I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Funkenteller släpper en gratis-låt i veckan!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-04-24 07:25

[Audio] Funkenteller släpper en gratis-låt i veckan!

Eftersom jag mer eller mindre lagt min rap på engelska på hyllan och har en massa osläppta låtar liggande så kommer jag (försöka) droppa en låt varje vecka i den här tråden.
Ifall det uppskattas så skulle jag i princip kunna hålla på i ett helt år så se till att kommentera och hålla tråden vid liv (även ifall ni inte diggar just den låten jag släpper den veckan).

vecka 1:
http://www.speedyshare.com/files/22089053/Condom_Girl.mp3

Funkenteller & Starvin Mar - Condom Girl
En cover på Ryan Leslie's låt Diamond Girl, på det beatet. Inte så mycket mer att säga om den saken.

Håll till godo!

Ps. Jag postade den i Vår Hiphop först men fick inte en enda kommentar innan den hann försvinna så jag provar här istället.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-06 13:36
Vecka 7:
http://www.speedyshare.com/files/22817082/All_Yours.mp3

Funkenteller - All Yours
Ta en desperat, alkoholiserad, kreativ människa och introducera denne till en cool, intelligent, komplicerad människa av det andra könet. Se hur den förste blir lite för peppad på den andra och går lite för fort fram medan den andra skickar blandade budskap och gör den förste ännu mer förvirrad och instabil. Resultatet blir inte särskilt omfattande för mänskligheten men har man tur så skapas det lite rolig konst i alla fall. I det här fallet låten ovan, och några till, vissa inte lika positiva och hoppfulla.
Beat av Bud Mcnuggit

Strömmingen
För att låtarna är för gamla och jag satsar på annat nu. Ifall jag lyckas lägga upp alla låtarna från skivan här så kan jag skriva låtordningen som jag hade tänkt mig den så har du hela skivan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-06-06 13:52
Louder och All Yours är favoriterna än så länge, keep it up!
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-06-07 06:07
Inte hört All Yours innan. Jävligt bra!
SUCK SHAFT

2010-06-08 15:46
Shit va fett med allyours! bästa kärleks låten! jag kommer ihåg ja skrev en hel låt på d beatet till millena som gick i min klass!!! d e sylvia o nadia från frysen som sjunger i da refräng o marvin gay! Finaste låten! Anotha smeller from funkenteller!!!

2010-06-08 15:46
Funken-tellus!

2010-06-08 20:07
Schweet! Bland de bästa hitintills! I klass med this jelly!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2010-06-09 08:45
Kul att ni diggade den!

Funkentellus... d hade jag glömt. hahaha, skäms.

2010-06-15 12:19
HALLOOOO VART E LÅÅÅÅTEN?!?!?!

2010-06-15 12:44
Jusste jag glömde. Jag fixar två så fort jag hinner. Men varför så få kommentarer?
Jag ser ju att den senaste låten har blivit nedladdad 38 gånger. Man får lägga negativa kommentarer också.

2010-06-16 22:21
Det vore coolt med någon hemlig live session. Du har ju varit med på grymma live uppträdande i dina dagar :-)
www.beatheartsblog.com

2010-06-17 13:44
Haru non late night disaster kvar?
tror inte dom finns nonstans!
Producent

2010-06-23 13:18
men hallå liksom

2010-07-08 19:48
Vilka låtar har du gjort på stockholmssyndromet?
www.beatheartsblog.com

2010-07-08 20:07
Strömmingen
Jag vet inte på rak arm. Det står på skivomslaget. Du har väl köpt skivan? ;)

Ps. Jag tänkte bara låta det rinna ut ur sanden men som ni förmodligen har märkt så är den här tråden död. Jag hade ett ambitiöst ögonblick när jag bestämde mig för det här projektet men tröttnade ganska snabbt. Sorry, men så är det. Ni fick i alla fall några låtar. Vem vet, jag kanske droppar något snart igen men en i veckan blev för stressigt.

2010-07-09 20:58
Nä lyssnade på spotify. Inte riktigt min grej men jag gillar ju dina beats. Hur som, tack som fan för de joints du delade med dig av!
www.beatheartsblog.com

2010-07-10 11:57
Synd att du la ned den här grejen...Checka "Prelude to 2012". Shit, "Emulator" och "Smash him" remixen är helt sjuka.

2011-08-20 15:23
Ser att jag är ett helt år efter. Och nu går det inte ens att hämta de låtarna du delat med dig av, synd! Aja, hoppas du gör om det här någon gång. Diggar din musik fett mkt!

Peace!

2011-08-20 15:38
nån som har dom nu och kan ladda upp? jag vill ha dom igen

2011-08-20 16:00
Kolla min soundcloud, där dyker det upp lite låtar ibland.
Den här t.ex.:
http://soundcloud.com/sirsampalot/oknullamedbar

Kanske gör ett set med gamla Funkenteller-låtar, nedladdningsbart någon gång, vem vet?

2011-08-20 16:57
bra skit!
gör coola saker hela dagarna