I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Ayla, HighWon & I-Smile - Det nya Sverige". Ny låt!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-10-04 11:25

[Audio] Ayla, HighWon & I-Smile - Det nya Sverige". Ny låt!

AYLA, HIGHWON & I-SMILE "DET NYA SVERIGE"
Hösten 2010. Det blåser en isande kall vind över Sverige, vi har fått in ett starkt främlingsfientligt i vår riksdag. Men ur frustration föds kreativitet. Hiphop-kollektivet Ayla (Stor, Mohammed Ali, Carlito, Mack Beats), gruppen HighWon (Ison, Fille, Sabo, Hoosam och Aleks) och sångaren I-Smile går samman i gemensamma låten "Det Nya Sverige" för att understryka att vi är fler, vi är starkare och vi kommer aldrig acceptera rasism och diskriminering!

Ladda ner låten här : http://www.mediafire.com/?6gy9l886cge9vfj

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-10-04 19:33:16)

2010-10-04 11:53
Tror ni helt seriöst att SD vill skicka hem alla invandrare? Sverige skulle kollapsa då! Dessutom, hur jävla mycket makt tror ni att SD har nu?

Missförstå mig rätt, jag hatar SD och dom är jävligt sneaky men man får ju tänka lite själv också..

Folkpartiet stand up!
Producent

2010-10-04 12:57
Tycker den var ganska tråkig tyvärr...

2010-10-04 12:58
Music of steel

SD har makten som vågmästarroll just nu..dom är lika stora som vänsterpartiet...Sen ska man inte acceptera att det finns en främlingsfientlig parti i riksdag...För bara 10 år sen var SD kända för att jaga och misshandla invandrare,homosexuella och vänsterfolk, det var SD som hade nätverket "Bevara Sverige Svenskt" Och bara för att SD har bytt Image och slängt iväg bombarjackan, sparat frissan och tagit på sig kostym ska man inte glömma vad de står för...

Men du kanske har rätt vi borde inte frukta SD när vi har Folkpartiet i riksdag! Folkpartiet stand up som du säger!

Lista över folkpartistiska förslag sedan 2002:

- Automatisk utvisning av utländska medborgare vid tre mindre brott (Mauricio Rojas & Johan Pehrsson)
- Skärpta krav för anhöriginvandringen, det s.k. försörjningskravet (Partiledningen)
- Förbud ...mot att prata det egna modersmålet i skolan (FP Malmö)
- Obligatoriska gynekologiska undersökningar på invandrarflickor (Nyamko Sabuni)
- Slöjförbud (Nyamko Sabuni)
- Att brottslighet är "kulturellt betingad" (Mauricio Rojas)
- Ha SÄPO i skolorna (läs övervaka suspekta muslimska ungdomar - Jan Björklund)
- Införa en svensk litteraturkanon, bl.a. i integrationssyfte (Cecilia Wikström). Nu följt av ett förslag på en kulturkanon.
- Vurmandet för övergångsreglerna för öststatsländerna i samband med EU:s utvidgning
- Tredubbla antal poliser i "utanförskapsområdena"! (Lars Leijonborg)
- Det "svenska" ska vara grunden som alla ska stå på! (Mauricio Rojas)
- Tvinga invandrarflickor att vara med i sexualundervisningen mm (Nyamko Sabuni & Erik Ullenhag)
- Hela valrörelsen 2006 hade konceptet "Framtidens nyheter", som framhöll svenskheten som t.ex. "Svensk skola bäst i världen" och "Äntligen Nobelpris till Sverige"
- Riv i miljonprogrammen för integrationens skull (Nyamko Sabuni & Erik Ullenhag)
- FP kräver utegångsförbud i Rosengård (Johan Pehrsson)
- Förbud mot heltäckande slöja i skolan (Jan Björklund)
- Sämre föräldraledighetsvillkor för invandrare (Sabuni)

2010-10-04 13:16
"Vem vare som rösta? Säg vem det fucking va!" Hahahaha :D Fan vad nice att dom här snubbarna också samlades upp för att tycka till! Man ska inte acceptera SD, ge dom mer makt och det kommer definitivt råda upplopp i hela Sverige.

Nu väntar jag bara in Labyrint-ligan med samma koncept! Vill höra Jacco gala också!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-10-04 13:24
- FP kräver utegångsförbud i Rosengård

- Tvinga invandrarflickor att vara med i sexualundervisningen mm

- Obligatoriska gynekologiska undersökningar på invandrarflickor

- Tredubbla antal poliser i "utanförskapsområdena"!

- Förbud ...mot att prata det egna modersmålet i skolan

hahaha!!

GO FP

2010-10-04 13:35
det är väl klart att sd inte vill ha en här. att dom kom in i riksdagen e illa nog. kom till demonstrationen mot sd idag!!!!!

2010-10-04 15:16
HAHAHAHAHA skrev han verkligen folkpartiet stand up!? haha bästa jag läst..

2010-10-04 15:27
Intressant fakta till att börja med: 14% av SD's medlemmar är invandrare! Mestadels för att dom är emot gay-marriage though but still.. Jag växte upp i ett soc-område med nästan enbart invandrare/barn vars föräldrar är invandrare.. Frågar du dom invandrarna så säger dom flesta att Sverige borde chilla ner lite med invandringen och ta hand om dom som redan är här idag.. Typ som Ken Ring sa... Personligen så tycker jag inte att man ska minska invandringen, men förbättra integrationen.. Som FP säger, första vägen till samhället är språket.. Jag har ett flertal kompisar vars föräldrar inte pratar mer Svenska än "Hej" och "Hej då" och då har dom ändå bott här i 15 år och uppåt. Nu över till din lista:

- Automatisk utvisning av utländska medborgare vid tre mindre brott (Mauricio Rojas & Johan Pehrsson)

Sounds fair! Om jag hade åkt dit tre gånger när jag bodde i London så hade jag inte lackat ur om jag hade blivit utvisad.. I kinda had it comin', hade jag tänkt..

- Skärpta krav för anhöriginvandringen, det s.k. försörjningskravet (Partiledningen)

Förstårligt!

Det kom upp ett förslag här i Malmö som löd så här: Om man t ex är Arab så ska all undervisning ske på arabiska.. Jag tycker att det är bullshit.. Det är en självklarhet att man måste lära sig Svenska om man ska bo och jobba i Sverige.. Om jag skulle flytta till Frankrike så skulle iaf jag lära mig franska då dom suger på engelska..

- Obligatoriska gynekologiska undersökningar på invandrarflickor (Nyamko Sabuni)

Ja, det förslaget la Nyamko Sabuni fram för att skada invandrarflickor.. Inte alls för att försöka hjälpa.. Jag känner faktiskt flera tjejer som är omskurna och dom älskar det! Varför ska kvinnor få njuta liksom?

- Slöjförbud (Nyamko Sabuni)

Slöja borde vara ett eget val.. 3-åringarna (Ja, 3-åringarna) som jag ser dagligen med slöja har knappast valt det själva..

- Att brottslighet är "kulturellt betingad" (Mauricio Rojas)

Bullshit, såklart!

- Ha SÄPO i skolorna (läs övervaka suspekta muslimska ungdomar - Jan Björklund)

Bullshit det här med!

- Införa en svensk litteraturkanon, bl.a. i integrationssyfte (Cecilia Wikström). Nu följt av ett förslag på en kulturkanon.

(Y)

- Vurmandet för övergångsreglerna för öststatsländerna i samband med EU:s utvidgning

Förstår faktiskt inte vad det betyder så jag ska inte uttala mig om det.

- Tredubbla antal poliser i "utanförskapsområdena"! (Lars Leijonborg)

I min stadsdel så ser man poliser varje dag... Mycket jobbigt när man ska beckna eller whatever.. Å andra sidan så bryter vi ju mot lagen och då tycker jag inte att vi ska bitcha om att polisen åker förbi stup i kvarten.. Det är ju trots allt deras jobb och vare sig du vill det så behövs dom..

- Det "svenska" ska vara grunden som alla ska stå på! (Mauricio Rojas)

Hade gärna läst vidare för att förstå vad Rojas verkligen menar..

- Tvinga invandrarflickor att vara med i sexualundervisningen mm (Nyamko Sabuni & Erik Ullenhag)

Självklart! Varför skulle dom inte vara med i sexualundervisningen? Ge mig EN anledning till att dom inte skulle vara med som alla andra.. Det är ju en del av "utbildningen" i skolan.. Men nej, det kanske är haram att veta hur ett barn blir till.. I don't know!

- Hela valrörelsen 2006 hade konceptet "Framtidens nyheter", som framhöll svenskheten som t.ex. "Svensk skola bäst i världen" och "Äntligen Nobelpris till Sverige"

Jaha? Säg för fan inte att du tycker att det är något rasistiskt med "Svensk skola bäst i världen"? Jag hajar ingenting, vad är din poäng?

- Riv i miljonprogrammen för integrationens skull (Nyamko Sabuni & Erik Ullenhag)

Riv skiten och flytta ut/in oss till "fungerande" områden.. Ja, gärna! Känns lite drastiskt dock och jag tror att vi båda vet att det aldrig kommer hända..

- FP kräver utegångsförbud i Rosengård (Johan Pehrsson)

Jag kommer ihåg det och det var såklart bullshit.. Det hände ju å andra sidan inte heller..

- Förbud mot heltäckande slöja i skolan (Jan Björklund)

Absolut! Det är som sagt för att hjälpa unga flickor.. Nej, en 7-åring har inte heller valt att bära slöja eller burka på egen hand..

- Sämre föräldraledighetsvillkor för invandrare (Sabuni)

Haha va?

Jag tar den här listan med en nypa salt.. (Om) Det här är utdrag från vad Nyamko och gänget har sagt och man kanske inte bara ska läsa en mening.. Kanske ska man till och med låta dom förklara hur dom menar.. Inte vet jag!

Fridens!

2010-10-04 15:35
Edit:

När jag studerade i London så fick jag inte prata Svenska under skoltid.. No probs!

2010-10-04 15:38
Tredje och förhoppningsvis det sista inlägget från min sida, idag haha!

Missförstå mig rätt, jag hatar SD och dom är jävligt sneaky

Jag citerar mig själv för att det ser ju nästan ut som att jag försvarar SD, vilket jag inte gör!

2010-10-04 17:03
riktigt bra
Aska på
Producent

2010-10-04 17:25
Mommo_Under P26
dom är inte alls vågmästare....

2010-10-04 17:42
14% av SD's medlemmar är invandrare!

Om man tänker efter lite så kommer man förhoppningsvis på att det inte gör partiet och dess undergömda agenda bättre. Att många tänker skevt gör det inte rätt. SD är den perfekta bilden av demokrati. Se bra ut och prata rättvisa så blir man rumsren på 4år. Samma som i Holland och Danmark. Sen gick de från att vara mot alla slags invandring till att bara attackera islam, utifrån lögner och misstolkningar om religionen.

Därför är idag är inte heller ordet svenne kopplat med etnicitet. De som växer upp här får växa upp med samma propaganda och Wald Disney som alla andra så de tror att sina egna länder och religioner är orättvisa och farliga, utifrån samma lögner och feltolkningar.

Så se den stora bilden som SD har hjälpt att framföra. Hela demokratin är fake. Den som snackar finast skitsnack och övertalar mest människor med sitt skitsnack vinner.

2010-10-04 17:53
vikkensnubbe - Wald Disney? Haha aja, whatever. Du har rätt, demokrati är bull.. Jag skulle vara en perfekt diktator för Sverige!
Sångare

2010-10-04 19:08
Jag blir besviken över att dessa rappare inte visar mer förmåga till kritiskt tänkande. Svälj inte allt ni läser i svensk sossemedia. Ni blir hjärntvättade. Gillar Highwon vanligtvis men tänker inte lyssna på detta.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-10-04 19:33
Hur kan du ens döma skiten om du inte tänker lyssna?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Sångare

2010-10-04 20:40
Det blåser en isande kall vind över Sverige, vi har fått in ett starkt främlingsfientligt i vår riksdag.

Spydde lite i munnen där, det räckte.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Producent

2010-10-05 00:06
fbws P21
läste du tråden innan du själv kommenterade?

2010-10-05 00:54
Mommo_Under P26

Skillnaden mellan SD's och FP's förslag är att FP inte antagoniserar mot invandrare. Jag tycker snarare det ser ut som att de vill att invandrare integrerar sig och får samma värdegrund, förutsättningar och image som resten av samhället.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-10-05 01:00
Feeet låt btw

est. 1986

2010-10-05 01:07
till de som påstår att SD inte är rasistiska så kan jag hänvisa till detta: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=2728776

Utåt så ser det SJÄLVKLART annorlunda ut vad de egentligen vill genomföra via sin politik. Lyssna bara på granskningen så förstår ni.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-05 09:03
"- Automatisk utvisning av utländska medborgare vid tre mindre brott"

Så vad är skillnaden om en svensk skulle göra dessa brott? Skulle vi skicka ut honom/henne då också? För annars så är det ju endast för att de är invandrare som de ska ut härifrån? Eller har jag fel? Tänk lite längre än näsan räcker.

Ni som påstår att det är rätt att utländska medborgare ska utvisas vid tre mindre brott får gärna förklara er. För det där tycker jag endast är idiotiskt.

"- Förbud mot heltäckande slöja i skolan"

Med heltäckande slöja menar du alltså "burka" eller "niqab"? Visst. Det finns för och motargument här. Det enda jag ser som problem är väl att läraren inte får ögonkontakt med eleven om den bär burka. Det är väl det viktigaste "förargumentet" för detta. Om man ska lära sig saker så krävs nog en viss ögonkontakt också.

Men det är oftast på religösa grunder som dessa slöjor bärs. Ofta väldigt starka religösa grunder. Jag tycker det är fel att inkräkta där. Så jag ser inte problemet med bärande av slöja, förutom uteslutandet av ögonkontakt på lektioner. Men vafan, folk har väl öron ändå.

Till låten:

Låter riktigt bra faktiskt. Skulle gärna vilja höra Labyrint på den också. Kändes som att de saknades. Men annars var den galet bra. Fortsätt kämpa!
Alexander "Wizzie Dee" Wallace
[email protected]
www.wizziedee.com

2010-10-05 17:57
Wizzie
Jag förstår ditt resonemang om det gällde svenska medborgare som har rötter i andra länder. Om förslaget såg ut så kunde man säga att "endast för att de är invandrare som de ska ut härifrån" .
Men nu gäller det utländska medborgare. Det är inte så konstigt om man blir utkastad ur landet om man är kriminell, vi har inga förpliktelser mot utländska medborgare bara för att de vistas här. I det läget är man faktiskt bara gäst, missbrukar man gästvänligheten så förstår jag inte vad problemet är.

Ja, andra grejen om burkan förstår jag inte riktigt... finns det ens nån lärare som bär burka i Sverige?
Förövrigt kan jag nästan anta att du är emot patriarkaliska maktstrukturer... blir det mindre förtryckande att gömma sitt ansikte för att gud vill det av någon anledning?

est. 1986

2010-10-05 18:31
Big UP Mommo!

Tung låt!
www.twitter.com/rossandeross
Poet

2010-10-05 19:13
Co-sign på Mommo, det var en skön förövrigt!
At the gates of Eternity...

2010-10-05 22:36
Konstigt
Ja det gjorde jag. Du då? Läste du någonting alls?

2010-10-05 23:37
Feeeeeeeeeeeeeet skit
Mollgan, Middlesex.
"Jag är hög och het så kalla mig ers höghet"
www.middlesex.nu

2010-10-06 00:01
Fet låt!

I-Smile e tuuung!

2010-10-06 00:35
"Vem vare som rösta? Säg vem det fucking va"
:D

Riktigt gott att AYLA & Highwon går ihop, nice låt