Redaktionschef
2009-09-04 17:47
[Veckans MP3] Gorillismen – Gorillismen
Gorillismen är i Östersund och rockar sönder folk så veckans mp3 dröjde en dag extra att få upp. Nu är den dock här och jag hoppas att ingen missar den. Gorillorna är här!Från Whoa-bloggen:
Ringer namnet Gorillismen inga klockor? Ingen fara, detta är en hyfsat nystartad grupp. Medlemmarna, däremot, har varit med ett bra tag och ni som har hängt på Whoa i ett par år har med största sannolikhet hört rapparna Mickelito, Sober och Callecuttar i ett eller annat tidigare sammanhang. Sedan ungefär fyra-fem månader tillbaka har man lagt fullt krut på den gemensamma satsningen Gorillismen, där Matts Barrett är en återkommande gäst med sitt sång och gitarrspel. I Alla gillar brudar har man en populär låt med närmare en halv miljon hits på youtube, i somras gjorde man bland annat en bejublad premiärspelning på Hultsfredsfestivalen och nu närmast stundar den kommande fullängdaren Din bästa vän (lyssna på snippets här). Skivan släpps den 30:e september och detta firas med en fet releasefest på Collage i Stockholm samma datum. För att ge en djupare inblick i vad Gorillismen står för och hur de ser på sig själva, följer här ett citat från deras myspace: "Det fanns en tid då gorillorna härskade fritt på slätten. Det fanns en tid då vi, apejävlarna, blickade ut över ett landskap vi betraktade som vårt eget. I våra grottor fanns varken datorer eller mikrovågsugnar. I våra kylskåp fanns inga billys-pizzor, för det fanns varken kylskåp eller pizza. Det fanns en tid då vi var våra egna herrar, och vår tjocka päls skyddade oss mot piskande regn och hårda vindar. Vårt föga förstånd skyddade oss mot dumheter som skam, skuld och sexuell återhållsamhet. Vår starka vilja att överleva skyddade oss från lidande, svält och död. Ingen satte sig på en gorilla. Ingen bestämde över en gorilla. Låt oss gå tillbaka till vårt ursprung! Rätten att bara få sitta på arslet och stillsamt tugga i sig en grästova medan solen har sin gång på himlafästet tar vi tillbaka! Låt oss återta den frihet evolutionen har berövat oss! Låt oss leva idag, och dö imorgon! Världsliga problem och bekymmer bekommer inte en gorilla. Ingen sätter sig på en gorilla. Ingen bestämmer över en gorilla." Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Redaktionen
2009-09-04 18:01
Så jävla fett, ser verkligen fram imot det! Allt är ju fan bra, proddandet, rappen, mixningen allt fan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rappen är la inge fel på ,beatet är dock jobbigt och låter som allt annat som släppts sista 2-3 åren
http://soundsof051.com/
va fuckin keff låt
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
fattar inte hur den kan komma som exclusive...
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
Väldigt jobbigt beat, men resten va nice! :)
http://Primalen.se
Ismen har tappat de imo :(
"Visst är det vackert.."
Producent
2009-09-04 20:50
And If you gonna be a monkey, be a mafucking gorilla!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Sjukt fet låt, Love it!! Gorillismen, så jävla fett! Tight rap, grym idé sjukt bra proddat...The shit! Gorillismen till månen och tillbaka:D Allt gott!
Boogie Bounce 4 Ever
Haha, stört fet låt grymma verser som fan, skön topic!
Lyssnade inte färdigt
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Word på denna :) skönt att de vågar sticka ut från mängden! GORILLISMEN :)
Suburban Who?
Jobbig reffräng. Men rappen är ju grym !
diggade varken hooken eller beatet nåt värst. Dock var verserna riktigt feta.
Blunted in stockholm
Moderator
2009-09-05 18:56
Nej nu har den spelats väldigt länge, kom inte på vad jag skulle ha mer i spellistan så gått på repeat. Tycker versen är överskön, kommer igång som faen och beatet är väl en smaksak. Låten var stenhård!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Tvärfet ju! Hur kan ni hata på beatet? Är ju otroligt trevligt med någon som inte låter så jävla monotont som allt annat. Sjukt bra proddat med, callecuttar har blivit riktigt bra på detta.
tja apjeeevlar!! hoppas ni gillar laten!
WWW.ISMEN.NU
riktigt äckligt beat, gillade inte reffen heller, resten va nice :)
riktigt äckligt ? nää
WWW.ISMEN.NU
Redaktionschef
2009-09-07 16:21
Tycker refrängen är lite "a milli" :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
hehe ja det är den
WWW.ISMEN.NU
Folk snackar om att dom är framtid och samplar eurodisco från 90-talet, HÄR har vi framtiden! GRYMT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Diggar varken beatet, refrängen eller den här gruppen! Jag tycker Ismen ska vara Ismen och Gorillala ska vara Gorillala! :) Dock är temat, texterna och rapen överfet. Sober och Callecuttar flyter riktigt mad! Mickes text är fetast!
Hej
Kunde inte hålla med dig mer Hypnoz! Fet word på den!
"Visst är det vackert.."
ni har inte hört plattan än pojkar, vänta lite med att fälla domen!
WWW.ISMEN.NU
Tyvärr gjorde varken Hultsfred giget eller snippets mig gladare.. Känns som att ni har för olika stilar. Jag diggar det inte, och då är jag från Norrland! Haha.. Men definitivt återkomma när jag krokat plattan! Peace!
Hej
det enda jag gillade var refrängen! beatet var helt ok!
Kul att folk tycker olika. Det kommer finnas lite för varje smak på skivan!
Fin Fint! Bara att reffen var så dryg så man får damp x) men fin fint flow!
"I don't hate women - they just make me mad sometimes" - Marshall Mathers
Fett flow och fyndiga och feta texter som vanligt! ser fram emot plattan! peeajs
harebratja.