oj fetaste ken gjort på länge :O
http://www.znapmusic.com/thomashellberg/ <--- Lyssna och droppa en kommentar :)
mycket mycket bra, första versen är overkligt grym.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Sista versen är så jävla tung, vilken jävla inlevelse alltså hoppas denna finns på Hiphop skivan men det tror jag den kommer vara för enligt hans blogg så lyssnade han igenom hela skivan ny mastrad och låten fanns där. Besök hans blogg, klippet med preview på hans skiva finns på youtube. Kan nog erkänna att jag var en utav dem som gick upp för att se uppträdandet.
The thing is, we cant separate our feelings..
har aldrig sett nåt liknande, helt galet vilken inlevelse !
http://www.myspace.com/akaamusik
tycker inte om ken så mycket, men den här låten måste jag säga var riktigt äkta ! bra gjort! och det där med tjäna pengar på sin familj, det var väldigt lustigt sagt.
haha det som Linged sa, en viss annan artist skulle nog inte få den kritiken angående en känslig låt som denna.. Synd bara att vad än Ken rappar om så ska folk alltid hitta något som är "fel" med det.. Lustigt nog så hatar folk på karln oavsett om det material han släpper faktiskt låter bra i deras öron. Det som är bra med musik är väl just det att man kan uttrycka vad man känner, tycker & tänker just genom låtar. Sådant verkar inte uppskattas längre. Nu är det ju 09, nu är det clubhits som gäller va? Patetiskt.. Mindre hat, mera kärlek!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det var lääääääängesen nån levererade med sådan känsla som ken gör här, har väll sina anledningar iuförsig men daaamn får rysningar!!!!
BAHA!
Jävligt starkt av Ken att skriva den.. ännu starkare att framföra den live!
Känslosam låt, diggar inlevelsen och texten, ken är tung!
they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden! www.fillson.blogg.se
Riktigt bra grejjer. Jag har inte lyssnat enormt mycket på allt Ken's material men att styra upp Shu-Bre Mixtapen, Hiphop-låten (det är något extra skönt med raderna "Eurodance var det som alla dansa till, Ken vill bara get high och fucking bumpa cypress hill" även om man är en lite väl åldrad gubbe som vanligen ej charmas av skällsord) och denna har helt klart fått en att inse att grabben nog inte är fy skam. Inlevelsen är det inget att klaga på. Man får hoppas det kan bli en glädjefull uppföljare framöver, cellgiftbehandlingar tar både tid och lämnar inga garantier. Hårda bud...
riktigt sinnesjukt fin låt. fuck kan riktigt tänka mig hur jag hade brutit ihop om det hänt min syster. fuck... någon som vet när detta skedde o hur hon mår idag..? anyways, låten e galen, känslan e så äkta. kommer tårar i slutet från honom fan. that's real! texten tycker jag e skitbra. texter ska inte va avancerade när dom e såhär personliga. då ska de bara handla om att framföra vad du vill ha sagt. nothing else. bästa låten ja hört med ken ring. och ja har inte diggat honom mkt förr... t.o.m ja ska fan fixa plattan! keep it up
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Grym lyric riktigt bra text. Hip-hop handlar mkt om att få ut sina känslor och har gör de väldigt starkt i denna Big up! Fattar inte hur man kan säga att de e sell out och såny shiit....
I Listen But Do Not Understand,I Understand But Do Not Listen. Men Du Skön Kuk!
texten va överfet ;)
www.myspace.com/loniiproductions www.lonii.se http://www.youtube.com/user/Pacslife7196#p/a/u/1/lUHsa-HgMbk
Kom de ingen intervju man kan se samtidigt som han droppa låten?
Vi är överallt!
Blev verkligen berörd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är första gången jag suttit och bölat till svenska, Och jag har bara gillat ett par ken ring låtar förut,
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
de här va hur fint som helst. de känns fan. hade aldrig velat ha me en sån sits o göra. bigup ken de gjorde du bra. hoppas de blir bättre me allt. iaf för dom som sitter o pratar sellout hit o dit. kom igen.ken har inte gjort nåt för att hypa upp sig me nya sound.isånafall hade du sett honom på techno rnb beats lr aa ni fattar.han hade anpassat sig till skivbolag o sånt nåt han inte har o han e så pass grym att han e en av dom få som klarat att tjäna in massor på sin egen grej så att tro att de här e hype rent av dumt me tanke på att han inte ändrat sitt sound mer än den låten me ricky som förövrigt va jävligt grym.men en artist vill också testa nya saker efter tio års om inte mer av rappande. ken har inte sålt sig ti nååt bolag o även om han gjorde de skulle itne den här låten va nånting han försökte tjäna pengar på.vilket mamma inte heller va. ja tycker de e jävligt illa betett av er som säger såna saker. de här skulle kunna hända vem som helst.tänk om de händer just dig? hur hade du sj reagerat? hade du itne gjort en låt o hade du haft chansen o uppträda den på tv4 hade inte du gjort de? c mon get real.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mycket bra skrivet L-Fresh...
www.barabazz.com
L-Fresh P24 true talk
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Hip hop to the fullest. Känslor på beats. fy och fy, ken är en av de bästa helt klart.
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Har varit ständigt på repeat, ruggigt bra. Ken = Svearikes PAC.
riktigt bra framförande.. vilken känsla, första låten med ken jag känner att jag vill lyssna vidare på
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hoppas allt löser sig. Nuff respect in all aspect. GaZsTatIoN 424
riktigt bra gjort av ken. man verkligen ser smärtan. hade de inte varit för att jag blev så rörd av låten hade jag suttit och lyssnat på den om och om igen. big up!
Det jag inte gör idag slipper jag göra om imorgon
Hans forsta och anda bra lat!
Helt otrolig delivery, det var längesen jag blev rörd av en låt. Det är när man känner hur nära hjärtat det här är och när han svajar på rösten som det verkligen går in, helt galet fin hyllning till sin syster. Blir aldrig pretentiöst heller, mycket bra jobbat.
Linged P20 think before you speak....
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
ken är den grymsta
Stay strong
Denna känndes i hjärtat! Villken jävla känsla! Goo ken.
fosho
Helt insane.. Kens bästa någonsin.. Easy!
Flyter som en död fisk
Ruskigt bra framförande av låten och dess innehåll. Som 99% i tråden har skrivit så blir man rejält jävla berörd, och som någon sade, svårt att inte bli? Tung skit! Bästa hälsningar till de berörda Ken. // oh-oh.
blir inte mycket bättre än så där, levande ärlig musik rakt från hjärtat.
Producent
2009-09-04 13:45
Jag var nog den enda som förstod var Linged menade :P Dogge har ju gått igenom exakt samma grej, men valde att göra cykelreklam och tv. Medans Ken gör singlar och framträdande istället. Som jag uppfattade menade Linged alltså att det är idioti att kalla nån för sellout för att han gör reklam och tv-program samtidigt som killen bredvid honom gör profits på någons sjukdom. Och jag måste väl ändå säga att det är ganska hedersvärt av Dogge, han kunde ju tagit the easy way out och gjort låtar om det med.. Men däremot har jag inte sagt att jag håller inte med, men jag blev lite fascinerad av att alla hade något att säga till Linged i tråden men verkade inte alls förstå vafan han pratade om. Hur som helst om jag ska gå on topic igen, så är Ber en bön en jättefin låt, bra framträdande och det ska bli intressant att få höra den inspelade versionen på skivan sen. JA, han spelade den i skivpreview klippet. Hänger ni inte med för fem öre?
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Moderator
2009-09-06 16:28
Usch, sjuka rysningar man får av den här låten. Man lider verkligen med Ken när man ser tårarna i slutet, hoppas allt blir bra.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Det här är det bästa jag har hört med Ken!
Hade helt missat det här. Sjukt bra alltså, rysningar
Forumssignatur...<br>
fattar inte vad som är bra med den här låten förutom texten...
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Riktigt tung låt detta.
Jag tror att vad
Linged P21 egentligen menade med sitt inlägg
Då - "mamma" Nu - "ber en bön" folk kallar dogge för sellout.. tragedin som hände dogge tjäna han aldrig pengar på. Ken kramar ur stålar ur sina familjstragedier.. är att om Dogge skulle göra en låt där han delade med sig av sina tragedier så skulle folk uppfatta honom som ärlig och hjärtlig precis som man tycker om Ken - istället för en "sellout" pga att han nu inte gjorde en låt om det och förklarade sig.
Efterblivet eller inte...precis så efterbliven är världen vi lever i.
PaZ!
change P25; Hehe såg ditt inlägg först nu - du reagerade likadant ser jag.PaZ!
Jag förstår också vad Linged menade men jag antar att folk reagerade på sättet han uttryckte det på: "Ken kramar ur stålar ur sina familjstragedier..". Det är ju bara respektlöst att uttrycka sig så. Vadå kramar ur pengar ur familjetragedier. Han gjorde en låt till sin syster, det är väl snarare hylla sin familj. Vad ska han göra? Jag har respekt för Dogge med, jag ser itne honom som en sell out. Det är inte han som ringer aftonbladet när han ska gifta sig som petter eller viker ut sig i café som petter. Han är en skön snubbe som kämpar som alla andra. Och det är Ken med. Och det sista ken är det är en sellout. Och den här låten är som nån tidigare sa, känslor på beats, och det är vad jag trodde hiphop handlade om.
känslor på beats ...stavas
W-O-R-D !!!
PaZ!
magiskt! hade helt missat detta framträdande. titta vid 2:38, märks att det är direkt från hjärtat..
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com