Redaktionschef
2009-08-05 02:24
[Video] Schakephuloc - Båten sätts i hamn
Från Whoa-bloggen:/
Utöver Henry Bowers är även gruppen Schakephuloc aktuell med en ny video. Schakephuloc består av Prendel (som orsakade en del diskussion i våras med sin charmigt snabba rap) samt Doktor Död (som var aktuell här på Whoa bara för ett par veckor sedan i samband med sin veckans mp3 Självbetitlad). Passa på och kolla in videon Båten sätts i hamn här nedanför.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
videon var fet, men låten var lite wierd! orkar inte skriva mer! för trött!
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
videon å konst diggar låten med
Promotor
2009-08-05 02:46
Riktigt jävla snygg video! Låten var guld!! Finns absolut ingenting att klaga på! Och man blir lika glad varje gång man ser en ny video från prendel!! Refrängen är tvärskön!! Låter konstigt att höra prendel i vanlig takt! Känns grymt slow-mo!
fett flummig video haha.. låten var fet men jag stör mig på alla jävla "avbrytningar" i beatet
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Snyggaste videon ni gjort.
Moderator
2009-08-05 12:34
Diggar både låten och videon, tycker den var tvärfet!
time isn't wasted when you're getting wasted .
tack så mycket allehopp. Kan säga att det tog ett jävla bra tag och en massa tålamod för att klippa denna video :)
www.youtube.com/prendel
Så jävla fet video!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
tackartackar
www.youtube.com/prendel
Promotor
2009-08-05 22:11
Använde du greenscreen för o fixa videon? Älskar dina moves när du kommer in på din vers :P ser ut som kroppen rör sig med snaren
haha, jag verkar verkligen vara ensam om att tycka att det här suger...fucking fattig amatörvideo. dock får de tummarna upp om de gjort videon själva, sånt tar tid:P mycket slit även om jag inte tycker om den... låten var ju verkligen inget speciellt heller. massa tråkig skrytrap där de bah försöker flowa snabbt n shit. hatar svensk rap som allra mest när man byter ut alla R till D bara för att kunna flowa snabbare, låter skitfult trots att de flesta gör det ganska mycket numera. nån som fattar vad jag snackar om?? ...trist att vara negativ men jag stör mig verkligen på att alla tycker det här är så bra haha. avslutar ändå med ett lycka till och ett kul att det går så bra! peace
Jag är hiphop tills den dagen då jag mular
jag fattar vad du snackar om
www.youtube.com/prendel
sjukt fet video, låten var jag inte mycket förr när den släpptes men tyckte videon gav den ett lyft- JIHAW
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Väldigt intetsägande i mina öron... Störde mig på reffrengen. Låter väldigt "whoa-rapp", en del gillar det jag är tyvärr inte en av dem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asså båda ni kan ju rappa! varför rappar ni inte om något istället?! jag hade så gärna velat höra en låt där ni båda håller en röd tråd om nåt vettigt. jag håller faktiskt med "Realisten" här, med undantag för att han påstår att det "suger" - vilket jag absolut inte tycker det gör. för att somsagt, kan ju rimma, ni kan ju flowa (kanske skära ner på DADADA-typav flowet lite). Men mer substans för öronen! jag vill höra nån berätta nåt! menmen, jag vill tillägga att ni jobbat på bra med videon, det är inte lätt att göra schyssta musikvideos utan massa pengar å utrustning. tyckte det blev rätt fett ändå liksom! Kör hårt! //Kalvin
http://www.kalvinhiphop.com
videon ser jävligt bra ut, låten va också nice
Jag har gillat denna låt länge! Speciellt DD's vers! Refrängen är inte särskilt bra dock. Videon var grym också!
Producent
2009-08-06 16:18
charly är tjock!!
be the change
Videon är fet, även om det är lite Windows Media Player av den :) Men jag skulle valt en fetare låt att göra en video till.. Låten funkar, men mixen/kvalitén på Prendels vers låter inte som den brukar och mixen i övrigt är lite halvknepig. Dock gillar jag låten ändå, långt över Whoastandard, men inte i er standard.. Droppa mer!
Hej
vaddå det där kan man knappastknappast göra i windows movie maker(om de va de du mena) men tack annars :) tror att de annorlunda med min vers är att jag flowar lugnt och rappar med låg röst :)
www.youtube.com/prendel
Skit fet prendel, men name droppar ni toppen ? '' vill du nått toppen så får du skaffa dej ej ? '' hörde itne vad som sas, peace // Eroz
www.myspace.com/enjoykarlstad
btw ! galet imponerad utav charlY ½!
www.myspace.com/enjoykarlstad
"vill du nå toppen så får du skaffa dig en måttstock" eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej vi syftar inte på markus "toppen"
www.youtube.com/prendel
Riktigt tung video, ni vet att jag diggar (H)
www.slackerz.se
tack så mycket
www.youtube.com/prendel
Producent
2009-08-07 17:56
antar att det är en instrumental då inga namn nämns. det känns rätt fattigt fan. annars helt okej låt.
nope, ingen instrumental tror det var rapitfly som hade proddat
www.youtube.com/prendel
Diggar denna stenhårt, det vet du Prendel! Tung lagt som fan av båda och videon är ju tvärfet :) Ska bli spännande att göra video till Sexatleter Prendel! :D Puss på er! Mvh danyH äääh ofcourse !!
Jag är faran som lurar i natten!
tack daniel :)
www.youtube.com/prendel
prendel P22 Inte Movie Maker jag tänkte på, utan bakgrunden på Windows Media Player när man spelar upp låtar, haha. Påminde om det, men det sänkte inte kvalitén på videon ett dugg. Kan vara det, men känns inte som att det är det jag har registrerat. Låten funkar ändå, men tycker ofta mixen på dina låtar är lite knasig. Kan vara din mick eller inspelningsbås..
Hej
aha då förstår jag vad du menar haha :) känner mig dum nu;) aha okej, jag är ingen mixarmästare så jag håller med
www.youtube.com/prendel
Ganska fet video faktiskt, men låten va inte så jävla rolig tyvärr...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Grym video. DD va sjukt grym. Men jag har svårt för att höra vad Prendel säger väldigt ofta. Annars va allting fett!
Videon var rätt snygg, men mycket väsen för ingenting om man säger så, rappen var totalt intetsägande till större delen, beatet var rätt nice dock.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
videon var bara en impulsgrej från början på en session, sen kom jag på en massa ideer under klippningen. så förstår er
www.youtube.com/prendel
Videon är skitfet. Hooken är tvärbull. Prendel är lite småskön. Tycker inte Doktor Död är duktig.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
var det bara jag som störde mej på att det inte hade dojjor på sej.. strumpläst ftw! :P
HAHAHA :)
www.youtube.com/prendel
era musikvideos blir bara bättre å bättre, riktigt nice att se! låten var sådär, DD var något bättre än prendel
tackar :)
www.youtube.com/prendel