I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] - den omtalade snut- och åklagarhatande videon.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-16 13:55
Jag har inte ens låten på låten men fan va dålig den var.

Haha ooouch, fan va folk hatar nuförtiden. Personligen så tycker jag inte att det var så dåligt, kan dock inte tänka mig att Umeå är så farligt att växa upp i Though!

Aja, lycka till grabbar!

2009-08-16 13:59
Inget jag digga direkt..
Låt kärleken slå rot..

2009-08-16 15:03
Ignorant mo' fo! Bildspelet finns där för att såna som du ska förstå texten. Om du var ett hiphop-head hade du inte behövt bilderna.

Hahahahaahahah! Jag kan inte sluta skratta! ^^ Jag har aldrig påstått mig vara ett hiphop head. Förresten om ni är hiphop heads, vad är resten av era kroppar? :S

Texten var löjlig och bilderna ännu löjligare, och ja det är seriös kritik. Jag gav er konstruktiv kritik i mitt tidigare inlägg men ni väljer att använda skyglapparna och ignorera det. Aja, det är ju er förlust i alla fall så!

Lycka till i framtiden pojkar, om ni har tur så kommer väl lokalradion och Svt västerbotten göra reportage! Sweet!
Lyricist

2009-08-16 15:06
Haha ooouch, fan va folk hatar nuförtiden. Personligen så tycker jag inte att det var så dåligt, kan dock inte tänka mig att Umeå är så farligt att växa upp i Though!

beror helt på vilka kretsar du hamnar i... men sånt är ju ett val överallt...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-08-16 15:36
Jag har aldrig påstått mig vara ett hiphop head

NoWice: om du inte är en av de äkta skallarna, varför skriver du i tråden? Varför lyssnar du och kommenterar. Det här är musik för de som tycker om det och kritiken ska komma från såna, inte från lirare som dig, va de nu än är du lyssnar på.

Texten var löjlig och bilderna ännu löjligare, och ja det är seriös kritik.

Det här är bara så jävla löjligt, och fuckarhela stämningen på whoa!!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-08-16 16:08
Nice låt!
:)

2009-08-16 18:04
ey grabbarna! Fett att ni gillar skiten! Håll er uppdaterade före mycket är på g
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-16 20:03
@ Oneight Inget är på G förutom att ni för eller senare kommer skaka galler vilket ni bara tycker är underbart!

Gå med i KRIS istället !!
Låt kärleken slå rot..

2009-08-16 20:33
Ja vi får väl se, men checka det här citatet:

ooshit! var ett tag sen man hängde på whoa sen glider jag in och kollar vad som hänt på nått år och dra mig fucking baklänges hatare växer mer än hiphopen,

Sluta hata börja lyssna på musiken istället. Det finns fett med artister som suttit inne, det gör inte musiken dålig för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 03:25
När som helst nu släpper vi lite material med en artist som gör sin youtubedebut. 1-8 click ur ett reggae/soul-perspektiv...

Håller er uppdaterade

2009-08-17 09:51
Som jag tidigare sa tänkte vi släppa lite annat material.

Därför har vi nu laddat upp två nya låtar,

A.D - What ever:

A.D - Shawty's so hott:

Senare under dagen, möjligen mot kvällskvisten släpper vi ytterligare en låt: tillägnad alla burfåglar!

2009-08-17 10:09
För det första så vet jag inte om Omtalad är rätt ord i titeln - jag har då aldrig hört ett pip om det här.
För det andra så var det inte alls speciellt bra - och eftersom jag inte är den enda som slängt ur mig det, så borde ni kanske börja ta åt er av åsikterna som delas här, istället för att anklaga varenda knatte för att vara en "Hatare".

Och det som stör mig mest är att ditt tugg om kriminalitet, kåkfarare, becknare hit & dit verkar ha mer betydelse för dig i det här fallet, än klassen på musiken.
Det är cool med självförtroende - men vad är det utan självdistans?

Nej - det här duger inte.
mok vurban

2009-08-17 19:16
Vilken snubbe, självfallet rappar han om SINA erfarenheter, han kan ju inte rappa om dina. Skulle gärna vilja veta vad det är som är dåligt. Det är the Runners beats... Så vad är det du syftar på?

Om det är rappen - kom, step up. Han utmanar dig då...

2009-08-17 22:35
Haha ja precis, alla sitter o säger att det är dåligt men VAD är dåligt? själv diggade jag lite halvt.. återkommer med lite kritik sen

2009-08-17 23:15
In i musiken och ut ur kriminaliteten? Ni verkar ju ha kapasitet - likt Kartellen - så lycka till grabbar!!

2009-08-18 00:00
1) Älskar det faktum att mitt kära Ålidhem är med bland det första klippen, big ups! ;)

2) Dock har jag ingen aning om vilka dessa grabbar är..och jag anser mig ändå vara rätt inne i hiphopkretsarna i U-town ...shiiiet måste börja jobba på bakläxan
JKIBMM

2009-08-18 00:05
Hell yeah 18-19! Kolla in våra grejer och håll er uppdaterade

2009-08-18 15:34
Jag kan inte uppmuntra texterna och budskapet i låten, däremot gillar jag som många andra i tråden eran flow. Så enligt min åsikt kastar ni talangen i sjön, hoppas ni tar till er det! PZ

2009-08-18 16:28
Ganska kul att folk sitter och hatar hit & dit, varit så rätt länge på whoa, men det idioterna inte fattar är att bara för att en av låtarna (i deras ögon) suger, så gör alla andra oxå det..

Det jag undrar är över om dessa personer lyssnat på era andra låtar? Jag själv har aldrig lyssnat på er tidigare, har väl varit nån låt man glidit in på på youtube, men nu har jag suttit och kollat igenom några av era låtar och jag tycker ni lägger det skönt!
Okej, jag ska vara ärlig, "Stay outta reach" är inget jag kommer pumpa i lurarna, men låten var skön, flow & delivery var skönt, precis som i de andra låtarna.

Enda jag tycker är att hatarna ska hålla käften tills de lyssnat på era andra grejer, alla kan släppa sämre låtar, men varför hata hela den personen/personernas musik för det?
Jag tror knappast t.ex 2Pac alltid droppade råfeta grejer som pumpades överallt i USA osv, jag har själv hört några sämre låtar med 2Pac (i mina öron ofc), och ändå är han ett helgon inom musiken, så hur kan det komma sig att ingen sitter och hatar på han för hans sämre låtar när ni gör detta mot oneight?

Aja, nu blev det säkert jävligt snurrigt, ber om ursäkt för det men vaknade nyss ;p

Jag tkr iaf ni ska fortsätta med det ni gör, keep em' comin' ^^

Bless

/ W

2009-08-18 17:45
Yet Schooled, om du gillar flowet ska du göra som Woozy sade, titta in det andra materialet, du kommer med stor sannolikhet hitta något du diggar, u dig?

Roligt att ni gillar det grabbar!

2009-08-19 09:33
den låten som var menat med denna tråden var ju inget vidare enligt mig, jag har inte lyssnat på det andra ni lagt upp så kommer heller inte säga att ni suger,

men tyckte detta var fantastiskt att läsa,

Frontfigurerna i gruppen har enligt de själva dömts för bland annat vapenbrott, grov misshandel och narkotikabrott.

om jag ska va ärlig så tror jag nog den större delen av 80 och början på 90-talet folket här inne både har misshandel och narkotikabrott på sig,

och vapenbrott det räcker ju man är rörläggare kommer hem från jobbet orkar inte byta byxor och har alltså sin jobbkniv på sig fortfarande, sticker till närmaste mini livs för att handla cigg eller snus där står snuten och dem tar dig får vapenbrott,

så om man nu ska skryta om det kanske man ska lägga upp historien om hur det förekom.

annars fortsätt göra ert shit så länge ni trivs med det ni gör =)

FRED UT

2009-08-19 18:32
okej, men nu handlade det inte om huruvida det finns ett brottsregister, det handlar om att one8click anklagas för att vara ett organiserat gäng. Därav anledningen till att brottsregistrena lades ut - för att visa att vi inte är dömda för någonting gängrelaterat.

Vad gäller vapenbrott, så var det en mack 11 med ljuddämpare och två resväskor med ammo, sprängmedel och andra komponenter till bomber, samt några handeldvapen. Så det var inte en fråga om en rörläggares arbetskniv.

2009-08-19 18:41
Vad hände Mok, tränar du eller? you'll need it, trust me

2009-08-20 00:04
Aa, jag skriver på ett criminal record som jag kan skryta om på Whoa.
Hold
mok vurban

2009-08-20 04:46
What ever.. du har backat ur chump och alla ser det...

2009-08-20 10:01
Haha okay - om det mättar din tomma mage så låt det va så.
mok vurban

2009-08-21 16:57
"om det mättar din tomma mage"

really means:

"Shiet, lika bra att backa. Killen kommer slakta mig"

2009-08-21 17:03
Vad gäller vapenbrott, så var det en mack 11 med ljuddämpare och två resväskor med ammo, sprängmedel och andra komponenter till bomber, samt några handeldvapen. Så det var inte en fråga om en rörläggares arbetskniv.

du är fan tuff.. sitta å skryta om vad för vapen man har/haft på whoa..

2009-08-21 18:13
Det var en förfrågan. Killen skrev:

så om man nu ska skryta om det kanske man ska lägga upp historien om hur det förekom

Sedan är det inte skryt. Det är allmänna handlingar. Vilken snubbe som helst kan kliva in på tingsrätten och kräva handlingar.

2009-08-21 18:20
hahahaha bästa tråden.

underhållande läsning, men ja diggar inte hela "fuck the police"-mentaliteten, jag menar, hatar ni dom för att dom jagar er pga att ni bryter mot lagen? ja oooj vilka hemska poliser. tänk om alla poliser försökte förhindra brott, va sjuk världen skulle vara då.

väx upp och håll dej i skinnet istället så slipper du problem med polisen.
Detta är min forumsignatur

2009-08-21 18:32
"Diggar musiken, Folk kan sluta hata bara löjligt när ni gör det för att dom ser ut tuffare än er."

Haha, vad är det för jävla pajas som ens skriver så? Jo, redigt tuffa grabbar STRAIGHT OUTTA UMEÅ! Får jag kalla mig omtalad och visa hur mycket jag torskat för också? :)

Angående låten så är texterna inte min kopp té, men flyt har ni. Fortsätt köra

2009-08-21 18:58
Först och främst, detta är inte en fråga om skryt eller hatmentalitet. Anledningen till att vi la ut brottsregistena beror på att bitch ass haters menade att vi inte rappade utifrån erfarenhet. Folk sågade oss (då de inte vet bättre) och trodde att vi var fake. Därför la vi ut brottsregistrena (och för att visa världen att vi INTE är ett gäng). Vad händer? Folk börjar anklaga oss för att skryta? Skojar ni eller? Fuckin lyssna på musiken istället. Det finns tusentals artister som suttit i fängelse, som anspelat på sin kriminella bakgrund i musiken - gangsterrap är ju per definition GATUMUSIK! Vi försöker representera för alla folks som sitter där ute och kan relatera till det vi säger.

Ni som ständigt snackar skit i den här tråden, ni snackar skit om musiken för att våra brottsregister gjorts offentliga. Men ni har inte kommit med något konstruktivt om musiken (med några få undantag) alls.

Men det är INTE att säga att vi endast kör snuthatsmentalitet. Kolla våra andra gejer så kommer ni hitta saker ni gillar. Om ni fortfarande vill jiddra och påstå att något är dåligt för att vi lagt ut våra brottsregister, step up to the fucking plate mother fucker! Jag finns här, jag utmanar vem som helst av er! Ni är för fan hiphopare och borde vara bevandrade i genren. It's a fuckin way to express your self...!!!!

Producent

2009-08-21 20:51
Ni är fett thug. Men använder ett språk, som låter som en svensk motsvarighet till "Carlton" från "Fresh Prince".
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-21 22:01
knulla alla hatare här fett jobbiga ni är bre,till musiken vissa av låtarna är helt okej men inget som man tänker shit va fet låt,bra engelsk utal å rätt nice flow men som ja tycker inget som står ut från mängden....keep it up så blir de bättre musik.

bräbrä

2009-08-21 22:35
haha, jag förstår vad du menar Organica, men jag är en vuxen man med barn, förmodligen mer än vad du har.

En gangsta behöver inte vara outbildad eller ha ett dåligt ordförråd....

But I guess a hater will never understand simple shit like that.

2009-08-21 22:49
Mico - tack för stödet och den konstruktiva analysen. Men jag undrar fortfarande hur du resonerar. Vilka rappare är det du jämför mig med/mot? För mig veterligen finns inte särskilt många som gör vår grej i Sverige. Det måste betyda att du jämför mig mot utländska artister - och det glädjer mig när folk jämför mig med de stora etablerade artisterna.

2009-08-22 00:37
"om det mättar din tomma mage"

really means:

"Shiet, lika bra att backa. Killen kommer slakta mig"

Nej det betyder det inte alls.

Det betyder att jag skiter fullständigt i vad du försöker få ut av Whoa-beefen du försöker rulla igång. Acceptera att folk har sina åsikter - ta åt dig av kritik som vissa här utförligt ger dig, istället för att ifrågasätta allting, och reagera som om du fått en kniv i ryggen.

Smaken är jävligt delad och jag har sagt vad jag tycker.
Kan du inte acceptera det kanske du inte ska sprida din musik på internet - där folk faktiskt har möjlighet att säga exakt vad de tycker. Så väx upp lite och träna på att vara ödmjuk. Klorna utåt ger inget gott intryck om du vill leda någonstans med din musik.

Tack för mig

mok vurban

2009-08-22 15:08
Och det är något du försöker ge sken av. Du backar OCH INGET ANNAT!

2009-08-22 17:09
Tight shit man ;)

2009-08-22 17:59
Kitti
Daterat:
2009-08-18 00:00
Skicka PM
Gästbok 1) Älskar det faktum att mitt kära Ålidhem är med bland det första klippen, big ups! ;)

2) Dock har jag ingen aning om vilka dessa grabbar är..och jag anser mig ändå vara rätt inne i hiphopkretsarna i U-town ...shiiiet måste börja jobba på bakläxan

Kitti, har du inte hört dessa "grabbar" är du inte helt inne i hiphopkretsarna i umeå.

Dom som hata, ge kritik till vad dom ska göra bättre och vad dom gör för " fel" annars är de väl bara låta de vara?

Till låten så flyter ni på bra och har nice eng. utal, men inte riktigt min smak!

fridens.
/ 903

2009-08-31 16:41
Kul att ni gillar det.

På gång just nu:

En ny video ska snart påbörjas... Håll utkik!

2009-08-31 18:40
Alltså det är inget fantastiskt det här. Men inte så kefft heller. bättre än mycket i svensk hiphop, vilket säger ingenting egentligen. Anledningen till att folk hatar är för att det är inne att hata och för att ni inte håller tillbaka med era bakgrunder. Men varför ska man göra det.? Blir bara falsk musik då, och det finns för mycket av det ändå. Det här är inget jag skulle köpa men jag köpte inte heller promoes och lorentz skiva heller. Peace

2009-08-31 19:08
Det är bra, bryt ner de bit för bit...

Checka denna folks:

Mojizzle ft. Jay Sway and RoRo