I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] LABYRINTs nya video ute nu!!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-10-25 15:16

[Video] LABYRINTs nya video ute nu!!

Video till nya singeln "kärleken?" producerad av mr sloap.. Finns att köpa på itunes nu o spotify närsomhelst..

Producent

2010-10-25 15:30
Fet video fet låt!
Producent

2010-10-25 15:30
Aki, ny jacka? ;D

2010-10-25 15:40
FET!
rapperted.se

2010-10-25 17:23
gillar de här temat. ja brinner för att motarbeta att våld på gatorna o liknande jämförelse som har me att komma dit sker. riktigt bra låt labyrint ...// stbr claudio

2010-10-25 18:04
Det här var verkligen fett! Bra jobbat!
/ Zacke

2010-10-25 18:31
Galet tungt grabbar :) Mest överraskad över Dajanko som dödade denna låten, helt galen när han sjöng istället för att rappa.

Riktigt tung grabbar.
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2010-10-25 18:34
den är hur fet som helst. bara en sak jag reagerade på och det var dajankos röst, wtf? autotune eller vad är upp? det förstörde lite, annars hur fett som helst. älskade dajankos vers, bortsett från rösten lät keff

2010-10-25 18:45
Fet video & Låt! DUUUUUUUUNDER!!!
svartsprit a visst njut vafan ska jag betala skatt för mitt missbruk

2010-10-25 18:51
när kommer den på spotify? har för mig ni sa den skulle komma där

2010-10-25 19:19
Jävlar vad fet Dajankos vers var, och alla andras för den delen.. tung video och självklart propps för temat!

2010-10-25 19:39
riktigt fett! dock var inte aki på topp på denna. fet video

Producent

2010-10-25 19:54
nja, brukar digga erat shit. men det går bara neråt nu enligt mina ögon/öron. jacko har låtit likadant i varje låt, dajanko är nice, och aki börjar bli sämre. usch, tråkigt att skriva det. men så tycker jag.

2010-10-25 20:38
och aki börjar bli sämre

alla har rätt till sin åsikt, men din åsikt är fel. han är tungaste.
Producent

2010-10-25 22:56
aah jo. vi säger så, du förtjänar dina 10 hip hop poäng genom försöket till att vara tuff nu. puss påre

2010-10-25 23:09
Big Up Bror!! Tung Video!! Hälsa grabbarna!

2010-10-25 23:14
grymt!! positivt överaskad av djanko

2010-10-26 00:28
Riktigt tung låt och jag gillar budskapet i texten.

Dock kan jag uppleva en dubbelmoral då många andra låtar och videos(även denna) glorifierar våld och brott.

För oss som är lite äldre spelar det ingen roll men då ni verkar ha mycket ung publik är jag rädd för att de upplever våld och brott som häftigt, något att tänka på om ni vill hjälpa dessa ungar till en bra framtid.

Peace

2010-10-26 08:17
HUR FAN GLORIFIERAR DEN VÅLD? Shit har vi kollat på samma video.. Du hittar ingen våldsglorifiering i nån av Labyrints låtar eller videos..

2010-10-26 08:29
då ni verkar ha mycket ung publik är jag rädd för att de upplever våld och brott som häftigt, något att tänka på om ni vill hjälpa dessa ungar till en bra framtid.

Fy fan vad pinsamt ändå att du skriver detta till just DENNA låt/video!

Labyrint har väldigt ärliga texter där de tar upp verkligheten för många i förorterna, att kids bara tar till sig delen "sälja gram" av meningen "politiker säljer oss som gram" är väl knappast labyrints fel, eller hur?

Shit har vi kollat på samma video

Exactly, spinn noga igenom låten en gång till.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Manager

2010-10-26 08:33
axu: När de gjorde Scarface så var inte tanken att glorifiera gangsterbossar (jag menar, han kör ner sig på slutet och blir skjuten i ryggen) men ändå ville alla i orten vara Tony Montana när det begav sig. Även om ni inte går ut för att glorifiera våld så tror jag att er musik och videos har den effekten. Om inte annat så förklarar ni väldigt detaljerat hur ljusskygga saker fungerar. Kids tycker sånt är häftigt.

Men jag tycker att det ni faktiskt förmedlar med mening överväger.
Redline!

2010-10-26 08:34
Sry för dubbelpost men jag måste väl kommentera videon också..

Har längtat som fan efter denna sen jag hörde "trailern", och jag har inte längtat förgäves! Detta är asfett, ni är lätt mina favoriter i Sverige just nu. Ge oss mer material, NU!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-10-26 10:40
tack för alla kommentarer! nu finns den på spotify missa inte b-sidan Hat!
http://open.spotify.com/track/2FFlHQoIbGoXqWaCbDJWmv

2010-10-26 11:31
flinch: vaknaa lyssna o se,hur glorifierar den våld,tror du de dom pratar om bara är på film?
lilla gubben kom ti orten så fåru se live film 24/7

2010-10-26 13:15
Verkar som att jag behöver upprepa det jag skrev.

För oss som har några år på nacken går budskapet fram väldigt tydligt och jag tycker det är riktigt bra av Labyrint att ta motstånd mot våldet.

Dock tror jag att många unga människor uppfattar våldet i videon som häftigt och att budskapet inte lyser igenom.

Detta är inget hat då jag tycker låten är fet, bara en reflektion.

2010-10-26 14:06
Flinch: Detta var verkligen inte vad du poängterade i ditt förra inlägg, men whatever. Det lät på det inlägget som att du vela att dom skulle börja göra bollibompa-hip hop för att kidsen inte ska misstolka ungefär...

2010-10-26 15:09
Nyss lyssnat på "Hat!" och måste säga att den t.o.m. var fetare!

"Dom ställer en fråga som inte har nåt svar, ger oss många regler men inte något val. Upptryckt mot väggen och bombad med krav, dom suger tills det inte finns nåt kvar." - Fetaste jag har hört på länge! Kommer det en video till denna också eller?

2010-10-26 16:59
Big UP!
Hellre att musiken inspirerar till att folk gör något åt i sina situationer.. Än att vi har små Lazee/AdamTensta/ wannabee ungar som springer runt o tror att hiphop handlar om att pumpas på klubben o vara "fresh".. De flesta av Labyrints fans skiter i sånt och behöver istället en guide i kunskap så att dom inte springer runt o sjunger "BÄÄÄ BÄÄÄ VITA LAMM! DOM BAZZ MIG I MIN GÖÖÖT"

Babylon MÅSTE brinna nån gång.. Antingen är du med oss eller mot oss.. Simpelt
http://www.allyawan.com
http://greenstreetwan.blogspot.com

2010-10-26 17:19
haha word allyawan :)

2010-10-26 18:57

B-sidan på singeln... Finns på spotify och itunes..

2010-10-26 21:45
Helt fantastiskt

2010-10-27 04:55
grymt bra som vanligt.

måste säga att Dajanko var överraskande bra. passade bra med lite mera dancehall aktigt toastande.

härligt att höra någon/några som inte har tappat huvudet helt i detta moderat och sd lover land.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-27 08:45
måste säga att Dajanko var överraskande bra. passade bra med lite mera dancehall aktigt toastande.
Glömde påpeka det, håller med fullständigt! Lät riktigt överraskande bra. Hade det inte varit video hade jag nog inte fattat att det var han direkt heller :P

2010-10-27 15:15
Grym låt o video, alla lägge fett men Aki höjer låten
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2010-10-28 19:55
Vart kan man ladda ner?

2010-10-28 22:28
FilipCrack:
Video till nya singeln "kärleken?" producerad av mr sloap.. Finns att köpa på itunes nu o spotify närsomhelst..
Toastare

2010-10-28 23:04
Rikigt grym låt! Allt sånt här inger hopp..

Jag skyller allt på Emma!

2010-10-29 14:42
Fan vad grymt! Labyrint lyckas verkligen perfektionera sin stil utan att bli enformiga alls, vart ska det sluta!?!
Gillar speciellt sångfillsen på Akis vers, snyggt gjort!
http://www.soundcloud.com/koltrast

2010-10-30 00:52
nice!
Ridå

2010-11-23 19:04