I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Update i Sam-E beefen. Allt är nu squashed! Bucc fick stryk.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-12-19 13:58

[Video] Update i Sam-E beefen. Allt är nu squashed! Bucc fick stryk.

Ok... det är dags för mig att krypa till korset. Jag har en hel del människor jag måste be om förlåtelse från. Först och främst - Sam-E. Jag är ledsen att jag gick på dig så hårt om den här grejen med att du är fake. Jag har fattat nu att jag har fel och jag ber om ursäkt för att jag eventuellt skadat ditt och Ali-brush gemensamma varumärke - Medina. Jag har lärt mig ett och annat under dessa två hektiska veckor och hoppas att jag inte ska göra om samma misstag igen. Åter igen - förlåt, jag ångrar mig otroligt mycket.

Jag hoppas att andra människor runt omkring i Sverige ska kunna lära sig av de misstag jag har gjort. Jag råder alla ungdomar där ute att inte ta så hårt på hela den här "keep-it-real-grejen", det kan skada både dig och de runt omkring dig. Dessutom så har jag fått erfara den hårda vägen att man inte ska snacka skit på Internet, för Internet kan komma till en gata nära dig när som helst.

Jag har nu tagit det första steget in i mitt nya, hater-free liv och hoppas att fler ska följa mitt exempel och att jag i framtiden någon gång kanske kan ses som en förebild åt ungdomarna. Medina ska gå in i studion i Januari för att spela in sitt nya album och jag tänker vara på plats för att filma denna tid i Svensk hiphop's historia. Detta som ett tack för att Sam-E inte tog beefen till nästa nivå och blandade in pistoler.

Medina 4 Life. Hjälp oss gärna att sprida denna film och budskapet om att "hat på Internet" kan förstöra folks liv.

För er som missat det som tidigare hänt i beefen så kika här under.

Det hela startade med att Sam-E fuskade i en av MBFIMG's raptävlingar genom att köra playback.

Sam-E gick ut och erkände sitt fusk, men gjorde detta på ett stöddigt och inte speciellt ödmjukt sätt.

Den svenska hiphop-eliten reagerade starkt när detta läckte ut och gick hårt mot Sam-E.

Sam-E's reaktioner lät sig inte väntas på. En paparazi-filmare lyckades ta sig in i State Crown studion i Göteborg för att med en dold kamera filma hur Medina skulle ta sig tillbaka in i gamet.

Mitt i allt jidder så lyckades sen Bucc läcka ut Medinas nya singel "Angela" innan den var tänkt att släppas. Detta för att försöka förstöra så mycket som möjligt inför deras nästa albumrelease.

Det letades även fram en gammal beef mellan Sam-E och K-One från Los Angeles där K-One knullade Sam-E's mun.

Trots att så gott som hela Sverige gick emot Sam-E och hans fusk så fanns det även folk som fortfarande stöttade Sam-E. En av dessa det hysteriska Medina-fanet Victor.

Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2009-12-19 14:02
Bucc får alltid stryk...minns shazaam grejen bara ! oj!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-12-19 14:35
Shazaam grejen, vadå?
"Visst är det vackert.."
Producent

2009-12-19 15:30
hahaha okej, detta var kul :D

corephase, shazaam dissade bucc för några år sedan efter att bucc slängde en diss mot honom.
Producent

2009-12-19 16:20
Nu är han inte så kaxig längre.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-19 16:51
Herregud, löjligaste försöket till PR-kupp jag sett.

Producent

2009-12-19 16:53

word. men om man faktiskt skiter i det så är klippen en smutta roliga.

2009-12-19 17:57
Njae, tycker bara dem känns konstlade. Kollade iofs. bara på ett av dem. Tråkigt att Sam-E tagit så många snedsteg sen "om ni bara wuisste" och Fjärde Världen tiden...

2009-12-19 18:09
MBFIMG borde skämmas rejält alltså. Varför ens hålla på så här? Vad tjänar ni på det? Hype? Medina har redan hype, dem behöver inte fejka för att få den? Fattar inte meningen med det. Men vad som än händer kommer jag se Sam-e som en av Sveriges fetaste rappare. Inget snack om saken!

2009-12-19 18:58
Hahahaha, fan vad fett! Ser fram emot januari.
:)

2009-12-19 19:44
haha hur fan orkar folk vara döds seriösa med "Vilket jävla pr trick.. blabla MBFIMG borde skämmas" och grejjer.. förfan pinsamt att ens uttrycka sig sådär : D det är ju förfan dödskul detta! =)

ge svensk hiphop mer cred! thats it, fuck haters..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2009-12-19 19:52
ge svensk hiphop mer cred! thats it, fuck haters..

jaja groupien, definera hur man hatar genom att säga vad man tycker :) skulle vara kul att få höra.

2009-12-19 22:22
Det skildrar väl om inte annat hur jäkla långt folk har tagit den här grejen med "fake" & "real", fan så länge folk gör sin grej utan att bry sig om vad som är poppis elr låter som 90-talets New York så kommer svensk hiphop bli en mycket roligare genre i sig!

Gör eran musik för er istället för att att bry sig om hur andra vill att det ska låta.
I got more kicks than Jackie Chan.
Moderator

2009-12-20 00:44
HitEm Movement
Exakt!

Så mycket snack det varit om att vara fake & real så är det bara genialt av dom att ta upp allt det här. Tycker alla videoklipp är underbara nästan, vissa lite överdrivna men hela den här grejen är så jävla rolig.

FlowziiK P15
Man märker ju att du tar allt lite för seriöst om vi säger så ..
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-12-21 09:15
hahahahaha fett skönt!

//Yde - "jag mimade bara" xD
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-12-21 18:53
Studion är bokad. I Januari smäller det. Då går vi in och tar över skiten.

2009-12-25 01:30
MBFIMG.com

ska bli ett sant nöje att se er misslyckas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-25 12:43
Trångsynta människor det finns i den här tråden alltså. Big up MBFIMG Big up Medina, det är en fett rolig grej, ni har gett mig mycket skratt.
Can't break necks in boxes

2009-12-25 14:28
Det ska bli ett nöje att lyckas!
Producent

2009-12-25 15:41
jag skratta som faaa-an. sam-e skön
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Rappare

2009-12-25 18:42

bara att instämma.
Progress Evolution debut album Dynamics finns nu på itunes, spotify, wimp, amazon & CDS.

2009-12-28 14:33
men skärp er jävla skojjare som hatar haha detta är ju bara roligt .. dom som inte fattar d har inget här o göra
 james bong

2009-12-28 17:39
Tycker hela grejen känns väldigt Paris Hilton/Britney Spears/MTV. Allt för fame, med andra ord. Call me a hater, I don't care! :)
Hej