I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Forever - Henok Achido, Mohammed Ali & Ison (Exklusiv)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-04-09 17:42

[Audio] Forever - Henok Achido, Mohammed Ali & Ison (Exklusiv)

För tre veckor sedan frågade vi vilka svenska MCs som ska få komma hit och visa vad de går för på det grymma Forever-beatet. Förfrågan gjorde att vi slog rekord i antal inkomna sms.

Resultatet av röstningen gav oss: Henok, Mohammed Ali, Ison och Stor (sistnämnde valde att inte ha med sin inspelade vers).

Äntligen efter flera veckors väntan, ska du få höra de svenska rappare som du ville höra på det här feta beatet.

Så varsågod!

Forever - Henok Achido, Mohammed Ali & Ison (Kärleksattack version)

Bilder och ljud

Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2010-04-09 17:42
Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2010-04-09 18:30
Kanske var det allt förväntan på detta som gjorde det men...antiklimax.

2010-04-09 20:08
Det var ju STOR som man ville höra, blev besviken när han inte var med.. mycket dååligt! låten i övrigt är väll njaa! mohammed la det bäst iaf
"Om jag någonsin började mörda människor så skulle det inte finnas några utav er kvar."
Producent

2010-04-09 20:20
fan, mina fördomar om svensk rap besannades.. förstod att ingen skulle fixa detta beat, trots att jag gillar Mohammed Ali som fan. men helheten var nog tillochmed sämre än jag hade trott.
Ison var den som klarade sig bäst (också precis som jag förutspådde....), resten låter så jäääävla stela, passar inte alls till beatet.

https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-04-09 20:43
Jo synd att orginal vinnarna inte fick chansen... Låter konstigt att dom tackar ja sen nej specielt när det är organismen som inte har några problem som helst med att få synas och höras....

Nej detta var faktiskt inte alls bra, eller sämre än förväntningarna, om vi ska vara ärliga så äre enkelt om man vill göra ett svar på den amerikanska tycker jag iaf att man kan kolla med lite större namn för tillfället....

Jag menar det är rätt många som släpper nya plattor i år eller har släppt som vill få upp en hype, så låt oss säga att man frågade tex Zacke som har haft den bäst kritiserade plattan i år, petter som släpper en ny platta nu, mofeta jerre släppte platta (kanske inte dom tightaste men ändå ni förstår min poäng).

Visst Jag gillar henok och Ison bra namn och bra rappare men faller platt när kvalitén och bredden inte blir så stort...
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Producent

2010-04-09 20:57
Nej, tycker inte detta va nå vidare.
Kunde åtminstone bjudit in rappare som kan trolla med ord och flow lite.

T.ex (Uppställning) : Afasi - Prendel - Promoe & Shaazam.
One Day.
Sångare

2010-04-09 22:41
Får lägga mitt strå till hat-stacken.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-04-09 22:52
diggar henok & ison mest.

men dock så hatar jag beatet fortfarande. :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-04-09 22:54
MiboLineBeats: är du dum i huvvet på riktigt eller skojar du? försöker du säga att Prendel är bättre än Mohammed Ali och Ison?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-04-10 01:34
Låt folk ha en egen åsikt för fan.
Ja, jag tycker att Prendel är en bättre rappare än Ali och Ison. Tycker att det hade blivit mer intressant att höra honom på Forever beatet eftersom han har ett bredare sortiment när det kommer till flow.
Tillsammans med dom andra rapparna jag nämnde så hade det kunnat blivit riktigt fett, till skillnad från detta.
One Day.

2010-04-10 14:26
Aldrig Prendel på denna..

Sant denna var inte bra, Mohammed Ali var tyngst enligt mig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-10 16:56
Håller med om att det var ett hyfsat anti-klimax, tycker inte att det var någon som stack ut på ett positivt sätt. Ågren hade varit grymt kul att höra, kan ju knappast bli sämre.

Kul att alla i studion sitter och säger att det är så jävla fett.
Vem fan är Märta Myrstener? Hur många jävla hipsters ska flytta till Stockholm och göra sig en karriär på P3/DN på stan? Det räcker nu. Get the fuck outta here och lämna vår kultur ifred.

Någon som vet grejen bakom att Ågren och Eyen backade?
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2010-04-10 21:48
Skribbles:
De var upptagna med nåt annat är altl jag vet.

Mohammed Ali var grymmast

2010-04-10 22:10
av något skäl kan jag inte lyssna på det. orkar någon vänlig själ slänga upp mp3a eller dylikt hade det varit kanonernas kanon.

folk verkar missnöjda. kan det verkligen bli så dåligt med den line-upen?
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-04-11 01:57
"Äntligen efter flera veckors väntan, ska du få höra de svenska rappare som du ville höra på det här feta beatet."

Njaaa de vi ville höra var Ågren och Eye n I......
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-04-11 02:02
Första Muhammed Alisnubben var väl okej rapmässigt men jävligt tråkig, Henok gillade jag faktiskt på denna, Andra Muhammed Alisnubben var snudd på katastrof, Ison lade en okej vers men sådär värst bra är det verkligen inte. Usch va besviken jag blev :(

2010-04-11 02:54
Haha skojar ni, Momo var tung ("Andra muhammed ali snubben").
Tung låt!
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-04-11 11:16
The taste is like the bake
Rappare

2010-04-11 13:26
Ali var lätt bäst altså digar dom alla men ingen av dom gjorde de särskilt bra
(färutom Ali)

2010-04-11 13:32
inte bra alls
 www.myspace.com/thesircuz

2010-04-11 14:15
engelskan var ju... bra..

2010-04-11 14:17
"Äntligen efter flera veckors väntan, ska du få höra de svenska rappare som du ville höra på det här feta beatet."

Njaaa de vi ville höra var Ågren och Eye n I......

nej, helst inte alls dom 2.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-04-11 15:03
Måste vara ensam om att tycka att Henok sprängde beatet totalt? :(

The thing is, we cant separate our feelings..
Sångare

2010-04-13 17:07
Nej som du märker så tyckte dom flesta att han förstörde det, tillsammans med övriga.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-04-13 19:46
Dizzy89 P20

"Förstaplaceringarna Organismen och Eye N´I kan tyvärr inte vara med och köra på Forever-Beatet som planerat. Vi har försökt få det att gå vägen men får helt enkelt inte ihop det."

När jag skrev "vi" menade jag "vi" som i allmänheten, de som kunde rösta och eftersom Eyen och Ågren vann omröstningen så jo vi ville höra de två.

2010-04-14 09:47
Jag måste säga, konstigt att ha en omröstning och inte kolla upp vilka som var sugna på att köra?
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Producent

2010-04-14 20:15
dålig låt. tåls att nämnas igen.. dålig låt.

2010-04-15 13:42
nice! synd att inte stor körde! undrar varför...
Ja'da!