Redaktionschef
2010-07-04 09:53
[Whoa Netplay] obnoxiuz – Mellan gott & ont
Från Whoa-bloggen:
Det var fem år sedan sist göteborgaren obnoxiuz (obx) släppte sin debutplatta Channel X. Därefter hörde vi honom på mixtapet Posttraumatic Symthoms tillsammans med stockholmaren Jabs år 2007. Nu är det dags igen, denna gången helt på svenska tillsammans med gästrappare som Roffe Ruff, PstQ, Gubb m.fl. Skivan Mellan gott & ont, som tidigare skulle hetat När världen är redo, är precis vad titeln beskriver, en strid mellan gott och ont, en strid som alltid är jämn och som aldrig kan avslutas. En strid som vi alla blir en del av dagligen. 15 spår, 15 tankar kring livet och vad som ska hända härnäst. Vissa av låtarna har redan legat uppe på nätet tidigare, men nu får ni dem i den ultimata ljudkvalitèn. Många av låtarna talar mycket för vad artisten varit med om de senaste åren, lite om hans uppväxt och som alltid, en smula humor och sarkasm som ofta är ett återkommande element i obnoxiuz musikskapande. FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Ååhåå, det här ska bli så jävla fett att lyssna igenom. Hinns inte just nu, men fan vad jag ser fram emot det.
laddar hem nu, men tvekar inte en sekund att det inte kommer vara tvärfett!
Producent
2010-07-04 11:52
Äntligen! SOM jag har längtat efter detta!!!
DETTA E SÅ JÄÄÄÄÄÄÄVLA NAJS!!!!
Pst/q - Orka lyssna på dig när du står och snackar på sluta stå så nära mig, flytta på dig,"BACKA RÅ! " haha :D Men lyssnat igenom hela! TVÄRFETT
Ge mig vilket beat som helst, ni vet att jag klarar mig
Producent
2010-07-04 12:36
Herrejävlar vad grymt det här var!!!
aldrig hört talas om snubben förut men läste presentationen för plattan o de fick mig så intresserad så ja ska absolut tanka o hoppas på de bästa! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent
2010-07-04 12:50
Alltså skiten går på repeat. Göteborg vet alltid vad dom gör :D ännu en gång, tack för en apfet skiva.
Detta ska tankas. GBG dominerar svenska scenen just nu.
Helt otroligt av OBX med gäster! // Nån som va fast sen Volvo låten
http://www.myspace.com/murderdem
Råtung platta!
Suburban Who?
Fyfan vad tung platta!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Detta har jag väntat på! Riktigt gött med bra svensk hip hop igen!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Bästa plattan på länge! Hög nivå rakt igenom.
fan va nice! detta blir att lyssna i genom på kneget imorgon.
Har du tiden? För min klocka går efter.
Word! OBX - most sleept on i Götet! Big up GBG!
Det får bära eller brista, ruff är kung.. obx likaså
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Tvärfet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2010-07-05 11:24
Typ bästa släppet i år, riktigt fett!
Haha, muntra låtar. Jag gillart! Saknar de bittra Göteborgarna - kul att höra PST också.
Väldigt bra!!! kul med aggro också!:D salonen skiten var najs
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop
jag diggar detta så jävla mycket!:)
Äntligen!! Vilken låt sätter jag på i låten "hämden är ljuv" (03:48) med Cradle of Filth? Har undrat det ett tag :-)
Måste bara säga att novembertårar är nog den djupaste låten som har släppts i år! Ojj ojj ojj vilke mästerverk!
Någon borde gett mig en fet smäll som ung När löften till min mamma om att aldrig ta droger blev en lögn. raden gav mig rysningar! Big upp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tankar nu.. Lär vara tungt som alltid. :)
rikigt tungt, tack för bra musik
http://www.myspace.com/noodlestyle
Detta ska tankas. GBG dominerar svenska scenen just nu. Göteborg vet alltid vad dom gör :D ännu en gång, tack för en apfet skiva. Word! OBX - most sleept on i Götet! Big up GBG! Instämmer med ett leende på läpparna. Fan va det här släppet glädjer. Ärligt, oputsat och komplett. Vågar man hoppas på livespelningar?
/ J
http://www.johnlemon.se - varje dag
Redaktionschef
2010-07-09 14:33
Den här skivan växer mer och mer för varje dag man lyssnar på den.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
grymt, ska lyssnas på i mon gudfadern gubb är fortfarande en legend, sluta fan aldrig!
Kommenterade för en vecka sedan att jag hade sett fram emot det här släppet.. ... och efter att ha lyssnat M Y C K E T på den här skivan så är det här utan tvekan bland det bästa som gjorts under de sista 10 åren inom svensk hip hop.. tanka det här gott folk, ni blir inte besvikna.. förutom typ "i mitt huvud", den låten suger verkligen, resten är tvärfett.. pz
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Göteborg levererar!! I love it! :D feta skiten!
Övertung! Hämnden är ljuv, En såndär dag, Novembertårar var riktigt feta.
riktigt jävla tungt, tar än tillbaka! bra teman på samtliga spår och sjuka beats!
Ett av årets bästa svenskspråkiga släpp helt klart. Favoritspår: I mitt huvud, Hämnden är ljuv, Alla garvar åt oss, Förlåt granne och Novembertårar.
Producent
2010-07-29 16:27
Måste borde, måste nog ha det fetaste beatet på länge. En av Sveriges fetaste skiva, no doubt.
Jävligt grym. Har diggat Obnoxiuz sedan "Har ni sett" som jag hörde 2003 eller något sådant. Tycker att han låter som en svensk version av tidiga Eminem. Nasal röst, skönt flow och slipade rim. Med schyssta teman, bra beats och genomarbetade refränger - som är fallet på denna skiva - så blir resultatet ett av de bästa svenska släppen på åratal. Det är bara att lyfta på hatten. Och hoppas att så många som möjligt tar del av tonerna.
TYNGSTASTE PÅ LÄÄÄÄNGE!!
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee