[Audio] Oskar "Kihlen" Linnros - Ny singel
Stjäl skiten från bloggen, orkar inte skriva nått om det.
Oskar Linnros från Snook har släppt en ny singel på Spotify! Oskar tycks inte ha så mycket alls att göra med hiphop längre, istället luktar det soul så det bara skriker om det. Lite choppat och screwat bjuds vi dock på. Hur som helst låter det GRYYYYMT! Lyssna här:
http://open.spotify.com/track/6qVQcCBj5SWdDe3KGfqOGv Inget tjat om hur detta INTE är hiphop, för det vet vi. Men Kihlen har tydliga kopplingar till hiphopen så tråden passar här.
Vad tycker ni? Bra låt? Sellout? Ser ni fram emot mer?
Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR låten, kan knappt bärga mig tills jag får höra mer.
(Inlägget ändrat av Oracle 2010-01-28 20:40:30)
Och inte fan är han sellout, han har ju alltid sjungit mycket och sagt i intervjuer att det inte kommer vara en hiphopskiva. Jag gillar låten, man märker att Maggio fick hjälp av Kihlen på sin förra skiva.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
hmmm njaeee
Can't break necks in boxes
Fy fan va grymt! Hoppas att hans skiva droppas snart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den kändes fel att choppa och screwa en soul låt. Annars var den riktigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja jag tycker då inte att han är någon sellout, jag tycker som sagt att det är svinigt bra! Det är ingen som råkar veta när albumet är planerat?
Redaktionschef
2010-01-28 21:30
Med tanke på Kihlens hiphopbakgrund kan jag köpa att vi har en tråd i soul & rnb och en i svensk hiphop audio & video. Är trots allt en rätt stor nyhet att han äntligen släppt nytt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
ÅÅÅÅÅH, SUNDBYBEEERG! Haha..
shades on my eyes you can't tell I'm .....
Så jävla bra... nu vill jag ha ett helt album.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
äntligen! fett bra.
Facit crew!
Men helvete vad bra den är, fast han kunde ha skippat chopped and screwed biten.
Helt underbart förutom chop-grejen
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
galet skön låt ! längtar tills plattan släpps !
skitfett verkligen, inte vad jag väntat mig från Kihlen men det var riktigt fräscht
Shit vad bra den var! Tycker Kihlen lyckas med allt han gör alltså.. hoppas plattan blir maad
Fyfan vad tung låten är alltså!
väldirgt bra låt dock trist med c&s grejen thyckte det sabba helhetne men fortfarnde grymt sugen på at höra mer
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
tyckte tyvärr låten var ganska dålig. funkar inte riktigt....
Producent
2010-01-29 15:17
drog igenom låten snabbt, förväntade mig nästan mer utav kihlen, han är ju så förbannat grym, men låten kanske blir bättre med ett par lyssningar. hoppas på en fet platta.
Känns lite Mayer Hawthorne över detta. Lekfullt och lättsamt. Men det där med chopped n screwed kändes skevt och opassande. Åtminstone i denna låt. Denna oprettosträvande stilen funkar bra men en hel skiva av detta är jag starkt skeptisk till. Men så gillar jag överraskningar och att ha fel.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.
Jag hade höga förväntningar på Kihlens platta, nu vet jag knappt om jag ens vill ladda ner den
Finns den bara på spotify? Verkar bara funka om man sitter på ett svenskt ip nr?
Producent
2010-01-29 17:45
nu vet jag knappt om jag ens vill ladda ner den skönt skrivet... verkligen. "orkar knappt ladda ned den" fan, supporta musiken istället. sitta och vänta på gratis musik endast, och sen låta så där.
Jag köpte låten på iTunes idag, så det kan du göra faqMe . Var andra gången jag någonsin köpt en låt... en mp3 alltså. Har köpt många fysiska skivor i under mitt livsgång.
Ny intervju med honom här: http://www.pastan.nu/merpastan/sentimental-pop-fran-sumpan-1.1035547 Låter väldigt uppgiven när han pratar om Danne, sa ju i en intervju förut att det absolut kommer komma en ny Snook-skiva nån gång.. och ger han Maskinen en liten dänga?
Producent
2010-01-30 03:19
heh känns lite overkill att jämföra med Mayer Hawthorne då Kihlen knappt kan sjunga. men visst det är roligt att han släpper nåt sånt här, absolut!
krispigt!
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Jag tror låten kommer växa ju mer man hör den, första uppfattningen var "annorlunda". Men jag kommer att ge den tid
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
Oj va bra detta var.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Låten är hur underbar som helst, tycker att kihlen passar mer i dethär..låter mer som honom själv och att han slappnar av samt har skojj medans han gör det. Jag gillar de skarpt, längtar efter skivan! Fett
Coastin' Chucks!
Tycker den är helt fantastisk! längtar verkligen tills skivan kommer! Men chopped and screwed grejen är lite störig i slutet + att han kring 2.15 sjunger typ "så loja-A-A-aa-aA-AA-aa-aA-Al", låter sjukt fult. Som en souligare och bättre håkan hellström och utan att bli för mjäkig som monty. BIG UP!
Daamn, riktigt skön! finns det ett datum för skivan?
www.myspace.com/cedermusik
Producent
2010-02-01 02:50
Men chopped and screwed grejen är lite störig WORD
förutom den där jävla skiten var låten jävligt bra.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Manlig maggio. nä detta var inge bra
fyfan va nice! mer sånt här! när kommer albumet
helt galet bra låt. jävla fet ljudbild. några enstaka rader rap på det här och skivan kan bli den bästa nånsin i sverige.
hets, stress, fest!
Efter 1 lyssning så är detta verkligen inte min kopp te.. Nää inte alls..
Highfive anyone, anyone?
helt underbart bra ju!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Kihlen är sjukt grym på musik. Älskar Snook och kommer antagligen älska allt som medlemmarna från duon släpper.
Låt som växer, och växer. Första gången jag lyssna sa den mig ingenting, inte så att det var dålig heller men mest "ryck på axlarna." Nu gillar jag den verkligen, verkligen.
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu
Producent
2010-02-02 17:36
Azzet: Iaf det som Oskar släpper i framtiden, Danne är ju inte precis något musikaliskt geni..
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Grymt! Ska lätt ladda ner skivan!