I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Veckans MP3] RMK feat. Chai & Promoe – Vem jag är

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2011-02-10 07:39

[Veckans MP3] RMK feat. Chai & Promoe – Vem jag är

Från Whoa-bloggen:

RMK är rapparen som tidigt skapade hype på Whoa med sin musik och senare även uppmärksammades i ett större sammanhang i samband med hans och Kompanietts finalplats i Talang 2008. Efter en turné runt om i landet påbörjades 2009 inspelningen av vad som skulle bli en skiva från RMK & Kompaniett. Singeln Vi kör släpptes, men dessvärre blev inte allt som man hade tänkt sig efter att Chai, som då var med i bandet, bestämde sig för att satsa på solomusiken istället.

Veckans mp3, Vem jag är, var från början tänkt att vara med på den kommande debutskivan, men valdes bort när det blev uppenbart att soundet på det nyinspelade materialet inte riktigt gick ihop med de gamla inspelningarna (vilket berodde på att man hade bytt till en ny studio och där börjat arbeta med producenten Robert Wellerfors). I syfte att ge låten den uppmärksamhet den förtjänar, kommer den alltså här som en separat release.

I dagsläget har RMK ett projekt på gång tillsammans med Filharmonikerna och kommer, om allt går som det ska, genomföra sex stycken konserter tillsammans med orkestern i augusti. Innan dess är det även tänkt att en musikvideo ska släppas till nästa singel som kommer. Fullängdaren, som kommer att heta Lagom är för lite, har än så länge inget spikat releasedatum men är färdig och kommer att gästas av artister som Patrik Isaksson, Johan Alander och Mickelito.

Låten är producerad av Moe Sakwanda (från Breakmecanix), gästas av Chai & Promoe och är i vanlig ordning exklusiv för Whoa.

Mediaspelare och länk för nedladdning hittar du på Whoa-bloggen.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2011-02-10 08:43
Bara jag som tycker reffen var fruktansvärt fruktansvärt dålig? Chais vers va tung
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-10 08:49
chais vers va tungast av dom 3 helt ok låt men reffen är dålig jag håller med nelione

2011-02-10 11:32
varför så dåligt mixad?

Producent

2011-02-10 11:42
Detta kändes knappt halvfärdigt... Jävligt kul att höra Chai igenom dock, fet vers av honom men saknar lite attityd.
Hangaround

2011-02-10 13:52
Försökte komma med någon kritik här men de va svårt börja någonstans.
Promoe levererar skönheter men t.o.m det kändes dåligt p.g.a kvalitén på låten.
Tråkigt för ja trodde dehär skulle förgylla min dag.
Tack för den korta stund av glädje den skänkte mig innan jag lyssnade på låten iaf. :)

Moderator

2011-02-10 13:57
Själva rappen va det inge fel på, men som det nämnt tidigare så känns det som att man hade kunnat lagt ner mycket mer tid på mix osv, just refrängen kändes som "vi kickar bara nått på reffen snabbt för att ha nått där".
//TW
Hangaround

2011-02-10 14:16
Känner att min kommentar var lite väl hård nu när jag läste den. Som "shitmannen" säger så äre ju inge fel på rappen. Hade bara väntat mig mer. :)

2011-02-10 14:36
håller med förgående talare, rappen är ju bra, men reffen är mindre bra.
Och mixingen hörs sjukt tom, det saknas något utöver bättre mixing då!

vet inte egentligen hur denna blev en veckans mp3a?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-02-10 15:09
Jag hör er!

Förklaring följer:

Vi spelade in den här under 2009 nån gång tillsammans med producenten Moe.. Pga. olika anledningar kunde den inspelningen av skivan inte jobbas mer på. Detta är så att säga BETA mixen.. Nu har han flyttat till Afrika, och har med sig alla filer och är ännu mer omöjlig att få tag på..

Jag är helt med er på att mixen kunde göras bättre, den är halvfärdig.. Men samtidigt känns det surt att bara låta låten ligga tills den blir alldeles för inaktuell.. Så därav släpper vi den, hur den än låter..

Hoppas ni har överseende och att ni inte tappar förtroende för det som kommer att komma.. Det håller en helt annan nivå i både mix och framförande.

Glädjer mig dock att ni är kritiska!

Ha det fett!
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk

2011-02-10 16:15
Hoppas ni har överseende och att ni inte tappar förtroende för det som kommer att komma.. Det håller en helt annan nivå i både mix och framförande.

en sak jag lärt mig senaste åren är att aldrig dra artister över en kant pga enskilda låtar som inte håller måttet riktigt, för jag vet att ni kan så mkt bättre, och som sagt, ni gör ju inte dåligt ifrån er här direkt, de är mixingen som är problemet!
men ja, jag ser ju anledningen till det nu med, så jag förstår.
och hoppas ni inte tar de fel när ja undra varför den blev veckans mp3a, menar mest på att man tycker att "kvalitén" borde hålla visst mått ju, i detta fallet ljudet.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-02-10 16:27
Ni kan bättre

2011-02-10 17:42
Bigup !!!
WWW.ISMEN.NU

2011-02-10 18:50
Haha tappert Micke! Tack! =)
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk

2011-02-11 01:24
Gillar den. bra jobbat ni som jobbat på låten.
---------Reklamplats---------

2011-02-11 01:52
Måste hålla med om att refrengen är helt värdelöst. Gillar handlingen i låten!
LGTM

2011-02-12 22:16
Promoe e på en helt annan nivå, låten? njae
www.samyprod.com