I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Update i Sam-E beefen. Allt är nu squashed! Bucc fick stryk.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-12-19 13:58

[Video] Update i Sam-E beefen. Allt är nu squashed! Bucc fick stryk.

Ok... det är dags för mig att krypa till korset. Jag har en hel del människor jag måste be om förlåtelse från. Först och främst - Sam-E. Jag är ledsen att jag gick på dig så hårt om den här grejen med att du är fake. Jag har fattat nu att jag har fel och jag ber om ursäkt för att jag eventuellt skadat ditt och Ali-brush gemensamma varumärke - Medina. Jag har lärt mig ett och annat under dessa två hektiska veckor och hoppas att jag inte ska göra om samma misstag igen. Åter igen - förlåt, jag ångrar mig otroligt mycket.

Jag hoppas att andra människor runt omkring i Sverige ska kunna lära sig av de misstag jag har gjort. Jag råder alla ungdomar där ute att inte ta så hårt på hela den här "keep-it-real-grejen", det kan skada både dig och de runt omkring dig. Dessutom så har jag fått erfara den hårda vägen att man inte ska snacka skit på Internet, för Internet kan komma till en gata nära dig när som helst.

Jag har nu tagit det första steget in i mitt nya, hater-free liv och hoppas att fler ska följa mitt exempel och att jag i framtiden någon gång kanske kan ses som en förebild åt ungdomarna. Medina ska gå in i studion i Januari för att spela in sitt nya album och jag tänker vara på plats för att filma denna tid i Svensk hiphop's historia. Detta som ett tack för att Sam-E inte tog beefen till nästa nivå och blandade in pistoler.

Medina 4 Life. Hjälp oss gärna att sprida denna film och budskapet om att "hat på Internet" kan förstöra folks liv.

För er som missat det som tidigare hänt i beefen så kika här under.

Det hela startade med att Sam-E fuskade i en av MBFIMG's raptävlingar genom att köra playback.

Sam-E gick ut och erkände sitt fusk, men gjorde detta på ett stöddigt och inte speciellt ödmjukt sätt.

Den svenska hiphop-eliten reagerade starkt när detta läckte ut och gick hårt mot Sam-E.

Sam-E's reaktioner lät sig inte väntas på. En paparazi-filmare lyckades ta sig in i State Crown studion i Göteborg för att med en dold kamera filma hur Medina skulle ta sig tillbaka in i gamet.

Mitt i allt jidder så lyckades sen Bucc läcka ut Medinas nya singel "Angela" innan den var tänkt att släppas. Detta för att försöka förstöra så mycket som möjligt inför deras nästa albumrelease.

Det letades även fram en gammal beef mellan Sam-E och K-One från Los Angeles där K-One knullade Sam-E's mun.

Trots att så gott som hela Sverige gick emot Sam-E och hans fusk så fanns det även folk som fortfarande stöttade Sam-E. En av dessa det hysteriska Medina-fanet Victor.

Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind