I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Norlie & KKV Ft. Lazee - Can I Be The One (Snipp) och LA Teaser

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-05-26 23:12

[Video] Norlie & KKV Ft. Lazee - Can I Be The One (Snipp) och LA Teaser

Tja!

Norlie & KKV kommer strax att släppa sin första officiella singel "Can I Be The One feat. Lazee" Den kommer släppas på Spotify och Itunes den 31 Maj och även på radio.

Dem var precis i Los Angeles och spelade in musikvideon till låten också. Här nedan kan ni höra en liten del av låten och även se en bit av dokumentär materialet från Los Angeles som släpps så småningom.

Aktuellt: Min Aerox

2010-05-27 00:26
Sjukt tungt ! Fortsätt grinda.

Rappare

2010-05-28 13:40
njae jag diggade faktiskt inte

2010-05-29 04:30
kör hårt !
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2010-05-29 11:43
verkar stort!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2010-05-31 13:44
Nu kan ni lyssna på hela låten på Spotify http://open.spotify.com/track/19z3K6cSIxgehrZG57OUCb

2010-05-31 15:37
fet skit

2010-05-31 18:36
bra produktion men när man blandar svenska och engelska blir det Fjärde världen eller Nick Borgen och det är inte min kaka

lite för mycket av allt och känns opersonligt. idag ska ju varenda jävel vara rappare, artist eller producent och då bör man väl sticka ut

2010-05-31 23:11
Riktigt fet reff. Lite synd med blandningen men det kan jag acceptera. Fan jag gillar er, min brud kan få ligga med er.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-06-01 00:47
Soft med Lazee, men med blandade språk blev det sådär... Annars var det fett!
 ööööööööööööööh

2010-06-01 16:35
Tycker att temat och texterna var ganska fantasilöst. Det är en bra refräng och snygg produktion. Utan att låta påflugen undrar jag hur fan Lazee tänker? Inte direkt så att de befinner sig på närliggande nivåer. Nedgång på ingång.

Hoppas att allt flyter.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-06-01 18:40
JohnLemon

Lazee jagar väl hypen som uteblev? :P

2010-06-01 18:42
är det bara jag eller hör man lazee alls i det här klippet? är det han som kör på engelska känner jag inte igen honom...

Rappare

2010-06-01 23:06
han har en tredje vers, kolla på spotify om du har det ^^
 ööööööööööööööh

2010-06-01 23:39
ja jag hittade det nu på Spotify. Även Norlie och kkv's myspace. vilka e dom här nissarna och varför spelar dom in en väldigt välproducerat låt med lazee? Aldrig hört dom förut och verkar ju inte finnas något när man söker heller. nåns farsa som äger ett skivbolag eller?

2010-06-01 23:55
Att låten är välproducerad och att lazee är med finns det väl en bakomliggande orsak till? Förmodligen eftersom att dom har gjort musik som inte har släppts ännu som diggas jävligt hårt av andra artister (tex lazee) som vet att det kommer gå bra för dom här killarna och DÄRFÖR vill vara med på den här låten som Warner music valde att göra till deras första singel.
Enligt deras blogg http://www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv så har dem bara vart en grupp i ca 1 år men dem båda har gjort musik på varsit håll i flera år.
Jag lovar att om ni inte hört någonting från dem här killarna tidigare så kommer ni defenitivt få höra mer av dem i framtiden!

2010-06-02 00:13
javisst, men man blir ju nyfiken på vad dom pysslat med de senaste åren? Finns massor av andra artister jag vet jag kommer få höra mer av i framtiden och dom har inte fått en singel utgiven på Warner music. Något är ju i görningen vill jag tro

2010-06-02 00:42
vad tror du att dom har pysslat med dom senaste åren? Det alla stora artister började med? Satt hemma och skrev musik. Dom blev väl upptäckta av ett bra mangetment med bra kontakter som hjälpte dom att komma dit dom är idag.
Tråkigt att du är trångsynt och måste tro att någonting är i görningen bara för att det går jävligt bra för några som du inte har hört tidigare.
Jag diggar dom stenhårt iaf och har följt dom ett bra tag och vet även många andra som har gjort samma sak.
Alla artister måste börja någonstanns. Vi kan dra ett exempel på en artist som är en av dem största rapparna i världen i dagsläget "Drake" På ett år har den mannen gått från nobody to somebody och jag tror inte att varken du eller väldigt många andra har hört ngt av honom innan hans första singel släpptes.

Men, men med en avslutning på denna roman så säger jag. Alla har olika smak men jag vill bara att du ska bli lite mer påläst så att du i framtiden vet vad du talar om.

2010-06-02 00:56
bond-H P22

haha jodu, vi väntar och ser säger jag. Det finns åtskilliga exempel på artister som fått en hit från ett megabolag och sedan floppat totalt.

Och ja, jag är skeptisk att dom här killarna dyker upp från ingentstans med en medioker singel och uppbackade av Warner music, för så bra är dom tyvärr inte.

Varför tar inte Warner music och ger en deal till alla 2'or i idol istället kan man ju också fråga sig?

Barndomspolare till Lazee eller någon annan i den häftiga cirkeln, eller son till någon skivbolagspamp gissar jag på, men det kommer väl fram med tiden :)

All lycka till grabbarna. Gonatt.