som sitter vid datorn niklas?
B
alltså fyfan va tungt.. vilken jävla ide!! battle legend!
Finns ingen snyggare person än mig.
skönt att höra han på ett fett beat med scratch, länge sen.
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Riktigt tung låt, videon var lite sisådär
hahaha måste fråga, heter snubben som sitter vid datorn niklas? Nej det gör jag inte, jag heter Niklas med stort N. :)
Hail to the King, baby!
Fet video :) Håller med alla om att Organismen och Shazaam borde köra en rond 2 fast förskrivet. Hade gärna sett dom battla utan någon/några som bestämmer vinsten satt man får tycka och tänka lite själv. Hade vart soft att höra liksom :) Peace
jävla tjat om förskrivet. Sluta med det dära vill se riktig battle ingen jävla förskriven skit
Ganska fet video. Gillar konceptet. Var det ett hån mot ågren att scratcha på honom i reffen ? ;)
skall det vara förskrivet kan man lika gärna spela in disslåtar. skall det vara battle skall det vara freestyle, men när shazaam vann över organismen på förskrivet back in the day så antar väll alla att det är ok nu. för att komentera låten också: Lät bra, bästa jag hört av Shazaam, inte för att jag lysnat in mig så mycket på honnom då jag inte direkt är ett fan, men denna låt var bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
^ Vart i battlerap bibeln står det att det måste vara freestyle?
B
elajt: Matheus 7:13
elajt: Matheus 7:13 Correction: Matteus 7:13. Inte Matheus.
"Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den."
Hail to the King, baby!
riktigt tungt!
graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.
fett som fan!
Music for film: http://www.nimashams.com
Riktigt tungt !! Han e huuuungrig !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Spamma sönder ågren med länken så kankse han känner att han måste göra något, något som vet ifall shazam frågade eller nåt om ågren tog illa upp för att han samplade honom
Alltid vald sist på gympan för mina ögon alltid var röda
Fett att ni gillar videon 4427 som sett den på 2 dygn!!
Jag uppar denna.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
awesome!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Haha, RIKTIGT fet låt faktiskt! En av få idag som kan köra en ärlig låt på temat. :)
Tycker den var skit bra, och youtube aspekten gav det hela ytterligare en dimensionen. Enda jag inte uppskattade var självproppset de la in då skådespelaren "kommenterade" tyckte låten tala för sig själv om att shazam är bäst :) finns inget behov av att skriva det i sin egen video.
facebook.com/idiomatisk - fan page
kommentarerna som skrivs är väl bara att han vill se dem battla igen och att videon var bra?
Tycker videon var fet, och låten var rätt fet den med. Shazaam, hur många av raderna mot org var förskrivna eller åtminstonde pre-meddade? "Gör som seron sluta rappa för guds skull" känns ju rent spontant som en jävligt fet rad att komma på off the top
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Slutat hänga på diset eller john? ;)
yeSs!<br>
fet låt... va tvungen att kolla lite battles med han, blev ruggit besviken när jag kolla igenom veideos å hitt massa när dem battlar utan beat, what a fuck is that? är de så de funkar nuförtiden?
fet låt... va tvungen att kolla lite battles med han, blev ruggit besviken när jag kolla igenom veideos å hitt massa när dem battlar utan beat, what a fuck is that? är de så de funkar nuförtiden? Grind Time, King of the dot, Dont flop
Vart har du gömt dig det senaste? Det är verkligen så det funkar nuförtiden , skiten har fan exploderat!
Och nu Sverige me basmentality och O-zone me
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
blev ju fett ! fick höra utkastet på denna i bilen på väg mot ozone senast. Säger samma sak som jag sa då, hojta när det är dags för remixen =)
WWW.ISMEN.NU
Redaktionen
2011-02-23 14:32
vill poängtera att det är whoa som skrivit stycket om organismen i infotexten. visst vore det tööng med en returmatch men det är inte syftet med låten på så sätt . luktar ju lite lok nar du skriver sa fast videon anda namner det.
namaste
tack alla som diggar!
åderpåleone.. klart, videon nämner det.. refrängen är ju han som är uppcuttad så det blev ju en fet detalj plus låten handlar ju om mitt battlande och då är det många som känner till just den battlen, men det är absolut ingen diss eller att jag skulle lagt ner så mkt tid och sånt på att spela in en låt/video bara för att kanske få ett battle som redan tackats nej till.. Det här är första singeln till en skiva jag jobbar med.. den slösar jag inte på nån annan :)
fortsätt sprida och kolla highlightsen från dizaster/okwerdz battlet! hela kommer på lördag!
twitter.com/shazaamjohn
Organismen är live med Ametist just nu! Alla twittar, skickar sms eller facebook till Ametist och ber hon fråga varför han inte battlar Shazaam! :) hehe
"Visst är det vackert.."