Klassiker, som alla Prinzenplattor. Det va jag hela tiden snurrar mest
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
vafan, måste man handla? har inte råd med sånt skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tical: Det måste man inte?
Den kommer komma upp för nerladdning på hemsidan snart tror jag. Grym skiva!!
"Och man betraktar min musik som en rolig vits, men jag är kungen underjord som Josef Fritzl"
Sedan Dubbel Trubbels Hits Mot Folkgrupp 2007 så har Prinzen bytt stil från instant hits och odödliga humoristiska rader till att släppa ett antal album som alla går ut på att kritisera och förlöjliga diverse företeelser i samhället som Prinzen är lack på av olika anledningar. Jag vet många som är besvikna på den här utvecklingen men den är enligt mig naturlig. Är man 29 så rappar man inte om samma skit som man gjorde när man var 24.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
För övrigt så behöver man inte dega, bara gå in på länken så lyssnar du gratis. Snart uppe på Spotify och hemsidan dessutom.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sedan Dubbel Trubbels Hits Mot Folkgrupp 2007 så har Prinzen bytt stil från instant hits och odödliga humoristiska rader till att släppa ett antal album som alla går ut på att kritisera och förlöjliga diverse företeelser i samhället som Prinzen är lack på av olika anledningar. Jag vet många som är besvikna på den här utvecklingen men den är enligt mig naturlig. Är man 29 så rappar man inte om samma skit som man gjorde när man var 24. kan inte hålla med mer, och hans humor äger
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!
"och jag är lite bak o fram din fitta, det heter kvinna, håll flabben det är samma sak för fan sluta märka ord" - Mr Cool Så sköna rader på hela plattan.
Men han promotar för dåligt, Prinzen. Och det hedrar väl honom på ett sätt. Hade han hållt på som dessa jävla svenska rappare och spammat facebook, myspace och forum med länkar så hade han vart störst och inte bara stor. Utan tvekan. Ett sånt här album förtjänar dock en större publik.
haha måste ha detta albumet :D tungt
http://soundcloud.com/infinite-struggle Jag är mer underground än arkeloger
kung!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Riktigt jävla bra är det! Håller med om att han borde promota lite mer
Älskar det <3 Fast hade hellre haft plattan som gratis :)
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker det är en jävligt jämn skiva. Alla låtarna är bra. Top 3 är nog: En Sexa Malt, Delirium och Utpressaren. Men alla låtarna har sjukt underhållande texter och beatsen feta.
Prinzen är bäst! Ingen protest!
Titellåten är fan det bästa han gjort.
Bara sitter och njuter. Sverige förtjänar inte Prinzen
Sorry för dubbelpost med "Råtankad i Blå Tankar" e så jävla fet så jag vill dö.
Haha den e jävligt rolig om inte annat. Storytelling på nästa nivå.
Gillar vad jag hört såhär långt!
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
fan va fett me tom waits-samplingen i andra låten! big up!!!
throw your hands in the air like they're not attached and realize without hands they'll be hard to catch
Plattan finns nu för nedladdning på deras hemsida! http://www.rappareisamverkan.se/zip/49/En-Sexa-Malt-och-Nnna-Flamsiga-Horor.zip
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube. Copy/Paste if you still listen to real hip hop
ska lyssna nu :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Upp med denna!
"Och dom får inte fram ett skit ur mina pojkar, för dom håller käft som min fru när jag dricker vodka" hahaha feta rader
Här kommer min recension av plattan! Våldsrap igen: 6/10 Ganska bra öppningsspår, roliga punchlines men beatet är ganska "tråkigt" och hade velat ha en saftig refräng. Skrattade till flera gånger under låten. Delirium feat Mr Cool: 8/10 Dubbel Trubbel i ett nötskal. Sjuk text, trallvänlig refräng, finns inte mycket mer att säga. Mr Cool överraskar positivt. Beatet är perfekt till låten. Dom fick nobben: 5/10 Plattans sämsta spår, men hade låten släppts som singel hade jag säkert lyssnat sönder den ändå. Inget som fastnar dock. Pro civitas: 9/10 Hahaha, vad ska man säga. Bara Prinzen som kan göra något sånt här, såg att han skrev på facebook för ett halvår sen att han var trött på alla evenemangsinbjudningar till Pro Civitas-fester. Nu gör han en hel låt där han brutalt förnedrar en hel skola, där han för övrigt har sjukt många fans. Genialiskt. Refrängen är jävligt skön. Det var jag hela tiden: 8/10 Introt är guld, handlingen i låten är jävligt rolig och han driver med sig själv jävligt grymt. Refrängen fastnar dessutom. Beatet är störtskönt. Vi ses i mina texter: 7/10 Inget som sticker ut direkt, men i stort sett en skön låt som andas Prinzen hela vägen. Wild Kids: 7/10 Samma som föregående. Skönt beat. Utpressaren: 9/10 En av mina favoriter på plattan. Story-tellingen är så jävla bra, man får en perfekt bild av vad som utspelar sig. Hade velat ge en 10a men det kommer bättre låtar jag sparar den till. Råtankad i blå tankar: 10/10 Igen, sjukt bra storytelling. Texten är något av det roligaste jag hört, och även beatet och refrängen är sinnesjukt jävla bra. Outrot är guld. Bästa låten på skivan. Det vore fett skönt: 7/10 Kanske för att den kommer efter råtankad som gör att betyget dras ner lite, annars en bra låt på alla plan. Något som fattas dock. En sexa malt: 10/10 Tillsammans med råtankad den bästa låten på skivan. Upptempo och skönt flow, text och även beatet och refrängen är helt perfekt. Han visar verkligen hur musikalisk han är. Den eviga vilan: 8/10 Första halvan av låten drar ner betyget, men efter sketchen i mitten och när det nya beatet börjar är jag såld. Perfekt avslutningsspår.Summering: Prinzens bästa släpp någonsin. Blev positivt överraskad fast jag hade skyhöga förväntningar. Det enda jag saknar på skivan är en låt med lite mer klassisk Prinzen-feeling, jag tänker typ "Solna" eller "Kär i din mamma". Det var tydligt redan på förra skivan (Vad fint du spelar) att han börjat satsa på denna nya stilen, men nu har han verkligen förädlat den. Flera spår på skivan är riktiga hits, och flera låtar har en sjukt målande storytelling. Beatsen är störtsköna och alla texter är klockrena, som vanligt när det gäller denna man. Vad mer kan jag säga, jag är blown away. Och gratis är det dessutom. Tack. Slutbetyg: 9/10 / Lambert
haha pro civitas låten och råtankad är nog fan nått av de bästa han gjort
Lambert, intressant skrivet och din slutanalys är samma som jag var inne på tidigare. Prinzen har helt bytt stil med sina två senaste soloalbum och det är nu bara samhällskritik som gäller. Inte att förväxla med fattigt vänsterbabbel om "solidaritet", "politiker som tar våra pengar" och "hur kan det va krig i Afrika, yo", utan den här skiten är på riktigt. Prinzen reppar den vite mannen mellan 25-30 i dagens Sverige. Albumet är bra och titelspåret är verkligen the shiznit, MEN när du säger att det är Prinzens bästa släpp menar du då solo eller räknar du in Keffat Liv, DVS och DT-albumen. Isf tycker jag du är ute och cyklar.
S-oteric Jag menar att det är Prinzens bästa solosläpp. Jag håller "Pass på Hall" och "Varför svälter folk" som de bästa RiS-albumen!
LamberT Håller med på alla punkter av din recension! Prinzen är grym på storytelling, det bevisade han redan på "Hur Prinzen tjänade 5000 spänn".
...och det är det som är så fint med whoa!
Lambert Mm, Pass På Hall är etta i min bok också. Första albumet jag hörde. Första låten var Till Mitt Fru och den är fan tyngst än idag tillsammans med Precis Vad Du Vill. Det är tight i toppen men även Hits Mot Folkgrupp samt Ta Din Fajja håller jag som snäppet över andra album. Men det går i vågor såklart.
upp...den första plattan från ris som funkar att springa till. riktigt bra
Upp sista gången! Gå inte miste om denna whoa
Jag bara klickade in mig på nån random tråd här för att lyssna på nåt. Har aldrig hört talas om denna snubben, men detta var helt okej!
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Hahaha Rman...
Albumet växer på mig. I nuläget så har jag "Det vore fett skönt" som favorittrack, tätt följd av "Råtankad~" och titelspåret.
Alla som inte laddar ner och lyssnar på denna skivan är bajsätare och kissdrickare av guds nåde
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Tycker det var Fett Schysst att skivan såldes på iTunes några dagar innan den blev Gratis, så att alla vi riktiga fans fick chansen att betala pengar för den. Tummen Upp!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Fett hur kan jag ha missat denna