[Video] Silversystrar - Swagger
Saxat från Whoa-bloggen:
Det har blivit dags för de silvriga systrarna Fröken och Meldeah att följa upp den eftertänksamma första singel Under vår sol, som gjordes tillsammans med Erikshjälpen, med den mer svängorienterade Swagger. Denna gången har Silversystrar samarbetat med Johnik som står för produktionen och ännu en gång är det Blue Milk Media som står för videon. Swagger kan ni ladda ner gratis via systrarnas hemsida där man även kan läsa att albumet är planerat till senare i år.
Skivsamlare
2010-07-09 16:16
Njae. Riktigt tråkig refräng, riiiktigt riiktigt tråkig. Videon var också tråkig.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
var det någon som sa sh wagger?
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Låten heter alltså Swagger? Är detta ett skämt?
jag tycker den var nice
http://www.myspace.com/bizzlebeats
En savann är ett slättområde i tropiskt, subtropiskt eller varmtempererat klimat, där växtligheten utgörs av högt gräs och glest utspridda buskar och träd. Savannområden ligger ofta mellan regnskogsområden och ökenområden. Jordmånen på den tropiska savannen är oftast mer basisk än jorden i en tropisk regnskog och har en brun-svart färg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
schwaggör
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hon där vid 2:41 var snygg. hon har shwaggerr
99: * Tropiska och subtropiska savanner. Detta är den vanligaste savannen i Afrika. * Tempererade savanner. Savanner med regniga somrar och torrare vintrar. * Medelhavssavanner. Milda, regniga vintrar och torra, varma somrar. Ek-savannerna i Kalifornien är medelhavssavanner. * Översvämmade savanner. Savanner som är översvämmade året runt eller under en viss säsong. * Höglandssavanner. Savanner på hög höjd över havet. Denna typ av savann är ganska ovanlig och finns bland annat i Angola. * Låglandssavanner. Savanner som ligger på högst 10 meter över havsnivå. och är därför ofta mycket växtrika.
www.silversystrar.se
Väldigt väldigt dålig låt, tyvärr. Ni är inte ämnade för att göra musik. Sen frågar jag mig själv varför man väljer att göra en video av en låt som heter swagger och sen inte ha en enda med person med swagger i den? :)
Producent
2010-07-10 13:13
Ska du svara på den själv då? Fet låt.
Producent
2010-07-10 13:18
shit, sjukt dåligt... håller med Soulpat om videon också, total avsaknad av swagger!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
riktigt dåligt, fjortisbrudar som har lärt sig vad swagger är, ni är jättecoola. eh..
Jag har märkt att det finns en sak gemensamt med de flesta "hatarna" här på whoa och det är att dom inte har några vänner. Kanske har något att göra med deras negativa läggning?
hatare? så du tycker på riktigt att detta är bra?
Zom_B P26 missade att du är vän med fröken b osv, det förklarar saken...
Man behöver inte gilla låten, det är säkert helt okej för de som gjort den. Men, varför är era åsikter så svartvita? Iofs mest svarta, men varför inte ge dem credd för deras produktivitet eller något annat, eller åtminstonde motivera vad dom kan göra bättre? Istället för att ordbajsa om hur dåligt det är. Jag kan aldrig hata på någon som lägger ner sin själ och sitt hjärta i musik, oavsett om jag gillar eller inte gillar just deras grej. Att sedan säga att någon inte är ämnad för att göra musik? Shit... Vem är vad liksom? För att återgå till låten: Jag tyckte refrängen var grym, kan inte sätta fingret på varför, men den tilltalade i alla fall mig.
Tycker helt klart låten är bra, även om de har gjort mycket bättre grejer tidigare.
svanspelle Varför tror du att jag pratade med dig? Jag sa bara hatare... om du tog åt dig är inte mitt problem=P En hatare är någon som enbart kritiserar för att ta upp plats själv som aldrig hört talas om konstruktiv kritik. Man kan ogilla saker men på ett respektfullt sätt. Om detta passar in på dig så pratade jag med dig!=) Smaken är som baken. Så ja jag tycker det är bra. Varför skulle jag annars säga det? haha
tyvärr tkr jag detta är värdelöst, tycker inte man kan kalla detta för hiphop, dom rimmar ungefär lika bra som ivilken kärleks ballas som helst som ställer upp i melodifestivalen, reffen kunde verkligen gjorts bättre fast det kunde ju altting iofs
Bra, men inte bäst.. /Persika
Jag gillar Silversystrar men jag hatade denna låten.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
roliga är att man måste vara såå konstruktiv om det är dålig kritik, men om man tycker det är bra så är det helt okej att bara skriva "jättebra!!!", går väl att vara lika konstruktiv där? vad är det som är så jävla bra då? är det för att du är deras vän? eller inte förstår vad bra musik är? detta är helt enkelt dåligt, det låter inte bra, konceptet är skittöntigt, rappen sitter inte bra/ låter inte bra. Refrängen är dålig, vet inte om Swagger uttalas fel med flit? Schwäägör? Nej, låter inte bra. "Men dom älskar ju att göra musik??" det gör väl inte musiken bättre? De gör en video/lägger upp i forum för att få feedback, jag har hört låtar av fröken b som är flera år gamla, och hon är fortfarande dålig. Hon har det helt enkelt inte i sig. Då borde man lägga av, eller i alla fall sluta lägga upp i forum när det ändå bara är hennes kompisar som ger props. 97% av alla whoarappare borde lägga ner, men de fortsätter för att deras vänner ger de ryggdunkningar. Zom_B P26 Jag tog inte åt mig, tog mig bara friheten att svara.
haha Schwagger. Otäck skräckfilmsbrud i badkaret, hon hade inte swagger. Ur ett jämställdshetsperspektiv tycker jag det är viktigt att inte uppmuntra dåliga kvinnliga rappare eftersom det leder til negativa könsstereotyper.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Tycker det var dåligt. håller med om att istället för att hålla på och dunka rygg så borde folk(deras vänner) vara uppriktiga och tala om för dessa tjejer att dem inte är så bra som dem verkar tro att dem är. Detta är jättedåligt. Så är det bara, handlar inte om "smaken är som baken". Ni som säger att det är bra, seriöst? lägg av :) Var nu snälla kompisar och let these girls know!
Har man swagger så hänger man med snygga brudar. Alla brudar i den där videon ser ut som troll.
Asså, sångmelodierna e fruktansvärda helt ärligt. Gör ont i öronen. Rappen/rapparen e riktigt corny.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani
Sämsta jag hört.. Schwagger? R.I.P. svensk hiphop.
Alltså man kan sitta och diskutera vem som har den rätta smaken i år och dar men man kommer aldrig komma fram till något... Alla har sin egen smak! Det är varken rätt eller fel. Så självfallet finns de folk som tycker att detta suger. Det vore väl konstigt om alla gillade? Det enda jag menar är att det vore soft om folk någon gång kunde peka ut VAD det är för något som dom inte diggar på ett respektfullt sätt istället för att bara vara negativa och otrevliga . Självklart så kan man även vara mer konstruktiv när man tycker att något är bra. Absolut! Ett exempel. Molgan tycker inte om skräckfilm. Molgan kollade på The Ring och tyckte att den sög hästpung! . Självklart tycker han inte om den efterssom det är HELT fel genre för honom... Hur pass nödvändigt är det att Molgan går in på en tråd om The Ring och snackar om hur dåligt det är??
Ibland kan man inte ge så mycket konstruktiv kritik för att det man ska kritisera är så fatalt misslyckat. Det här är ju egentligen bara en uppdaterad version av det feven och melinda wrede misslyckades med för några år sen. Men ok: Sluta försöka vinna lyssnare genom att ta populära amerikanska uttryck och använda dom i infantila låtar. Tekniskt sett är det inte fel, även om det inte är häpnandsväckande bra, men ta till er det här tipset: man kommer inte undan med dåligt skrivna texter längre, möjligtvis förutom om marknaden är barn.
Zom_B P26 Tycker du detta är bra?
Soulpat Ja, jag tycker detta är nice! Inte den bästa låt som någonsin gjorts... men vafan den har en skön känsla över sig! Lite lekfullt! En kontrast till allt annat som är så jävla gravallvarligt därute... Hip Hop är inte död.. Den har bara utvecklats. Det finns så otroligt många olika stilar därute i dagsläget... Pumpa de ni tycker är fett och strunta i det som inte faller er i smaken!
dundermannen P15 Kan man inte ge konstruktiv kritik och inte tycker om det så räcker det med att säga något i stil med... "Ledsen men detta faller mig inte i smaken." Eller så håller man bara tyst och lyssnar på nåt annat och stänger av.
Kan man inte säga något konstruktivt eller snällt så ska man kanske inte säga något allls tycker jag kanske. Men sen är det ju svårt att låta bli. Världen var snällare innan internet, då krävdes det iaf att man lyckats på något plan innan man fick en hård sågning. Men strunt i det, säg åt dom att skärpa sig och göra bättre låtar. Om det här inte är en skivbolagsgrej för att sälja det vill säga, då får man äta upp skiten medan man räknas cashen.
Schwa-hager! Sorry att jag går OT nu. Jeppehehe: vad är grejjen med att länka till politiskinkorrekt.info?
Forumssignatur...<br>
Redaktionschef
2010-07-11 18:18
Jag tycker mest det är underhållande att det finns folk som säger swagger och tycker det är ett coolt ord (?). Tycker det känns så krystat. Jag klarade inte av att lyssna på "Swagger like us" av den anledningen, och blir ännu mer fel när det används i en låt på svenska. Känns lite som att skjuta sig själv i foten. Låten i sig är väl okej, men dom kan bättre. Gillar Fröken B bättre när hon kör mer streetgrejer.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
tyckte det lät bra och annorlunda på gott och ont. videon passade ju till låten iallafall.
Väldigt väldigt dålig låt, tyvärr. Ni är inte ämnade för att göra musik. Sen frågar jag mig själv varför man väljer att göra en video av en låt som heter swagger och sen inte ha en enda med person med swagger i den? :) co-sign
roliga är att man måste vara såå konstruktiv om det är dålig kritik, men om man tycker det är bra så är det helt okej att bara skriva "jättebra!!!", går väl att vara lika konstruktiv där? vad är det som är så jävla bra då? är det för att du är deras vän? eller inte förstår vad bra musik är? word
Producent
2010-07-14 16:27
vad är egentligen "swagger stilen" haha. finns det en stil som heter så?
Konstigt, kanske är för att du saknar swagger som du missat det
Producent
2010-07-14 20:21
så swagger kategoriseras som en egen stil nu? hmm. ja, du saknar swagger också.
Jag gillar den, Fröken B är classic.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
skön vibe...
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Jag gillar den här.. Gillar beatet, stilen, swaaaaagen och videon är skön.
Skyll dig själv... http://www.aforism.net
vad är swagger?
mama said knock you out
passade som handen i hansken! tungt tjejer! i got it!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
var det någon som sa shwagger?