[Video] Crome - We Own The Night (ft. John Emmell)
Nu har Crome tillsammans med John Emmell och Ubetoo.com släppt en video till låten We Own The Night på sin födelsedag idag den 28 Maj. Passa även på att läsa intervjun han gjorde med Ubetoo: >> VIDEO: http://ubetoo.com/cromemusic/31286 >> INTERVJU: http://www.ubetoo.com/news/Crome-exclusive-release 'We Own The Night' finns även tillgänglig på iTunes och inom kort på Spotify ************************************************************MYSPACE | CHANNEL CROME | FACEBOOK | UBETOO | TWITTER
sjukt fet! stråkarna va jävligt najs och refrängen va riktigt soft... har aldrig hört John Emmell förut, han hade ju asskön röst... som en blandning mellan Deuce från hollywood undead och typ... justin timberlake
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan ni inte styra en "Fråga Crome" grej, skulle vilja fråga hur man tänker när man slänger $$ på slaskverser från Royce när ens egna "lyricism" är i nivå med (insert random kille som rappar hemma i sovrummet och framför polarna i usa här)
Så sjukt fet röst å verserna är sjukt tunga. Videon å reffen diggades inte alls.
nja, har svårt för reffen faktiskt, han har soft röst, men gillar inte den bara. i övrigt snygg simpel video o fet låt! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Redaktionschef
2010-05-29 13:59
Jag tycker allt var bra förutom refrängen ... passade inte in och gjorde att jag tappade intresset. Grymt beat och Crome har känsla i rappen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Get your facts right Det var en typisk "dussin" mixtape vers, att Royce säljer verser och spökskriver är ingen nyhet direkt, vore det således kamratskap som låg bakom vore det resonabelt att lite mer jobb skulle ha lagts ner på versen.
brb2009 P28 lite jantelag kanske när man anser att Crome låter som en amatör och man själv inte har något att visa upp? :O Att ens få verser av Royce tycker jag är stort i svenska mått mätt. Vad har du åstadkommit?
lite jantelag kanske när man anser att Crome låter som en amatör och man själv inte har något att visa upp? :O Varför då?, jag behöver inte vara aktiv inom den konstform jag väljer att kritisera det räcker med att jag har ett intresse för konstformen för att jag skall ha rätt till en åsikt, och ställt mot internationell standard så håller sverige i helhet pinsamt låg nivå, både textmässigt samt sådana saker som cadence och dyl.
Alltså tycker jag det känns dumt att slänga pengar i sjön för att få med ett stort namn som med något personen författat i all hast krossar det personen vars mixtape det är's vers.
Inte så att du får någon form av harmoni när ena personen ligger ljusår ovan den andra, alltså blir också kvalitén på verket fruktansvärt ojämn.
Att ens få verser av Royce tycker jag är stort i svenska mått mätt. Vad har du åstadkommit? Se ovan, se över din "retorik" samt bilda dig en vettig förståelse för vad "jantelagen" är om du ämnar bruka det som argumentations punkt igen.
brb2009 P28 Jag håller inte med. Sverige håller en ganska bra nivå om du jämför med andra närliggande länder. Vem säger att Crome betalade Royce för versen, och vad jag kan se är det bara du som anser att han krossar "personen vars mixtape det är's vers". Du låter precis som alla Fronda hatare gjort alla dessa år i whoa forumet, eller som de som kritiserade andra artister som fick med Ken Ring på någon låt. Det kommer alltid upp troll som dig här när det är någon artist som börjar växa och bli större än massan på whoa :)
Jag håller inte med. Sverige håller en ganska bra nivå om du jämför med andra närliggande länder Om du jämför med vad, finland,norge och danmark?, det är fortfarande helt ointressant, det finns ingen som helst anledning att lyssna på musiken våra svenska artister skapar när dom låter som c-versioner av redan etablerade artister på andra sidan vattnet.
Videos som ser ut som b-versioner av MTV Cribs och dyl, varför supporta när det finns redan etablerade som gör det nivåer över, när det dessutom inte ens är realistiskt att tro att dessa andra någonsin kommer komma upp i en nivå som ens kan jämföras med deras?
Du låter precis som alla Fronda hatare gjort alla dessa år i whoa forumet eller som de som kritiserade andra artister som fick med Ken Ring på någon låt. Det kommer alltid upp troll som dig här när det är någon artist som börjar växa och bli större än massan på whoa 1. På den där listan över ord du behöver lära dig betydelsen av så pass att du korrekt lär dig bruka dom i meningar så kan du också lägga till "troll"
2. Alla artister säljer verser, precis som alla producenter säljer beats enda som skiljer är antalet nollor på prislappen, köpta verser kommer aldrig hålla nivå med sådant som artisterna skapar själva för eget bruk eller för sammarbeten, det säger sig självt.
3. Vad är poängen med att som artist sträva efter att låta som en lågbudget version av vad som är kommersiellt gångbart i USA?
vita rappare i usa emulerar svarta rappare i usa för personlig stil , swagger och cadence , våra rappare i sverige emulerar vita rappare i usa för personlig stil , swagger och cadence. undantag finns, såna som skiter i det konventionella och står ut, Stor är ett bra exempel, Zacke ett annat, Snook innan dom la ner, Afasi och Frej två andra.
-- brb2009 P28 -- Allt du säger är sant och du har rätt till din åsikt men vem har sagt att han har köpt den, det är det ända jag säger. snacka om dina åsikter och saker du har rätt fakta om.
http://www.tapmixtape.blogspot.com T.A.P Out NOW!! Get It At Sneakers N Stuff In Malmö
Sindri P22 Allt han säger är inte alls sant! Ska svara honom senare om jag orkar, men i och med hans andra inlägg om att elektrohipsters som Snook och Maskinen ska vara något som står ut i Sverige tror jag att han driver med oss alla.
inlägg om att elektrohipsters Till görolistan kan du även lägga "skaffa dig grundläggande kunskaper om olika musikstilar"
Enda sättet för musik att utvecklas f.ö är just blandning av stilar.
brb2009 P28 haha försök bara. Var glad du att jag inte går på och pekar på dina stavelser eller wack jämförelser med svenska musikvideor och MTV Cribs?! :P Kom tillbaka när du är perfekt gosse.
eller wack jämförelser med svenska musikvideor och MTV Cribs Att jämföra att man försöker göra "club" shit och har "baller" status på noll budget med en c-version av MTV Cribs är inte speciellt orimligt, eftersom hela "CRIBS" konceptet handlar om att visa upp vad man har och hur man lever överklass.
Tycker inte du skall försöka ta dig en nedlåtande ton när du brukar smileys och kör ett cirkelresonemang utan dess like, varvat med icke argument.
Är det bara jag eller låter han litesom Pitbull ? ^^ btw så var det fett! :D
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Sindri har rätt...Crome har inte betalat för Royce medverkan. Att köpa slaskverser är inte eller har inte varit aktuellt för Crome...där finns gott om bra gäster inför kommande släpp. Men alla typer av åsikter är välkomna....
brb2009 P28 du toppar till max. Riktigt mycket. Hur tråkigt liv har du egentligen?
shyffert Kanske en överdrift att säga att ALLT han säger är sant men han har sin åsikt vilket gör det till hans sanning. de jag ville påpeka var att en åsikt kan han köra 100 på men inte saker han "tror" är sanning.
http://www.tapmixtape.blogspot.com T.A.P Out NOW!! Get It At Sneakers N Stuff In Malmö
upp! tycker den här förtjänar mer uppmärksamhet alltså