I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] asma - stay silent!i (mixtape) (Hoodrap Exklusiv)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-17 00:06

[Audio] asma - stay silent!i (mixtape) (Hoodrap Exklusiv)

Asma (real name Joshua Smith) är en osignad rap/hiphop artist från Helsingborg, Sverige. Aktiv MC och lyricist sedan 2002 med flera hundratals låtsläpp, 2 ep release’s och senast sitt ’’Stay Silent Mixtape’’.
Joshua Smith växte upp i hemstaden Helsingborg med sin familj, och redan som kid började hans intresse växa för musikens värld. Det varade inte länge förens Joshua började skriva egna texter, inspirerat av engelska samt svenska hiphopscenen, och således föddes Asma så småningom. Idag är han mest känd för sin agressiva attityd, djupa filosofier och inte minst känslomässiga texter.

Med en växande fanbas, otaliga projekt på gång & en brinnande passion för sin musik, är Asma på väg upp i hiphopvärlden. Och han är här för att stanna!

BOOM! Den här veckan slår vi stort med veckans exklusiv. Vi släpper nämlingen asma’s mycket eftertraktade mixtape som går under namnet ”Stay silent!i”. Ett mixtape på 23 spår! Jag kan säga som såhär, ni kommer verkligen inte att bli besvikna!

LADDA NER MIXTAPET HÄR!
www.hoodrap.se
www.hoodrap.se

(Rubriken ändrad av Oracle 2009-08-21 06:48:36)

2009-08-17 00:11
First! sitter på 3e tracken nu, SKITFETT ASMA, kommer droppa en fet comment senare om varenda låt.

phat! STAY SILENT!
Think of a colour you've never seen.

2009-08-17 00:12
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
melly mel

2009-08-17 00:17
Tankat o lyssnar , comments kommer!
Fett man!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--

2009-08-17 00:20
lyssnat igenom 6 låtar nu, å skitfett att lyriken kom med, då jag har svårt att förstå engelska när jag bara lyssnar, men sjukt fett är det hittils.!

2009-08-17 00:27
dunderfett! återkommer senare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 00:40
Som jag har väntat på detta!
Har inte hunnit lyssnat på allting än, men det jag hört är helt sick. Gillar verkligen att du gav med lyricsen, jag kan lättare sätta mig in i låtarna om jag läser samtidigt. Kommer kanske med en mer genomarbetat kommentar om låt för låt senare, ska lyssna igenom allting först. Detta åker in på ipoden direkt! Helt sick asma, fortsätt såhär!
http://www.myspace.com/mrkumlin

2009-08-17 00:47
Bra skit !!! Lyssnat på några tracks hittills, lyssnar atm. Grymt bra jobbat med skiten man !

2009-08-17 01:08
Gotta say, words of encouragement gav mig i tårar i ögonen. Har haft en taskig relation med min lillebror men nu är allt bra så kände verkligen igen mig! BIG UP!
http://www.myspace.com/mrkumlin

2009-08-17 01:11
har lyssnat igenom nu. har ingenting att säga utförligt. bara fett rakt jävlar igenom!

2009-08-17 01:20
Bra skit rakt igenom. Favoriterna blev angel & words of encouragement.
Som sagt, BRA SKIT rakt igenom !

2009-08-17 01:25
tack så mycket, det uppskattas sjukt mycket!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 01:40
dude, i love you!!!!!!

2009-08-17 01:41
den linan var fan inte dålig heller

sorry för dubbelpost!

2009-08-17 02:42
STAY SILENT MIXTAPE

intro

Introt ger ett hjärtpumpande som får en att tagga till på att lyssna på mixtapet, en bra start av ett mixtape och texten visar att det tjocka ordförrådet har gjort det motsatta till att banta då man får en fet känsla av raw hiphop är på ingång.

everydaystruggle

Helno drar igång låten så att dina verser blir mer lysande asma, din text är råfet och helnos sound är sjukt här även om jag inte är 100% på hans text då den inte är attatched i lyricsen. Overall tung låt. bigup när det gäller er 2 på samma track.

tick tock

jag gillar det tickande soundet emellanåt, det känns som min dator ska sprängas, som den gör också när verserna sprängs ut ur högtalarna och skriker ut ett budskap, daaddict har sin normala dirtysound effekt i låten som passar till titeln. Men danska utan lyrics är inte min höjdare, men han rullar på beatet som ett hjul iallafall. beetsnätchuz!

stay silent

"im invisible - you aint grabbin a hold of me
thats why haters can suck a dick - and stay silent"

beatet är dödande, budskapet igen - överkill och övertygande, samt när det kommer till känsla och flow så är det tiptop! och diggar ni inte denna låten eller tapet så läs titeln en gång, sen dra.

unfinished business

jag tyckte personligen att pluralis sound var lite torrt och tråkigt, och asma på denna låten var standard, inget övertygande men ABSOLUT inget nedlåtande och dåligt, helt enkelt en normal asma låt, och vad är inte det mer än utmärkt och phatnice?!

innan jag somnar

asma på svenska! yahh, asså du har ett äckligt bra sound på svenska när det gäller att bevisa hur du känner i vårt samhälle lite mer inhängnat till det landet du är ifrån, men din glow just nu är engelska och det är det du ska hålla på med, men att du släpper smått på svenska på tapen är som jag har sagt innan, pricken över i'et. Max röst och känsla till låten är också överfet och han övertygar bra när han sjunger halvdjupt.

dark picture

personal favourite. Denna låten var tvärfet och jag lever mig in i denna texten till 100%. Den bevisar hur tydligt som helst hur en dålig sida kan se ut hos en individ, du lägger ut det bra för att göra det genom en låt på 4 minuter. Och som sagt till mina personliga sidor är detta en personlig favorit så FET BIGUP!

kill that beat

Orkar knappt säga det igen för jag har sagt det 100 gånger, ni 2 på samma låt och jag behöver inte nämna ett ord till. Renrågig hiphop utan ett jävla disco hoppa runder sound som man hade kunnat tro när man ser "kill that beat". Men när det kommer till dig asma så hade jag inte förväntat mig det heller egentligen. Och jag superdiggar att ni har mixat in Notorious i denna, på ett bra ställe. "I grew up a fuckin screw up!"

feelgoodtune

titeln förklarar beatet. väldigt mysigt och lugnt sound, tvärdiggar beatet verkligen. texten dödar som vanligt, hade kunnat skriva det på varenda låt. Som sagt du är en lyricist och du vet hur du ska skriva texter, lyssnar just nu på denna låten och jag älskar den faktiskt :| punkt.

AW

texten är bra punkt. budskapet här OCKSÅ, gillar temat.

"i read about u fixing stuff - bitch fixing what
stick em up - ur pics is photoshopped u pixelslut"

dom barsen var båda roliga och sanna i dagens läge, alla bitchuz som photoshoppar sina huvud oranga och lysande, herregud. Bra låt för övrigt asma! övertygande text (låt mig tjata det)

angel

personal favourite. Asså den här låten tar mig inom direkt, fyfan va bra denna låten är, jag vill inte äns kritisera flow, text och beat på denna, jag vill bara skrika ut att låten är så jävla bra fyfan!! punkt slut. En av dom bästa.

"i told her i loved her - she whispered ''its only you''
her kiss is a beautiful rose n its cold like the morning dew"

Dom barsen gav mig en fet klump i magen och vet exakt hur du menar man, shit asså. kukbra låt.

2009-08-17 02:42
this is me pt. 1

Gillar Melina i reffen, hon har ett skönt sound. och texten är ju direkt riktad mot vem asma är som person och du får oss att förstå dig och få medkänsla även om det låter gay. bra övertygande och bra beatval.

words of encouragement

personal favourite
. ÄCKLIGT BRA LÅT, denna texten har du lyckats med 3 gånger om, den är sjukt talande och beskyddande. Hela låten skriker riktig kärlek som man annars har svårt att visa, verkligen sjukt bra text, beatval och rätt gästande person till rätt tema ;) BIGUP!!!

hater

"yea, im a hater - im proud to be a hater
i see you wavin man fuckit im a hater
fuck ya hype maybe im not goin major
im still hatin man - yea im a hater"

personal favourite. Förälskad i refrängen och effekterna på den, och enligt mig går denna låten igång hårt och på riktigt efter att första refrängen är över. Där börjar den verkligen övertyga och fånga intresset i låten, dödade låt som kommer slitas i mp3an. phaat work!

stränguläh

Ni båda 2 är feta somfan i reffen, och asma du är du i låten. som sagt bra somfan och skönt sound. gillade inte addict så mycket i denna faktiskt annars förutom reffen, inte dålig men han talar inte till mig så mycket som annars. overall bra låt!

livet

Colin är tvärfet på denna, lik asma i rösten men antar att det är för släktskapet ;) asma är minst likafet i denna, man blir rädd så lika ni är i röster och attityd :) Melina gör ett asbra jobb på reffen verkligen, max också. du är minst lika övertygande i denna som de andra och har gjort ett superjobb i denna.

btw, FUCK CSN!

my preachin

Budskapet i denna blottas somfan, bra budskap och jag sitter i soffan med er och hatar gällande ämnet. Max övertygra sjukt bra i denna måste jag säga, överraskade mig i denna faktiskt. D-Nice håller måttet och får fram sitt budskap och håller ett jämt sound, fett jobbat där man. Asma, du övertygar bra nog i denna också + din engelska höjer dig mer. Helno har ett bra sound och låter bra somfan i låten, no lyrics tho.. anta du håller även måttet du med och är hyffsat övertygande, slutar bättre än vad du börjar tho. fuck our government.

highly anticipated

asma featuring helno. asså, behöver jag skriva mycket mer dudes? ni dödar, och din vers i denna är wickkked asma. gillar helno's "you wanna get hot in here", man gungar med i det. hiiighly an-tii-cii-pateed.

true colors

budskapet igeeeeen. fuck the false fellas ait! gillar soundet och det är rätt personer på rätt tema igen, man hör i rösterna att det som kommer ut munnarna menar något på riktigt och inte bara är något för att fylla upp en låt på skivan, bra kickat av colin och frida gör sig bra somfan också, hojta mer frida! var är ditt material?

this is me pt.2

samma som pt.1, detta är han.

Sjukt bra beatval och lyrics somsagt, känns lite som man sitter och upprepar sig som en hackig skiva, men alla har sina glows right? och dom lyser fan starkare än aldrig tidigare nu på stay silent. gytt äääääsmaaaa!! good song.

count the days

vill inte upprepa mig som jag vore en person som inte skulle hitta mer glows och ljuspunkter i låtarna men budskapet här också, och fortfarande väljs det rätt beat till rätt ämnen och teman. riktigt bra låt och älskar gitarr outrot, dixon har ett skönt sound. det är härligt fan....

the weirdo zone

Början av versen får verkligen igång låten, och den är skön att hänga med i tycker jag personligen, ganska disco med W-W-W-WEIRDO ZONE, men inget som ogillas, det går inte överstyr och det är något som ska sticka ut, och det gör det gott och bra. Anxious är ju tvärfet också när det kommer till känsla och cool röst. bigup!

my mind my body my soul (outro)

Slow och rough outgliding av plattan, inget man kommer sitta och pumpa men gillar ändå att det slutar "dark n damp". För plattan har varit till stora delar mörk och sad, inte endast. Men det blir en bra sammanställning av hela shiten och det känns som det avlutas i en mörk skog på natten med massa kusligheter. Gällande outro snack gillas det hårt!

jag tackar för att man fick ta del av denna skiva och den kommer sliiiiitas så brutalt inom kommande, kämpa på asma för du går rakare uppåt än nyårsraketer.

stay silent, fedsen 10-4...

2009-08-17 02:58
Håller fortfarande på att granska skivan, lyssnat igenom hela en gång nu. SICK, är det jag har och säga! Skivan ger massor med kärlek, det är detta som är musik !

Kan ju inte säga riktigt vilken track som är bäst och sånt, men är imponerad av colin i "true colors" faktiskt :) Minns när jag började dunka asmas musik, fastade för dig vid beefen mot kaggen. Har diggat dig sen dess och du utvecklas hela tiden och det är sjukt !

Tänk Asma för 2 år sen, tänk sedan Asma om 5 år. Du växer och du kommer bli stor !

Fred!
www.myspace.com/Sagoztyle

2009-08-17 04:44
tung! den höll mina förväntningar!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2009-08-17 08:07
som jag sa förut, sjukt nice tape!
typ, eller?

2009-08-17 11:53
Överfett Mixtape ;)

2009-08-17 12:20
Vill ge dig ett stort TACK Fedsen!! Värmer gott att läsa det du skriver om det jag gör!!!

KÄRLEK!!!

Josh.. mina "spontana" tankar om mixtapen kommer nog ikväll! ;)
melly mel

2009-08-17 12:31
Fan det här var fet har inte lyssnat genom hela men tror hela håller standard kvalité, och tack för lyriken smart grej ;)

2009-08-17 12:51
@ melina c

ni är helt klart värda hypen, tycker verkligen ni ska samarbeta mer, övertungt. och håll mig uppdaterad med ditt material :D

2009-08-17 13:04
FlowziiK P14 (obs, fjorton)
"håller standard kvalité"

What? Va menar du ens?

2009-08-17 13:17
Fett skit! återkommer med utförligare grejer senare mään!

n u know it!

2009-08-17 13:56
laddar nu. glömde bort det helt, inte konstigt för det tog en sån tid haha.. men ialalfall, återkommer med utförlig kritik :)

2009-08-17 13:58
Tack Fedsen!! Självklart!

Som asma nämnde i intervjun, håller vi på med en EP - my demons, som kommer längre fram!
melly mel

2009-08-17 14:07
Till att börja med! Josh! Du lägger dina verser, reffar på ett sätt, många inte kan mäta sig med, du har allt! Teknik, känsla, originalitet m.m! När man lyssnar på det du gör känns det inte som någon ansträngning, även om man inte förstår alla svåra ord du kommer med, så förstår man musiken, man känner din musik, pga känslan.

Även om man måste "lära känna" dina texter, för att man inte förstår dem på en gång, så är helheten inte svår att förstå!

För mig är du en av de bästa! TACK FÖR ATT JAG FICK VARA MED!

Dessa ord kommer efter en första och andra lyssning av mixtapet, så spontana reaktioner, blandat med lite eftertanke.. sen har jag ju hört vissa låtar förr.. de är redan favoriter!

1. Intro! Sjukt bra, och kunde väl inte passat bättre!

2. Everyday struggle!
Skön låt som fan, rågillar samarbetet du har med Helno, gillar kontrasten mellan er två!

3. Tick tock! "Klock"ren! Jäkligt bra ni lägger det allihop! Da addict och anxious är för mig nya favoriter! Ni är grymma!

4. stay silent!
Har lyssnat på denna så mycket att jag "nästan" kan texten :P Denna låten är en av de tyngsta på tapet iaf!

5. unfinished buisness! Är sjuuukt kiol!!!Först visste jag inte om jag gillade reffen
men den e sinnesjuk haha! Gillar Pluralis, får mig att tänka på italienska maffian.. får väl någon koppling till någon maffiafilm jag sett.. jävligt annorlunda, och jävligt bra!
Det är det som e så bra med dig Josh, att du inte bara rappar, du gör något unikt, iaf för mig! Mycket bra samarbete!

6. innan jag somnar!
Sååå jääävla skööön!! Har ju hört den förr, men nu bara ryyyser jag! Gillar kontrasten mellan dig och Max som fan oxå, är en sucker för kontraster, när man sätter ihop olikheter, och svetsar samman dem, såsom detta! Du lägger allt så skönt i denna Josh, Reffen är en favorit! På tal om favoriter så har Max varit en för mig sen jag hörde honom första gången, har ju t.om fått äran att få uppträda med honom och Anta! Så tro mig när jag säger att denna killen är GRYM! Älskar din stil, och dina texter Määäääqs! Din insats här är sjukt skön!

7. Dark picture! Fett intro! Oxå sinnessjukt bra! Subtil utgör en kall läskig men sjukt kiol helhet till låten! Mörk, härligt kall låt! Känns lite tech9ne inspirerat?

8. Kill that beat! Helno är jävligt skicklig på det han gör! Grymt bra låt överlag!

9. Feelgoodtune! Älskar dig på denna! Än sålänge har jag inte hört något jag inte gillar, och det handlar inte om att jag ÄR som jag är, "hör bara det som är bra" utan detta ÄR bra!! allt jag hört är sjukt bra!

Sen kommer jag.. no comments!

10. AW! Melodin sätter sig på en gång! Denna är en favorit!
melly mel

2009-08-17 14:11
11. Angel.. när jag fick denna för några månader sedan, dog jag nästan! (För att beskriva känslan) Denna är så sjukt bra! Älskade den på en gång! Och har lyssnat på den om och om igen! Texten är sjukt bra! Din beskriving av ämnet, sjukt begåvat gjort! Minns du vilken låt jag kopplade denna till när jag hörde den? haha, ska inte säga det igen.. :$

12. This is me! Underbart beat, ville bara dansa när jag spelade in på denna haha! Josh du gör denna jäkligt bra!.. (som allt annat) Ändå nöjd med det jag gjorde.. kan väl inte säga annat.. faktiskt!

13. Words of encouregement!
Grät nästan när jag fick din del till denna Josh, och den inspirerade mig att skriva, skriva om hur det varit i mitt liv.. Denna betyder mycket för mig. Du skrev för dig, jag för mig, denna är för barnen!

14. Hater!
haha tung! J-Beats gör de absolut bästa beatsen! J-BEAAATS!!! Detta är en av de tyngsta låtarna på mixtapet! TUNG TUNG TUNG! Din aggresivitet känns här Josh!

15.Stränguläh!
haha sjukt intro, lät som det va danska o eng samtidigt.. twilight zone känsla där haha psyko! Hörde sedan att ni turades om.. jag är ett mycket stort fän utav danska! Helt underbart! Och att ni blandar! Mäktigt! Denna gillas rejält! Mark är såååå bra!

16. Livet!
Jag gillar inte riktigt den höga trumman i beatet där! Annars lägger ni det fetast, Colin Du & Mäds!:)

17. My preaching!
Ah! Tuuung! :) sköna kontraster i denna, plus att jag är ett fän av att man blandar dialekter och språk! Ni alla gör det fett! Alla har sin historia.. sin predikan om hur ni ser på samhället.. Kiolt att lyssna på! Ger inte alla vars en kommentar, för Ni lägger det tungt på era egna bra sätt!

18. Highly anticipated anthem! Hört denna många gånger oxå, en stor favorit!

19. true colors! Svinbra låt!!! Frida Fröjd gör en fantastisk insats. Colin! DU ÄR GRYM! Du kommer bli stor som fan!

20. this is me pt.2
"this is me, love me or hate me!" Love u!

21. Count the days! Denna kan man inte annat än älska heller, Sjukt jävla bra! Dixon picket! Värsta orginalet där! Sån Johnny Cash känsla! Fet! Munspelet! Ja satan! Bäst!

22. The weirdo zone! Mycket bra låt! Anxious! ah! skööönt! Säger bara en sak Anxious!!! My Demons II ;)

23. My mind my body my soul!!! Lääääskig, känns som man är nere i kryptan, tända ljus, massa läskiga varelser, demoner o skit! Tech9ne/Dirtball känsla här.. Sen bara vänder det.. fortfarande creepy dock.. Fyfan, tur det är tänt här!!! Ännu en vändning.. aaahhhh, som om man kollar på skräckfilm!!! Love it! hehe. Förfasiken denna är det mest sinnessjuka på hela tapet!!!

Ordkonstnär är ett ord som ofta kommer upp i mitt huvud när jag lyssnar på dina texter, du får fan alltid till det, på de mest skruvade kiolaste sätten! :)

Mycket bra mixtape! 10/10
melly mel

2009-08-17 14:29
tack så mycket, både korta och långa kommentarer!
riktigt skön läsning yall!

2009-08-17 14:52
fett! kul att se att folk diggar skiten :D

mina favoriter är nog titellåten (stay silent), true colors, everyday struggle och AW

asma e fet, och det är ett bra mixtape rakt igenom.

kommer även hålla ett öga på colin i framtiden, bra insats från honom på true colors.

/Maqs
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2009-08-17 14:55
Håller helt med dem andra! detta låter fett asma. keep it up! orkar inte kommentera alla låtar för alla e ungefär lika bra! Peace dude
www.youtube.com/viggemusic

2009-08-17 15:12
låter tungt somfan:) har inte lyssnat så noga igenom alla låtar än men som sagt tungt somfan!

2009-08-17 15:15
Fett skit! :D
Kommer pumpas tills man ligger i graven :D

2009-08-17 15:19
fan, glömde skriva att count the days också är en av favoriterna.. din farsa låter cool, och passar bra på detta beatet.. mumspelet i slutet e också coolt.. välgjord låt rakt igenom..
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2009-08-17 15:27
Flowziik: "Standard kvalité"? Hör du inte själv hur dumt det låter?

Angående mixtapet/albumet så va de riktigt fett. Alla låtar är riktigt tunga.

2009-08-17 16:21

2009-08-17 17:28
Så sjukt jävla tungt alltså, fy fan vad fett, de flesta låtarna är riktigt feta.
Finns någon där som man inte fastnade för men resten är sjuka.

Count the days är överfet!

tack för låtarna asma (gud)
Stay strong

2009-08-17 17:39
HELT JÄVLA GALET!!!!!! riktigt fet va denna asså Keep it up asma!!
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335

2009-08-17 18:33
detta har man ju väntat på!! Sjuukt fett!!!

2009-08-17 18:40
lyssnat igenom drygt halva nu, allt låter grymt!
keep it up
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-08-17 20:03
asså om ja ska vara ärlig tyckte jag bara nån låt va kanon bra , tycker helno va fetast på skivan ÖVERLÄGSET . men de va många som va bra men bara nån som va kanon bra om du fattar

skriver ner allt som jag digga i skivan

everydaystruggle - där diggar ja helnos refräng som fan

tick tock - rå diggar din vers asma här , den danska killen diggar ja ej sorry

innan jag somnar - diggar din vers där asma och sen hela refrängen

. kill that beat - shit som helno knullar denna haha

men skivan får 7/10 den hade fått 8/10 om du hade gjort( Innan jag somnar ) helt själv haha för tyckte du va sjukt bra på den men tyckte andra killens röst passade ej till låten men men fortsätt asma

2009-08-17 20:53
Som jag lovade på MSN så ska jag ge dig kritik på de här... får se

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01. Intro
Beatet hoppar igång och du flowar perfekt med ett halv-aggresivt röstläge i kombination med en galet skön text, får lite Ill Bill vibbar, vilket är positivt, för min del då det är en tung artist tycker jag.. allt är precis som det ska, och du är rätt tydlig med vad man lyssnar på i slutet av låten/introt... Helt klart ett perfekt intro, inte för krångligt, simpelt o bra...

Favoritstycke:

ive blessed my burdens hate bitches there aint no holy whores
i didnt sell my soul to the devil because he sold me yours
i spend my days callin forces burning the holy cross
ive got my crew over here but fuckem im the only boss

Poäng:
8 av 10 möjliga

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

02. Everyday struggle:
Startar låten, soft intro och Helno kommer in på beatet o droppar en hook/reff med lite collie budddddz stuk haha.. de låter soft, sen kommer du (asma) in på beatet o de låter bra... vet inte vad jag ska säga riktigt, låten är helt okej.... shit fortförande lite Ill Bill / Necro / La Coka Nostra vibbar över de hela... Soft flow, soft text o yes.. men det lät som om du inte gav riktigt fullt ut på den här låten, varför vet jag inte.. men det är vad jag tycker iallafall.

Favoritrader:
im negative but a part of me thinks
i should be positive about positive things

Poäng 7,5 av 10

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

03. Tick Tock:

Mord rakt av, direkt, svår låt o ge kritik på då allt faktiskt låter som de ska i mina öron, jag gillar verkligen hur du utvecklat din mixning o lagt ner tid på den, det gäller inte just den HÄR låten utan jag lyssnade igenom hela tapet rätt snabbt innan jag tänkte börja ge dig kritik och nu lyssnar jag låt för låt, du har utvecklats STORT inom mixning eller så har du bara blivit nogrannare, de vet ja inte.. & samma gäller din lyrik, det är liksom perfekt.. låter som om varenda rad snurrat i ditt huvud flera dagar o sen har du finputsat den ännu mer, för o få till de ultimata rimschemat - nåväl, du flowar bra, och jag gillar de lite "hesa" röstläget, de låter bra bra bra bra!

Favoritstycke:
devils knockin on my door fuckit ima let'em in
i just want my straightjacket and a bunch of sedatives
i need some medicine - u just need to tell me when
darkness falls and its late night like david letterman

Poäng: 8.5 av 10

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

04. "Stay silent"
När jag hörde mixtapets titel "Stay silent" och såg omslaget, så tänkte jag mig en DJUP låt på ett deppigt piano beat typ, haha, men ibland kan man ha helt fel. Det är väl egentligen här du presenterar mixtapet ordentligt, och inte i INTROT, så hade platsat lika bra som ett intro egentligen... finns inget o klaga på, förutom att du borde hooka en egen proddare o inte köra över instrumentaler~freebeats, det blir så mycket mer eget o fetare då enligt mig... en låt med attityd i o de låter fett. Tummen upp

Favoritstycke:
i dont need no muthafuckas tellin me
what im capable of - so now get the fuck back
im invisible - you aint grabbin a hold of me
thats why haters can suck a dick - then stay silent!

mer kommer

2009-08-17 20:53
05. "Unfinished buisness"
Shit.. skumt beat asså, men endå eget o de låter EGET.. de låter ASMA.. de låter bra, inte vanligt liksom.. men bra, du flyter bra o texten har lagom kaxighet o du har ett passande röstläge till de hela.. ye, mer behövs nog inte sägas faktiskt :)

Favoritstycke:
but they aint tellin me - they tellin people that tell people that tell me
im insane but stop
you suck at rappin - but say u not
you aint steppin to my door like u afraid to knock

Poäng: 7,5 av 10

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

06. Innan jag somnar:
Yes, äntligen en SVENSK låt o som om inte de vore tillräckligt så är Max med på den också, de kan inte bli bättre på svenska typ, du inleder med ett djupt & känslomässigt röstläge som det ska låta, det är en ärlig, känslig, djup & välarbetad text, det här är en sån låt som folk glömmer om dem inte lyssnar på texten ordentligt tror jag, o beatet är UNDERBAAAAAAAAAAAAART, fyfan ibland så kan jag hata en del beats du kör på - men en del är så jävla bra, inte ofta jag hör dig sjunga i en reffräng o speciellt inte på svenska, inte i en sån här djup låt iallafall... överraskad på ett positivt sätt.. de låter fett bra, jag har fan ingenting o klaga på.. fett tungt.. O när max börjar sin vers så låter de lika bra här, du har en alledes egen o speciell röst som sticker ut, på ett bra sätt, du har också en ärlig text - o ditt röstläge är laid back men endå djupt & känslomässigt.... myckeeeeeeeeeet bra!

Favoritrader (asma):
-- nu är du bara en dröm
och jag ska öppna mina ögon men det tar mig en stund
har inte fattat resultatet av att få tala till punkt
hatet väller ut på dig när du står där med gapande mun

Favoritrader (max):

Jag vill se ditt huvud vila på min arm
Mer än i drömmarna som du besöker varje natt

Så ja, 6 låtar avklarade. Återkommer :-)

2009-08-17 21:05
Fett bra låtar asma!! Har gått och väntat länge på att det skulle dyka upp och så äntligen är väntan över.

Peace!!

2009-08-17 21:42
kärleken här är fucking awesome! alla ni gör det hela worth while!
speciellt tack till; fedsen, melina & sniskan som låter mig veta på djupet vad som händer.

supertack igen people!

2009-08-17 22:17
07. Dark picture:

När jag slog på låten och hörde rösterna i början så fick jag känslan av att låten handlar om din farsa/plastfarsa vad det nu är, och när du inleder i början, 3e & 4e baren får mig att känna att det är det texten handlar om? men sen så är texten lite så att det låter som om du ser ner på dig själv och bara skriver om dina dåliga sidor, på djupet av de djupaste liksom.. Så det hoppar lite från att du tänker på nått dåligt som hänt dig, sen att du skriver hur du känner p.g.a det? men jag vet ju inte, jag är ju inte du liksom.. hur du känner haha, texten är otroligt djup så det är lite svårt att sätta sig in i den.. men hur som helst, det är en djup låt som minst hälften av alla lyssnare inte kommer förstå riktigt tror JAG. Återigen måste jag säga att jag gillar din mixning som fan, du flyter bra, stadigt - och har halvt nedlåtande/aggresivt röstläge, passar perfekt till beatet... ye well, nu snacka ja bort mig som vanligt o bara babblar på.. EN BRA & DJUP LÅT. jag diggar, hade nog diggat ÄNNU mer om jag hade förstått texten till 110 %

08. Kill that beat:

Äntligen så är Helno tillbaks, inget geni textmässigt, men vet ingen som flowar som honom, de galant... din del asma har jag faktiskt redan gett dig kritik på, men det har du säkert glömt haha... skitsamma, det låter fett... I GREW UP A FUCKIN SCREW UP

09. feelgoodtune:
Jag har verkligen svårt o sätta mig in i dina låt titlar, dem överraskar en liksom, på ett positivt sätt så klart, alltså "feel good tune" vid första blicken på den titeln så tänkte jag mig ett fett glatt beat och en text som kanske handlar om hur BRA du mår, men grejen är att du skulle aldrig skriva en text om att du mår bra - om du inte gör det, det gör inte du liksom... och enligt mig är det här mixtapet mestadels mörkt... även fast det kanske finns lite skryt & attityd i vissa låtar så är det ett djupt & känslomässigt tape helt enkelt. Det här är en låt som jag aldrig trodde du skulle kicka, alltså textmässigt för du pratar inte bara om dig själv i texten, det gillar jag... även den här texten är väldigt djup, såklart.. tuungt delivery och jag gillar allt i låten, flow, text, röstläge, melina, ALLT :-)

10. aw:
Haha det här är en rå text, de är nice när du kör attityd och HAT också. Helt rätt, visar att du inte bara har djupa låtar, nice text, nice flow, nice beat, och så sjunger du faktiskt helt okej, tycker du borde börja sjunga mer o utnyttja det också, kul med lite variation liksom...
Så SJUNG mer förfaaan.. yeeeee.

11. Angel
Sjukt jävla djup låt hörde jag redan 3e sekund när jag slog på låten, fucked up knas att du ska skriva så jävla djupt så jag måste sätta mig o läsa texten 350 gånger och köra låten på repeat hela tiden, men det gör inget... för jag tycker om en låt mer om jag kan relatera till den ELLER förstår texten så som artisten skrivit den o vill få den hörd, o du har ett fett djupt röstläge.. låter nästan som om du ska börja gråta haha.. men de passar till låten fan.. beatet är tuuungt, soft flow, du ba matar på men det kanske blev LITE monotont den andra versen, men inte så farligt.. o jag hör att du menar varenda ord du säger, de är inge bull, alltid ärligt liksom, djup & fett bra låt.

12. This is me pt.1
Melina inleder med en skön sång, fett soft röst fan.. helt speciell & egen, de är nice, du har verkligen lyckats med att hitta en tjej som sjunger bra o passar till dina låtar, det är ju inte det lättaste direkt.. Beatet var fett soft o du flowar annorlunda! men det låter bra, fett bra :-) öhm.... texten är djup här (återigen, undra hur många gånger ja skrivit de?) yeah it's all goooooooooooooooooooooooood!

återkommer om ett tag igen :)

/
sniskan

2009-08-17 22:54
Sjukt fett, helt underbart! Skriver ihop en utförlig recension om ett tag :)

2009-08-17 23:16
alltså daaamn man!
lyriken är så tung att mina högtalare föll igenom bordet! xD
flowet är så fet, och din känsla är fan guld!
gör nog en mer utförlig kritik some other day! lite busy nu. men damn
detta va fan fett som fan!
KEEEP IT UP!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-08-18 00:10
Tack till dig asma som skapat detta!

Fyfan vad glad jag blir när jag läser dina ord Kr0nan.. eller sniskan.. !!!!!! Och speciellt detta:

du har verkligen lyckats med att hitta en tjej som sjunger bra o passar till dina låtar, det är ju inte det lättaste direkt..

du anar inte hur mycket det betyder! Tack!
melly mel

2009-08-18 00:44
jag har sgat det för josh du är sjuk:P man har väntat sjukt länge på detta men dte har det vekligen varit värt, längtar redan till du och melina släpper ert, kör på maan