I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Critical feat. Dogge Doggelito - Underground [Officiell Video]

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-11-07 13:52
Asså jag måste säga en sak, o detta händer ändå inte sååååååå ofta....Jag fick stänga av låten efter 20 s av dogges vers, det är på allvar den KEFFASTE skiten på länge. Känns lite bull att säga det eftersom han vart med så länge o så men helt ärligt, rimmen är på en 3 klassares nivå, max 5'an kanske.

Låten är bra egentligen....svårlyssnad i mitten bara. Klarade mig igenom nu!

2010-11-08 00:57
är det soul khan jag ser i reffen?

2010-11-08 01:39
jo...brown bög allstars

2010-11-08 21:42
Yes, det är många polare som syns i refr. killen som proddat låten (Antracks)
KLG Sqwad (malaysia), Brown Bag Allstars från New York, DJ Playground från samma gäng, QE (London), K-Real och Justice Fam från Hong Kong.
Producent

2010-11-09 10:40
jag diggar den, tungt med antracks beat och criticals verser, sen är det ju guld med dogge, speciellt hans första move i videon :D
http://www.soundcloud.com/gyllander

2010-11-09 21:48

2010-11-11 14:37
ni klagar på att dogge låter likadant som förr och samtidigt säger ni "ska pumpa dom gammla klassikerna istället" vaaaa? dont get it haha, ni om nån är pinsamma..

2010-11-11 17:44
Men alltså, de gamla klassikerna är ju speciella på sitt sätt, dom är från den tids-eran liksom.. Men att droppa samma stuk 2010 låter liksom inte lika speciellt längre..

Med det sagt säger jag fortfarande inte att Dogge är dålig, men hans tid är liksom över idag, musikaliskt, han har inte droppat något märkvärdigt på egen hand sedan TLK splittrades.

Han har sina feta texter på de underbara TLK-plattorna, och de plattorna är jag och många andra evigt tacksamma för. Alla får väl tycka sitt, snut as, eller ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-11 18:24
Så man gillar stuket, men reserverar sig för vilket årtal som står på ettiketten..? Det borde väl handla om musiken, för mig och många andra är den iaf. tidslös.

2010-11-11 19:09
jojo du får såklart tycka va du vill..men de e dubbelmoral jag gråter över haha...lika folk gnäller att deras favorit artister inte va som förr, dom har blivit mainstream med musiken, dom har annan stil nu blablabla..sen när dogge exempel, kör samma stil, samma rim osv som förr..så gnäller folk att han inte är "2010".....jag förstår de inte
Producent

2010-11-11 20:12
Men vadå. Det är väl klart man kan kritisera en rappare för att inte ha utvecklats sen 90-talet, och ändå gilla hans äldre grejer?

Jag tycker Wizard of Oz en en bra film, men brevis Lord of the Rings bleknar den.

Goldeneye till nintendo 64 är ett grymt spel, men kan inte jämnföras med de senaste Call of Duty.

2010-11-11 21:53
Critical, snut_as, ni väljer att missförstå mig totalt. Det jag helt enkelt menar är att Dogge's tid var när han var med i TLK. Sluta dra ut det man säger till det absolut värsta, jag propsar fortfarande Dogge, men jag tycker helt ärligt att han inte har någonting att komma med längre. Men det är fortfarande kul på ett nostalgiskt sätt att han var med, det har jag redan poängterat i det första inlägget jag skrev här.

Men vadå. Det är väl klart man kan kritisera en rappare för att inte ha utvecklats sen 90-talet, och ändå gilla hans äldre grejer?

Exactly.. Om jag säger så här då för att det ska bli tydligare för er som hugger till med saker som "dubbelmoral", han har inte steppat upp sitt game alls om man utgår från den här versen, får man inte kritisera det då?

Precis som snut_as själv skrev: "kör samma stil, samma rim osv som förr".. Under alla dessa år så tycker åtminstone jag att han borde ha kunnat steppa upp sitt game mer. Fetare grejjer än såhär finns det ju massvis av på deras senare plattor.

Därför tycker jag det jag tycker. Sen får ni tycka vad ni vill, jag kommer iaf aldrig tröttna på de gamla TLK-plattorna, och jag kommer aldrig att glömma Dogge och hans insatser.

Kom igen nu, kalla mig hater igen.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-12 10:29
aa fattar va du menar, men blir endå less på att folk först gnäller om att artister får ny stil och sen att dom inte har utvecklat ny stil osv...o nej du är ingen hater..slappna av :)

2010-11-12 13:28
Fast du kan ju inte relatera allt "gnäll" till just den här tråden och dogge.. Denna tråd gäller Critical och Dogge.. Vad man tycker om artister runt om är inte relevant.

2010-11-12 15:03
klart de har relevans, folk klagar allmänt OCH i den här tråden på att musiker inte ändrar och ändrar för mycket osv osv ..tycker bara de e bull o gnälla så där..bara de jag vill säga..

2010-11-12 15:38
Verkar mer som att du blir förbannad för att folk inte tycker att dogge är kung längre, för det är inte många i tråden som direkt kommit in och stenhårt hatat. Aja jag har sagt mitt i tråden, big up för CRITIAL & DOGGE!

2010-11-12 15:56
nee är inte förbannad på att folk kritiserar hans vers..tycker inte heller den va nå speciell..de jag påpekade var dubbemoral som e härinne..inte bara i tråden utan allmänt när de kmr till musiker...folk vill nästan klaga, för övrigt..aldrig hört critial förr, men han va nice

2010-11-12 16:12
Låt hatarna anda, dom finns i alla hörn, avundsjuka och gnälliga. När första TLK plattan kom garva alla, sen garva ingen. När skuggan av betongen kom var det ingen som såg, så det blev nytryck.

Har man inte förstått att Dogge med TLK i spetsen är det största som hänt Svensk hip-hop är man bakom. Har man inte förstått att maten måste på bordet är man än mer bakom, det går att blanda, eller är allt svart eller vitt här? Ser ut som en SD kongress hos vissa.

Bara att döda dom med kärlek, finns inget att vinna på att ge sig in med smuts som ägnar sig åt att hata istället för att skapa..
Glenn?

2010-11-13 16:57
Självklart blir man en hatare för att man har något att kritisera.. Pinsamt.. Förövrigt så har väldigt få hatat på dogge i den här tråden, så förstår inte riktigt varför du kommer med värsta aggro-inlägget savve?

Och dessutom drar ut det så långt till att nämna SD? Ska du jämföra folks musiksmak och åsikter gentemot en viss artist med rasism? Inte helt okay..

2010-11-15 20:05
Min första tanke var att det här var ett publicitetsstunt, pengar och flärd, aftonbladet och så vidare.

Dock respekterar jag Critical, det känns som att han är den enda snubben i hela Svea Rike som verkligen vet hur man grindar på riktigt. Och dessutom med framgång. Angående Dogge, så har jag aldrig tyckt att killen har varit nåt att hänga i granen. Tlks beats har väl kompenserat hans värdelösa texter. Smaken är som baken. Och jag tror verkligen inte att, som någon nämnde ovan, att Critical har använt Dogge för framstå som bättre själv. Slut på svammel.. Skön låt, dock är det inte min smak just för att det hela är för enkelt.
//Crooked//

2010-11-19 15:50
Min första tanke var att det här var ett publicitetsstunt, pengar och flärd, aftonbladet och så vidare.

Dock respekterar jag Critical, det känns som att han är den enda snubben i hela Svea Rike som verkligen vet hur man grindar på riktigt. Och dessutom med framgång.

Heheh.. tack ! Jag kan förstå hur man kan missuppfatta det... Jag har inget emot om mina grejer hörs i radio, på tv osv, det är bara kul tycker jag.. men jag tänkter inte anpassa grejerna För att dem ska hamna där..
DJ

2010-11-21 23:24
PROPS!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2010-11-22 23:40
Spelar ingen roll hur kass Dogge är nuförtiden. Han sätter spotlight på låten och ger Critical den uppmärksamhet han förtjänar.

Keep it up!

Till Dogge: Du är en levande legend men lägg ner mer kärlek på den musik du gör.
nejnej, du är skönare
Producent

2010-11-23 19:44
Dope låt o video Critical! Ska inte säga nått om Dogge dock...

2010-12-05 16:07
riktigt bra!!!
"Im about to blow up on this track like a train-bomb..."/H.O.P

2010-12-05 18:52
Hahah.. Dogge förstörde allt... låten va nice tills dogge börja..

2010-12-07 12:57
Critical dom hajjar inte själva grejjen med
att du tar det som på nåt sett födde hiphop
rötterna i sweden på tidigt 80 tal jag tycker
det är sjukt kul med sånna här videos då
dogge ställer upp och gör sin grej sen att
folk sitter jämnför sig med dogge idag
som jag håller med inte alls är lika aktiv
som på hans tid men ställer mig frågan
och själva poängen till alla skumma
kommentarer om dogge hur aktiv va ni på 80 talet ?
har ungdommar tappat respekten för dom äldre battlarna
illr vadå tänker ni bara på komma högst upp i gamet
och skiter i lägga tid på gammla idoler det var nog det
Critical menade han tar en idol och gör en grej ihop
grymt låt Critical forsätt droppa sköna 80
90 tals dojjor med funky jazzy beat shu akagee
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-07 13:11
AkaGee - För det första, battlarna? Dogge är ingen battlare, inte Critical heller.

För det andra, måste man själv ha varit aktiv och gjort musik för att kritisera en annan musiker? Det är våran rätt som lyssnare, eller är Dogge någon diktator vi måste följa?

För det tredje, haha, hur aktiv var Dogge själv på 80-talet? Latin Kings släppte sin första platta i mitten av 90-talet (94 för att vara exakt).

Dogge var med och skapade svensk hip hop, det är sant. Latin Kings är legender inom svensk hip hop och kommer alltid att vara, det är också sant.

Men betyder det automatiskt att man måste hålla honom lika högt än idag, bara för att han har VARIT stor? Nej det gör det inte, låt folk ha sina åsikter.