I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Audio) Fresh Daily - Tomorrow is Today mixtape (Två spår prod. av Academics, feat Mickey Factz m.fl.)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-06-25 11:05

(Audio) Fresh Daily - Tomorrow is Today mixtape (Två spår prod. av Academics, feat Mickey Factz m.fl.)

Saxat från www.thosedamn.se:

Academics x Fresh Daily - Two tracks on new mixtape

"Tomorrow is Today is the latest mixtape release from Brooklyn bred emcee Fresh Daily. During a time when our airwaves are flooded with auto-tuned voices and what I refer to as “chant raps” Fresh Daily is truly a breath of fresh air. Any hip hop fan will appreciate Fresh’s clever word play and creative delivery..."

www.flylyf.com/fresh-daily-tomorrow-is-today/

Tracks "Universal Medicine" and "Take 'Em Into Space" are produced by Academics! Downloa the mixtape (featued by Mickey Factz, Oddisee and others) for free through the link above or www.mediafire.com/?hrgy12myypc

Cheers,

Academics

RANDOM BASTARDS

randombastards.com | twitter.com/randombastards
Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Producent

2009-06-25 23:32
Oj vad glad jag är att jag laddade ner det här tapet!
Aldrig hört talas om snubben förr men jävlar så tung han var. Låtarna som Academics producerat var riktigt sköna, dock känns det som den där Universal-låten skulle behövt lite slipning på mixningen men fuck that, det beatet var riiiktigt grymt annars!

I LIKE!

I LIKE!
Producent

2009-06-25 23:35
Angående Universal-låten så syftade jag väl främst på basen, men glöm allt jag sa, på nåt sätt gillar jag att den typ slår igenom lite, maybe it's the point, i dunno men satan vilken skön låt!

2009-06-28 20:59
Dawell Tack så mycket för att du lyssnat! Håller med till 100 procent, det låter fett omixat. Basen är för hög, och dom har lagt en klumpig limiter över beatet som tar bort topparna. Jag erbjöd mig att mixa den själv, både take em into space och Universal, men han insisterade på att hans mixningssnubbe skulle fixat. Trist.
Hursomhelst, Fresh Daily är en galet fet rappare, och vi tar fler turer till rymden i framtiden!
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com