I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Stockholmssyndromet - I din trappuppgång Remix (med Aki)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-10-14 21:25

[Audio] Stockholmssyndromet - I din trappuppgång Remix (med Aki)

Jesu Krist! När man trodde det kaotiska original-beatet var ultimat för den samtida klassikern som "I din trappuppgång" är så dyker denna helt jävla fantastiska remix upp. Jag sökte på det världsomspännande intranätet efter vilka låtar som endast är med på CD:n och fann denna guldklimp. Då och då så händer det, en remix överträffar ett ofta redan fett original-spår så som Pete Rock-remixen av Gangstarr - Miltia, Familjen-remixen av Daltone - Dum i huvet mfl.

Fan jag hatar att behöva köpa fysiska skivor men nu har jag tydligen ingen val...

One Love, för er som fattar ;)

2010-10-14 22:48
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-17 13:51
hmm, jag tyckte denna var fett knasig asså :O lät förjävligt!!!!
Orginalat är tung å denna är kass!
FUCK YOU, HATAR DIG DIN JÄÄÄÄÄÄÄVEL :@

2010-10-17 19:27
Smaken är som baken och vissas är...

Angående hur saker låter, lyssna med högsta upplösningen för en mer HIFI-artad upplevelse. Eller alla förutom "rappmannen" då.

Mvh Bazz

2010-10-17 19:37
Håller med om att remixen köttar orginalet. lite cypress hill vibb på denna änna

2010-10-18 11:14
Ord ord, jag kan även rekommendera att lyssna på en annan legend inom amerikansk rapping som använde en kortare version av denna sampling på ett av sina klassiska spår från 94. Det gör att man uppskattar denna varierade version ännu lite mer, ÄNNA!

Hallå eller!?

2010-10-18 11:30
Jag rekommenderar också att man lyssnar på en viss rappare från Newark aka The bricks låt från '96 som använde samplingen lika långt för den optimala upplevelsen ;)
Om man gillar honom kanske man också upptäcker en annan rolig överraskning på skivan (VADELUKTAR).

Sen rekommenderar jag också att man lyssnar på låten via en cd-spelare för den delen :)

SpoilerVi pratar självklart om Nas och Redman för alla er som lever i ett kulturellt mörker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-18 15:02
Ah jävlar, farbror Röds version hade jag missat totalt men er version är tyngre! :)

Ja förfan tjacka plattan istället, pick it up pick it up!