I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Narkimic & Genius-Enis – Jag och min DJ

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2010-12-13 06:57

[Whoa Netplay] Narkimic & Genius-Enis – Jag och min DJ



Från Whoa-bloggen:

I samma anda som hiphopklassikern He’s The DJ & Im The Rapper från 1988 av DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince presenterar ena halvan av gruppen Chipchoppin Order Jag & min DJ, ett album som visar dynamiken som uppstår när en av Sveriges skickligaste rappare slår ihop sitt huvud med en DJ/producent av toppklass. Under ett år har Narkimic & Genius-Enis gått fram & tillbaka över låtar som till slut har blivit detta släpp, som de själva väljer att beskriva som ett mästerverk.

Narkimic har tidigare släppt en EP vid namn Går ut till tillsammans med producenten Robin Rocks och avslutade förra året med 7-tums singeln 7/Tare till ditt tempel som uppmärksammades med tillhörande video på bloggen MyBestFriendIsMyGrind.com. Narkimic besitter ett vasst flow med självreflekterande texter som får lyssnaren att tänka till lite extra för att sedan vilja lyssna en andra gång på vad han har sagt.

Genius-Enis, ena halvan av producent-teamet Molab, som gör alla beatsen till Chipchoppin Order, ligger bakom all produktion på denna skiva och visar hur man gör bra hiphop 2010. Skivan består av 16 spår och gästas av Cheek Eloheim och Houman Sebghati.

FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!