[Video] Maskinen i SVT Hype!
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
detta är vad jag kallar engagemang för att ta hiphop till en ny nivå. fortsätt!
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
Håller med Krylleh-B fy fan!
grymt fettt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
damn, häftigt
soundcloud.com/jerrones
gryyymt!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
hahaha fyfan vad skööööööööööööna dom är!!!!!! :D
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
hatten av till det!
Främja fantasin
Dock borde Afasi klippa sig. Lite för lik Vanilla Ice där...
eller? ;)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
helt ärligt, mer storhetsvansinne i svensk hiphop ja tack!
But they don't give a fuck, cuz they're street struck!
Mabande Haha vet du, precis den tanken slog mig men jag tänkte att jag var ensam om att tänka att han såg ut som en korsning mellan Vaniljen o Buddy Holly kopian som figurerar i den där reklamfilmen nu :P
Främja fantasin
Fashion grabbar, fashion
Can't break necks in boxes
Så Frej menar alltså att det här är hiphop? Snygg namedropp av KRSone. Nej de är inte dåliga rappare och propps att folk som rappar kan försörja sig på musik, men det här är verkligen ingenting jag är något stort fan av. Menar folk seriöst att rappa om mongoteman över electro ska vara svensk hiphops framtid?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta är riktigt nice! Maskinen Takes swedish hiphop to a New Level
-RuD-
Redaktionen
2009-11-04 11:14
* "Menar folk seriöst att rappa om mongoteman över electro ska vara svensk hiphops framtid? " - Well, den enda skillnaden mot förr är väl just electrobeatsen i så fall... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P32 Billig poäng, jag vill iaf "lära känna" rapparen jag lyssnar på och inte bara rader i stil med "jag vill crawla i kalsonghav medan Carola vrålar i korvspad". Du kanske bara ville vara rolig men hoppas innerligt du fattar vad jag menar. Sen tycker jag verkligen inte svensk hiphop bara är skitsnack ploj och mongoteman och det tror jag inte du tycker heller?
Ska kanske tydlig-göra det jag försökte skriva då det egentligen inte handlar så mycket om vad man säger som hur man säger det, jag kan gärna lyssna på en skiva med bara skitsnack så länge det låter fett... Dock känns det liksom som att hela maskinen projektet är ett stort skämt... På alla plan
markoolio e fortfarande rikaste rapparen i sverige ett tips gör barn musik de e dom som köper skivor (föräldrarna iallafall), alla andra tankar........... lite toyigt o bighta wu tang symbolen och vända upp o ner på den hoppas dom blir stämda på en hallv million av wu tang, så kan dom göra en låt om hur mycket ångest dom har över att dom e skylldiga banken en million över ett pr trick som ger dom ingett alls jag menar hur många här kommer köpa deras skiva.
guess what daddys bringing home 4 dinner nigga nuts n guts n slabs of humen meat mutherfucker.know eat
Redaktionen
2009-11-04 13:14
Hatar deras musik, men fett nice att nån gör nått sånt här för en gångs skull!!
hiccory; Du tror inte att det kan vara så att man med hiphopens framtid menar att man ska kunna öppna upp det för möjligheter, så det inte rullar på i samma enkelspåriga hjulspår med samma sorts texter och samma sorts beats så man vågar använda fantasin mer? Inte att ALLA ska köra electrobeats och crawla i kalsonghav..
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
hiccory - Bra att du rättade dig, för jag var på väg att ropa en så stor bullshit att tangentbordet skulle knäckts ;D * "då det egentligen inte handlar så mycket om vad man säger som hur man säger det, jag kan gärna lyssna på en skiva med bara skitsnack så länge det låter fett " - Jupp, i likhet med nästan 100% av alla andra. Då hänger det hela alltså helt på att du inte gillar deras sound och / eller image - åtminstone inte ur en hiphopaspekt. Där kan jag till och med hålla med dig i resonemanget, för de har inte så många av de attribut som tenderar att definiera "hiphop" - vare sig musik- eller imagemässigt. I mångt och mycket är det rap över andra genrers dansmusik. (och till de framstegstalibaner som kommer hävda att "allt är hiphop bara man säger att det är det" så: nej. en musikgenre definieras utifrån gemensamma drag och rap är "tack vare" 90-talets eurotechno bevisligen inte en orsak att kalla någonting för hiphop, ej heller att de inblandade har en hiphopbakgrund eller parallell hiphopkarriär (har nog aldrig använt prefixet "hiphop-" så många gånger i en enda mening tidigare)) * "Dock känns det liksom som att hela maskinen projektet är ett stort skämt... På alla plan " - Kan till viss del hålla med, men det är mer åt den wallraffhumor som Sasha Baron Cohen gjort sig känd för än bara folk som fjantar sig. 10-4, over...
flaaajjest F22- Jo men jag ser inte det här som nån sorts utveckling eller sub-genre av hiphop, snarare Max Peezays projekt isåf. Mabande-Precis, i likhet med Mange Schmidts musik känns inte detta"real" nog för mig på nått plan "yo yo", det känns som ett skämt låter förjävligt hur samhällskritiskt det än är på något subliminalt plan... Borat och Bruno skrattar jag åt men att Frej sitter o kallar den här skiten för hiphop med KRS one som hypeman gråter jag snarare för.
Hipster musik!!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Det är bara musik för sjutton gubbar! Orka sitta och analysera vad det är för genre osv, ni gillar det inte, och behöver därmed inte lyssna på det. Jag tycker det känns fräscht och roligt. Ska man hata på electro så får man ju hata det mesta nuförtiden... Jag gillar electro, så när det appliceras på hiphop blir jag bara glad. Det finns ju trots allt fortfarande alternativ där ute som inte doftar electro-musik, det är bara för er att vända era kräsna näsor åt deras håll istället.
Skivsamlare
2009-11-06 14:00
Haha, btw. Någon som råkade se på SOS Gute (?) igår? När 3 snutar stod o hjälpte ngn asfull brud så tittade vem ut genom fönstret, med handduk på huvudet och bad snuten om tändare? - Jo Frej! haha.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Vikktorius * "Det är bara musik för sjutton gubbar! Orka sitta och analysera vad det är för genre osv " - Hur vet du att det är musik om du inte tycker man ska genrebestämma saker? Det kan ju i så fall lika gärna vara en bok de släppt... Hittills har jag väl inte heller sagt om jag gillar det eller inte, utan bara langat en genre-, attityd- och frisyr-analys? Men visst: Av det jag hört hittills har en del varit bra, en del varit mindre bra. Sweet! Då var jag kvalificerad att uttala mig i tråden då ;) 10-4, over...
dumt jävla argument att folk kommer sluta lyssna på hiphop om man inte tar de framåt, lyssnar hellre på boombap än hipster musik!!
haha feet
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Haha, btw. Någon som råkade se på SOS Gute (?) igår? När 3 snutar stod o hjälpte ngn asfull brud så tittade vem ut genom fönstret, med handduk på huvudet och bad snuten om tändare? - Jo Frej! haha. Haha, jag såg också det! Vilken lirare.
Haha såg reprisen nu haha fan va skön!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
hahaha "är det nån av er som har tändare" skojj
-RuD-
Producent
2009-11-08 21:42
kan de inte sluta kalla det för hiphop? och vilken fail med wu tang loggan, det ska inte missbrukas till hjärntvättning och få folk att förknippa det med nåt annat än tical. ska det vara en tribute? ok om de driver med hela grejen men smakfullt får det väl ändå va.
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Producent
2009-11-08 21:44