I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Newkid soundcheckar på Berns!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-11-12 11:45

[Video] Newkid soundcheckar på Berns!

FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2009-11-12 16:12
jag vet man ska inte klaga så mycket det var ju ändå soundcheck men det här var kasst
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-11-12 16:47
Man brukar inte precis rocka sönder en soundcheck, det där räcker gott och väl för en soundcheck.. Spelningarna är galna;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-12 17:13
Word på trofast.

Producent

2009-11-12 17:48
"skaka på ditt as" ?!?!?!?!?! kan någon ge den ungfan vad han förtjänar?

2009-11-12 18:17
Konstigt han har redan fått vad han förtjänar, ett skivkontrakt.

2009-11-12 18:18
haha egd :E

2009-11-12 19:15
Hahahah BLAAAM!!!!!!!!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-12 19:41
haha, kollade på snubbens manpurse där, det är så roligt att dom heter "baseline", dom lär väl ha syftat på bassline?

utöver det, vad är meningen med att lägga upp en soundcheckvideo?
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Producent

2009-11-12 20:16
ägd hur då? att han har kontakter som ledit honom till skivkontrakt är inte att han fått vad han förtjänat kalkskalle.

2009-11-12 20:36
han hade väl inga kontakter innan eller? hört att han blev "hittad" av baseline...

sotis eller ?
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-11-12 21:28
Killen kan ju absolut sjunga, och hans engelska låtar är mycket fetare än dom svenska tycker jag.
"Visst är det vackert.."

2009-11-12 22:54
Nu får det fan vara nog på " konstigt " och han helt idiotiska kommentarer. om nån här har gjort sig förtjänt av ett skivkontrakt så är det fan newkid. hur långe har inte han hållt på och hur mycket talang har han inte? anledningen till att han signat för baseline är att han har 100ggr mer talang än vad du har? det är inte kontakter som har gjort så han har fått signa för dem, det är han som har nått dit själv.
vart jag än ser dig och dina kommentarer så är det negativt skit. varför lägger inte du upp några låtar för? för att du kanske suger? inte så KONSTIGT.

brukar inte bry mig i vad andra snackar för skit, men det där var fan så mycket skitsnack som det bara kan bli.
skaffa dig ett liv och posta dina jävla kommentarer på lunarstorm istället.

2009-11-12 23:28
Nu får det fan vara nog på " konstigt " och han helt idiotiska kommentarer. om nån här har gjort sig förtjänt av ett skivkontrakt så är det fan newkid. hur långe har inte han hållt på och hur mycket talang har han inte? anledningen till att han signat för baseline är att han har 100ggr mer talang än vad du har? det är inte kontakter som har gjort så han har fått signa för dem, det är han som har nått dit själv.
vart jag än ser dig och dina kommentarer så är det negativt skit. varför lägger inte du upp några låtar för? för att du kanske suger? inte så KONSTIGT.

brukar inte bry mig i vad andra snackar för skit, men det där var fan så mycket skitsnack som det bara kan bli.
skaffa dig ett liv och posta dina jävla kommentarer på lunarstorm istället.

WOOOOORD!

Newkid är utan tvekan en av dom mest talangfullaste som lever just nu.. Snacka inte så mycket skit snälla!

2009-11-12 23:41
Newkid är utan tvekan en av dom mest talangfullaste som lever just nu..

Nuuuuu tar vi det lite lugnt va!

2009-11-13 09:42
asså han är värd skivkontrakt! han har grymt mycket talang men jag tyckte det här sög även fast det var soundcheek! vet att han är bättre när det är live!
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-11-13 11:15
Tycker att han har fet talang men att musiken suger av Mona Sahlin kaliber. Men att neka hans talang är bara osäkert och fult. Han gör sin grej och är duktig på det.
http://www.johnlemon.se - varje dag
Producent

2009-11-13 11:38
staamusic P18
andas flicka lilla, det är en fri värld där vi tycker som vi vill, att du menar att han är "värd" ett skivkontrakt, betyder inte att jag tycker det. så sätt dig ner och kissa och lugna ner dig lite som man brukar säga. jävla groupie.

2009-11-13 13:41
Staamusic

Bara ignorera Konstigt, alla vet att han e whoas egen lilla hater. Bara att leva med att det finns såna personer!

2009-11-13 14:59
haha word på lamberT.

2009-11-13 15:06
Jag tycker att han låter som en kopia av lorrelight, vilket per automatik betyder att han gör tuggummi rap. Men det är väl det som säljer hos kidsen.

Men ärligt, varför lägger ni upp soundcheck, det visar ju inget av vad en rappare kan.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Producent

2009-11-13 15:10
LamberT
Jag vet, och du är whoa´s lilla gråta ut pojke, har jag sagt något dåligt om någon av dina låtar? eller försöker du bara rädda din pojkvän :(?

2009-11-13 15:34
Mvh
Jag tycker att han låter som en kopia av lorrelight, vilket per automatik betyder att han gör tuggummi rap. Men det är väl det som säljer hos kidsen.

Det har inte med vad som säljer, utan det är vad folk vill lyssna på. Jag skulle inte bli förvånad om de flesta på whoa lyssnade på ''tuggummi rap''

2009-11-13 15:39
Konstigt P21

Du har skrivit din ålder fel, 1an ska va före 2an

2009-11-13 16:01
Lambert visar du din smarta sida? haha, Newkid har talang visst har han, Men snälla nån vad är det coola med baseline lorentz sakarias? Säg mig, Byt stil om du vill komma ännu högre newkid
Moderator

2009-11-13 22:11
Äsch, jag håller med Konstigt rätt ofta faktiskt, dock inte här. Newkid är fet, bättre än Lorentz och dom enligt mig.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-11-13 22:43
wirrewied, är det så enkelt att nå högre än newkid så säg mig, varför har inte du nått längre?

2009-11-14 10:58
var det itne newkid som fick skivkontrakt p.g.a att han hookade med lorentz & M.sakariaz ?? hahahhaha
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!

2009-11-14 12:37
Även om jag gillade mixtapet så känns det ju jävligt onödigt att lägga upp en soundcheck video, lägg upp från spelningen istället.

2009-11-14 14:21
Anoya P16 Kanske det, men dem som gillar tung hiphop kanske inte är så överförtjusta när sådan här musik sprider sig.

Jag tycker det är synd att inte den här killen ägnade sig åt tung hiphop, han kan ju rappa.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-11-14 15:58
Mvh

Jag tycker det är synd att inte den här killen ägnade sig åt tung hiphop, han kan ju rappa.

Håller med dig. Men vi båda vet att han inte hade varit i den positionen han är nu, om han sysslade med vår definition av hiphop.

2009-11-15 17:31
ska hans låt "bas" vara en parodi på snoop - drop it like it's hot? annars är det årets mest bajtade låt. haha

2009-11-15 18:14
utöver det, vad är meningen med att lägga upp en soundcheckvideo?

30 kommentarer över en dag på whoa talar väl för ganska mycket hype?

annars är det årets mest bajtade låt

Hur då?

FÖÖÖKK va många haters det finns, idjuter. Den här killen har kämpat i år och varit mer ambitiös än de flesta local artists.

Var glada för snubbar som fortfarande visar att man kan ta sig från botten till toppen istället och ge lite kärlek.

Shoot at you actors like movie directors

2009-11-15 18:53
Siggedisebbe P18

Lyssna på beatsen i de två låtarna. Hör du ingen likhet så är du riktigt döv. Partiet med snaredrumsen är identiskt t.ex. Jag har ingen lust att ge kärlek till sånt, men du kan ju fortsätta slicka.

2009-11-15 19:27
paradox

2009-11-16 01:12
haha, där var den riktiga bajtningen. ja, han är väldigt kreativ newkid. sannerligen = ) ???

2009-11-16 01:32
Haha, det är ju inte ens likt i rappen eller nåt??.. Bara samma beat.. Så det är bajt för det är samma beat eller.. Don't get it? Men jävlar vad många bajtare det finns överallt då, som spottar på andras beats.. Tror tillomed Slaughterhouse lyckas vara bajtare då;)

Ajm outiii hej svej puss på dig leverpastej

2009-11-16 09:09
staamusic P18 jävlar vilket påhopp bouncar frågan tillbaka på dig, Siktar inte på tugummi scenen och jag tror inte att jag är bättre än newkid,haha
Utan jag menade det är löjligt i mina ögon med deras Tugummi musik, Vad är det coola med det?
sprääänki baaaaseline wohoooo yippee vi är fresh -.-
Menar att han kommer ju högre på en egen stil, För om man vänder på leken är hans musik "fresh", men inte nyskapande för dom flesta kör på detta och siktar på att bli bäst också HAHA. Fattar ni? löjligt att försöka bli bäst på tugggggggg... Bring it on whoa!! "

Som jag även sa tidigare vill höra newkid live, detta var inte live "Dåligt ljud?", Detta var soundcheck, Den enda som svarade på min fråga sist var trofast och jag är inte så trofast på den playern heller jag menar seriöst är ni hiphopare? fyskam.

Och det är inte heller avundsjuka jag diggar tex din röst newkid den är jävligt cool, Du kan leverera med jävligt feta flows, Inte så överdrivet bra texter tkr då jag, Men sen om någon annan tkr något annat så får man ju göra det, Men det är ju ett forum att disskutera saker så jag flippade ur nu..

All respekt till din vilja om du vill bli bäst, Men inte min respekt om du rappar på tuggtugg,

2009-11-16 09:14
http://www.myspace.com/staamusic

Nu vet jag inte om denna dator laggar sönder, Men en fråga varför har du inte några låtar ute? Och varför är du kompis med dom flesta som anses vara så fly? Sedan borde du ha lite mer självrespekt än att försöka vara någon annan på bilden, Vet inte vem du är irl, men tror det är lika bra..

Meningen med detta var att jag förstår dig nu varför du hoppade på någon som hoppar på din idol? aiit?

2009-11-16 10:23
Trofast

Jag trodde att det beatet var producerat till just den låten, då hade det varit att bajta ja. Med tanke på att det var en instrumental så är det bara en tråkig grej. Tycker att man kan bjuda på något bättre om man nu är så välförtjänt av ett kontrakt.

2009-11-16 13:12
WirrWied har precis tagit bort allt för att jag nyss signat för Driving Force Records. så de ska fixa min sida och det kommer inte upp några låtar förens min nya skiva är klar...och det du sa om vännerna på min myspace? kom ihåg dom sen när skivan släpps okej?

2009-11-16 13:13
och vad menar du med att vara någon annan på bilden ?:)

2009-11-17 11:57
Staamusic hoppas du tar bort tugummi dreglet på mungiperna, Du hade din chans att skryta om din talang och du tog verkligen den. :) :) :)

Har hört dig minns inte men tror inte du var dålig men haha din platta så långt sjunker man inte,

Låg självrespekt om du ser ut så och är stolt ;P

Sen langa hemsida på ditt skivbolag i pm om det existerar vi ska inte smutsa ner här mer-.

Yeah ska komma ihåg vännerna men hur mycket har du fått betala för dom vännerna? haha

No more hate i tråden, Skriv till mig i pm om du vill nåt STAN

2009-11-17 13:22
WirrWied, killen som kan allt om hiphop;) tror nog du är lite sotis?

2009-11-18 09:43
haha tack så mycket men jag flörtar inte tillbaka skriv något vettigt i din nästa låt istället för på detta forum, Tror nog när du tänker efter vad kan man vara sotis över?

skitsamma newkid du funkar att lyssna på