I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa-TV!] Avsnitt #16: George Kaplan (Trainspotters) - 100 bars på svenska!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-11-21 22:02

[Whoa-TV!] Avsnitt #16: George Kaplan (Trainspotters) - 100 bars på svenska!

Gå till blogginlägget!!!

~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2009-11-21 22:43
tungt som fan ;D
ait
Graffare

2009-11-21 23:47
Dope

2009-11-21 23:50
fetaste biten ;)

Producent

2009-11-22 01:47
snusa lös
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-11-22 02:08
det var bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-22 02:15
det va mig en jävla snus att kladda sig..

förövrigt, feta rader och gillar kaplans delivery..
det om att vara den bängare halvan i trainspotters verkar stämma bra!
Må de ryka!
http://www.myspace.com/porrstudion
http://www.myspace.com/mrdekoy
http://www.youtube.com/porrstudion

2009-11-22 10:48
vilken jävla fjant alltså
you wish you was me but woke up n' you was you again
Producent

2009-11-22 12:56
shit så störig snubbe, va leker han? hur fan kan folk digga detta

i make music

2009-11-22 13:20
håller med två överstående. varför så ansträngd?`varför så bajsnödig? varför så dålig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-22 13:28
flummig rappare ;)

men alldeles för mycket snack om weed hit å dit
inte hört han på svenska innan, men dom engelska freestylen e oxå om weed hasch i varje rad nästan.. synd!
Moderator

2009-11-22 13:33
Det var riktigt bra Hannes! Gillar din laidback-stil och kommer nog alltid att göra!

Hojta till någon dag!

One!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-11-22 13:39
Galet mannen. I baksätet på civ-bilen dessutom. Thug style.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.
Producent

2009-11-22 15:33
getcha meck right!
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2009-11-22 18:30
100 bars X 2
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2009-11-22 22:15
tycker detta va riktigt kefft
Producent

2009-11-23 00:29
förbannat tung enligt mig
:)

2009-11-23 01:21
Inte min smak heller tyvärr.

2009-11-23 06:22
Något och i killens aura som stör mig

2009-11-23 11:45
tungt.
soundcloud.com/jerrones
Producent

2009-11-23 12:54
detta är övertungt!

2009-11-23 13:20
oavsett vad man tycker om temat så är flowet och rimmen grymt som fan till och från! tycker det var fett!
www.mofetajerre.se

2009-11-23 14:10
Coola rader men han ser lite väl skitnödig ut ibland.

2009-11-24 00:03
grymt!

2009-11-24 00:26
Kaplan as we know him!

2009-11-24 12:33
High five till Vigge och Whoa-TV för ett fett avsnitt!

För er som inte sett Kaplan spotta 100 bars på engelska för MBFIMG:

Random Bastards TV
Video blog | Facebook | Twitter
randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Skivsamlare

2009-11-24 23:29
Så tung han e!
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2009-11-25 00:59
Riktigt tungt, ge mig mer på svenska!
Can't break necks in boxes

2009-11-25 02:16
ha ha! Vilken sjuhelvets tönt...? Bland det värsta jag har sett. Vilken TÖNT! HAHA.
Mannen bör och lär skämmas skiten ur sig när han fyllt 16 år och mognat lite. jii-ses!

Lilla bubben har nog hängt på youtube för mycket och ska sedan härma sin idol weezy.

.
b-b-bassan!

2009-11-25 02:21
Då talar jag om den fösta videon.
b-b-bassan!

2009-11-25 10:51
Det är inte varje dag man ser en snubbe som har käften full av lössnus spotta rhymes. Diggade att han skröt om sitt weed när han bara hade en liten smula..

Freestylen var väl inte något märkvärdigt, lät som han skulle skita ner sig vilken sekund som helst. Den engelska versionen var ganska sjysst dock!
va?

2009-11-25 18:20
en liten smula hahhahaha.. jaja det var fett, vi hörs när du kommer ner piz

2009-11-25 18:27
Fan va allvarliga alla blev helt plötsligt, tycker han lägger ett par schyssta rader och levererar på ett eget sätt.

Fortsätt så!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-11-25 23:16
Rätt nice, Men weedsnacket börjar man tröttna på. Killen e ju helt lost dygnet runt.

2009-11-26 00:43
bassan P16 hahahahha när han blivit 16 år å mognat, gå å lägg dig, lyssnar hellre på vanskapt å sånna skillade karlstad mc's va ?

2009-11-26 01:03
tyckte det var ball!!

2009-11-26 08:01
Tack till alla som gillar...

...mera hat, lovin it, keep em commin!

4-20 24-7

2009-11-26 09:08
Det var riktigt bra Hannes! Gillar din laidback-stil och kommer nog alltid att göra!

Är mer inne på att han verkar lite bajsnödig.

Men fan, jag tycker det är GRYMT tråkigt när folk håller på och bara klagar. Ge något positivt. Jag tycker att det var helt okej, om än lite bajsnödigt, och tycker antingen att din dialekt är samma som Zackes, eller så har du bara "lånat" hans swagger lite.

2009-11-26 12:58
det va riktigt fet.

2009-11-26 15:31
vadå bajsnödig? de e väl dialekten som e sån...hehe

2009-11-26 17:14
Ännu en gång: Sånt här borde inte uppmärksammas i whoa-tv enligt mitt tycke, det hänger alldeles för mycket kids här.

Förövrigt blir Raat bättre och bättre, Börjar leverera bra. Tycker dock lite synd om honom, så lost kille..
soundcloud.com/brormusk/sets

2009-11-26 17:36
Jag tycker, precis som många andra, att snacket om weed blir långrandigt. inte för att jag har något emot temat dock tycker bara att du säger samma sak hela tiden, om så med olika formuleringar. det finns mer att säga om weed än att man röker det, eller hur?

men till snubbarna som bara säger att det är kasst, va fan är det? ska ni skriva nått så skriv nått konstruktivt så han vet vad ni menar, hur ska han annars kunna bli bättre till nästa gång? Det är vad jag kallar en hatare, hannes, så ge fan i att kalla mig det, som du gjorde i den andra tråden med exakt samma videos.

jag håller dock med duden som påpekade det ironiska i att du skryter om hur mycket du smögar när du håller upp en stor påse med en liten etta brunt, eller vad det kan vara. Missförstå mig rätt, jag förstår att resten är inne i systemet redan men ändå, ser kul ut.
Dudezic - Dude-music - CHUP

2009-11-26 17:57
kaplan e obrydd... fett rimschema många gånger peace rök rök rök rök

2009-11-26 18:00
Hannes knullar alles!

2009-11-26 22:34
Dudezic o co

Vad spelar det för roll om man ger konstruktiv kritik när rapparen i fråga inte bryr sig. Det är jobbigt att man ständigt ska tvinga konstruktiv kritik ur folk som om det vore en one way ticket till utveckling. Det finns så mycket annat som utformar en rappare.

Sen undrar jag, vad menar man med konstruktiv kritik egentligen? Det handlar ju knappast om att man vill ha utförliga svar. Ingen reagerar när folk säger "tungt!", "överfett", eller "grymt!", när det i själva verket är lika okonstruktivt som att någon säger "fan vad sugit". Hur kan man ens ge feedback om man inte är erfaren i området (rättare sagt, varför ska man)? Och varför förtjänar personen i fråga den behandlingen? Jag tycker feedback är en kvalitets- och bristvara som man ska vara försiktig med att ge ut, vad har den för värde om man ger den till vilken mofo som helst?

Låt folk säga vad dom vill, då får man en mer ärlig bild av vad folk tycker. Jag som musiker hade uppskattat en mer rak reaktion, jag har inget intresse av att få konstruktiv kritik av en random dude.

2009-11-27 18:44
Eylem

Varför ingen reagerar på kommentarer som "fan vad tungt" men gör det när någon säger "fan vad kasst" behövs väl ingen raketforskare för att förstå? Att säga "fan vad tungt" är ju ett kvitto på att personen i fråga gillar det han precis hört eller sett och därför inte, nödvändigtvis, vill se en förändring utan istället vill se/höra mer av samma kaliber, eller hur? Men om man däremot kläcker ur sig "fan vad kasst" så vill man antingen aldrig mer höra något av rapparen i fråga eller att han ska förändra något för att bli bättre. Om man då aldrig mer vill höra nått av honom, låt bli att skriva. Att slösa den energin bara för att trycka ner någon är bara onödigt, svensk hiphop i ett nötskal. Eller kanske människor i ett nötskal. Vill du däremot att rapparen ska bli bättre så får du ju berätta vad han ska bli bättre på. Så långt är du med?

Och det är väl inte konstigt att han inte bryr sig om vad folk säger när dom inte säger något med substans. Det hade inte jag gjort heller. Sen är inte konsruktiv kritik det ända sättet att bli bättre men det är väl ändå ett av dem enklaste, bästa och vanligaste sätten?

Och att du inte har något intresse av konstruktiv kritik, när du är musiker, får mig att börja skratta. Speciellt när du säger "från nån random dude"... Jag menar, vad fan lägger du upp skiten för då? Hur ska du annars kunna utvecklas till det bättre, få fler "fans" av din musik? Och vilket bolag skulle vilja anställa dig?
Som musiker är ett uttalande som ditt samma sak som döden, tro mig.. om du inte är nöjd med whoa och spelningar på den lokala fritidsgården dvs. Så det du skrev låter onekligen dumt. Riktigt dumt.

Dudezic - Dude-music - CHUP

2009-11-28 05:02
Dudezic

Kanske är dumt att svara såhär men ja man, jag är en tjiller... inge gangsta aldrig sagt det. Nu blev jag stött, men som alltid med mig och allt det jag gör så står för det jag säger, allt.

Säger inte att jag hatar bara understryka att jag inte är gangsta, bara tjiiiller som gör vad jag gör, och säger vad jag gör.... och att jag står för vad jag säger att jag gör. Gör.

Tack till WHOA-TV för shine!
4-20 24-7

2009-11-28 13:55
Dudezic
Jag tycker, precis som många andra, att snacket om weed blir långrandigt. inte för att jag har något emot temat dock tycker bara att du säger samma sak hela tiden, om så med olika formuleringar. det finns mer att säga om weed än att man röker det, eller hur?

Då kommer du att gilla kaps grejer på min kommande platta (haha kommande platta)
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-11-28 23:46
Dude

Jag ställde ingen sådan fråga, hade varit lustigt om jag verkligen gick runt och undrade varför folk var så glada inför positiva kommentarer och griniga över negativa.

Roligt att jag blir den dumma här. Något som är dumt är att inte kunna handskas med faktumet att vissa inte gillar ens musik, för att senare tjata om att man inte får konstruktiv kritik. Varför tycker jag så? För att konstruktiv kritik är inte något man bara ger, det är inte heller någonting som alla kan ge, det är något man bygger på kunskap och erfarenheter, och det varierar från person till person hur riktig den blir. Jag kan påpeka att jag har väldigt mycket intresse för feedback, men om man inte vet vad man pratar om så blir det bara vilseledande och krystat, därför föredrar jag en kort ärlig kommentar över en uppsats som baserar sig på nonsens. Sen att man per automatik är skyldig rapparen i fråga feedback i samband med att man inte gillar musiken är bara skitsnack, men ifall denne därefter vill ha lite kritik så är ställer jag upp, mer än gärna.

Bortsett från att jag stör mig på herr Kaplans energi, (outhärdliga svengelska) och nödiga delivery så besitter han en viss talang, och förtjänar därför feedback av någon som kan läget, enligt min mening. Du pratar som om det alltid lönar sig med konstruktiv kritik oavsett vem som ger den, men det är ju helt enkelt inte sant
Sen ställde du en utmärkt fråga, och jag frågar dig samma sak > "vad fan lägger du upp skiten för då?", ja precis, varför lägger man upp skiten om man inte vill veta folks åsikter?

2009-11-30 01:21
Det blev långt det där. Vi gör så här: allt är nice, schysst att du tog dig tid och lyssna, det uppskattas. Rök nåt, så ses vi på en spelning nära dig...

4-20 24-7