(Video) Norlie & KKV Teaser för 2010
Här kommer teasern för 2010! Producerad av Pockwork Media och Klubbkoll.se Hoppas ni diggar, det kommer grejer snart!
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
Antar att Lazee gästar mixtapet om han nu verkligen tycker ni är the future, fett!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
shit va tungt!
Aktuellt: Min Aerox
Producent
2009-12-19 23:50
"the new generation"? my ass. låter ju som en sämre kopia av maskinen och sån musik.. haha, inge bra alls detta :( tyvärr.
Vad är teasern för? Ett mixtape? Album? Videon sa inte mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är inte Konstigt att du droppa en sån kommentar. Ser bara negativa kommentarer från dig. Lil-A - Om du lyssnar på vad Lazee säger så kanske du förstår :)
KKV låter som en fjantig kopia av Afasi..
"Visst är det vackert.."
De är fett :)
http://www.myspace.com/akaamusik
tack :)
http://www.norliekkv.se
Shuu Kim kul att det går bra för er!! Vi önskar er all lycka! Visättra represent!!! Fred//Mohammed Ali
Shu Mohammed! Tack desamma verkligen! Vi reppar VSA det vet du ;) Visa att vår lilla skit håla kan skapa musik! haha
Okej, lyssnade nu. När släpps tapet då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag skulle vilja veta vilken låt som spelas i slutet=)
Tapet släpps i vår/försommar Låten som spelas i slutet är en kommande låt från mixtapen. :) /KKV
Aiight, den var fet som fan i vilket fall!
Skivsamlare
2009-12-22 13:23
Kasst
http://soundcloud.com/majestictwelve Ask beavis i get nothing but head.
Sweet dudes! ses i vimlet:)
Tack!
diggar!
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!
fett, tack alla! all love!
alltså det låter ju bra... det låter som en exakt kopia på maskinen. vilket i sig är bra antar jag om än lite tråkigt...
http://www.kalvinhiphop.com
Maskinen.. Finns det något avtal på att ingen får kicka på ett house/electro beat? I alla fall, tack och God jul :)
håller med några andra här, lät precis som maskinen, tråkigt ............
soundcloud.com/jerrones
Producent
2009-12-25 17:06
tråkigt som fan att alla ska börja med techno. eller har börjat, har ju pågått ett tag nu. usch
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
jag tycker iaf att det är kul att folk börjar med "techno". jag älskar hiphop men jag älskar alla andra genre också för att kunna utvecklas själv och få inspiration! :) ingen musikstil är dålig, den kanske inte bara passar dig :) så fortsätt pumpa KKV, och mobba rikard från mig (krilloboi) när du träffar han haha..
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
Härligt att höra från er igen! Måste säga att jag tycker det blir högre och högre klass på allt ni gör, hoppas det kommer fortsätta såhär, då kommer ni komma långt! Ni som envisas med att dra paralleller med maskinen, är ju så tråkiga. Det är ju egentligen mest electro-beatsen som de har gemensamt? Texter, flow, stil och redigeringen med låtarna skiljer sig ganska mycket från maskinens. Jag håller med Kim på den punkten, ni beter er precis som om maskinen har ensamrätt på electrobeats, tråkigt att läsa. Hur som helst, diggar verkligen detta , och älskar att ni kör mycket club-mode, för ni gör det så jävla bra! Längtar absolut efter tapet, och tror på riktigt att detta kommer bli något stort! Peace
Nej, detta var t r i s t. Sluta följa trender, klart detta är en ren kopia av Maskinen. Ni ser hur bra det går för dom och följer efter, gör eran egna grej ist? Jag menar inget illa, men när folk bara hakar på trender om vad som säljer just nu så tappar det charmen totalt.
I got more kicks than Jackie Chan.
Tack!
Kommentera gärna mer folk? det uppskattas :)
Jävligt fett att ni fått med David Günther. Han gick i min brorsas klass som kid. Såg er på gårn när ni var där och repade men visste inte att det var ni iof. Jävla fet musik Kim, det här kommer pumpas!
ööööööööööööööh
Kul att du känner till David! Yes, han är vår DJ och kommer att medverka med beats till mixtapet samt live under kommande spelningar, hoppas vi syns då! Tack alla!
Tack man!
komigen nu folk! lite mer kan ni tycka till :)
Sov inte på det här förfan!Kim : Har ev. några electrobeats du skulle kunna kicka på, men det beror på hur min netplay blir... Hör av mig! Och säg till om ni ska repa på gårn igen, haha!
ööööööööööööööh
Oavsett om ni låter som maskinen eller inte, ni är några dom jävligt få som gör sån här musik samtidigt som det låter bra! Så ska bli intressant att se vad som kommer :)
Tack som fan :) Heddetheman - Skulle va as grymt :) bara o höra av dig.
Den är fan riktigt fet! Grymt jobbat grabbar
Aktuellt: Min Aerox
shit va upprörd jag blir när så många hatar för att de har samma sound som maskinen! haha, shit asså...det är ju det här som kallas utveckling, jag vill fan se fler som kickar på samma typ av beats som maskinen gör. Det är fett:) Gör ingenting om det låter kopierat, hur många har inte kopierat gamla rävar med basic-flowet som petter o ken? Om man inte följer trenderna så kommer ju hiphopen låta precis lika dant som den gjorde 99. Sjukt kul att svensk hiphop anamar andra stilar. Den här jävla stoltheten som många rappare har om att keepin it reel o kicka så som det alltid varit förstår jag mig inte på...Nästa gång är det nån annan grupp (kanske inte maskinen) som hoppar på rocktemat...när den tiden är kommen ve jag en som blir glad:P Jag diggar er skit och tycker ni är tighta som fan! Peace//Splinter fr stockholm boogie
Boogie Bounce 4 Ever
Tack för ett välskrivet inlägg splinter! Kul att du diggar och lycka till med er skit, ös på!
"the new generation of hip hop" the fuck....... pinsamt uselt.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
eller förlåt, konstruktiv kritik ska ni ju få: sluta rappa!
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Har hört ganska mycket med er och det är ju kul med lite svensk rap som man även kan spela på dansgolv eller förfester. Vill man ha djup och annat finns det gott om andra rappare som bistår med det. Diggar speciellt Norlies röst. Ut med mixtapet! =)
jag vill vända på steken och säga; fan va kul att fler låter som maskinen! klart att det är känsligt när det är nytt men what the fuck. det får folk dansa och många uppskattar det uppenbarligen. folk måste börja ta det för vad det är - musik och underhållning. all konst kopieras och tolkas på nytt. bara till att acceptera.
http://www.johnlemon.se - varje dag
Om man säger att det här låter som Maskinen har man bara hört Segertåget och Alla som inte dansar. Maskinen har en stil som påminner om Brasiliansk ghetto-musik.
ööööööööööööööh
Tack grabbar :)
En sak om man gör musik i samma spår men att ha samma koncept i låten över ett liknande beat för att sedan kalla det nytt. Inget fel i att kapa stilar så gör man i det här landet men man behöver inte kalla det nytt. Jag gillar inte maskinens musik heller för den delen men Afasi & Frej är talangfulla textförfattare. Som det ser ut nu finns det säkerligen 1-200 rappare i Sverige som lärt sig hålla takten något sånär.
Jaha, jag som trodde ni fatt Afasi att gasta. Man hor vart inspirationen kommer ifran iaf.
"You just gotta be dope" - Slim Shady.