[Video] Anton K - Broder Daniel (Freestyle)
Det har varit tyst om göteborgare Anton Kristiansson ett tag. En relativt okänd rappare utanför 031-området men som varit runt på klubbar och varit en aktiv del av scenen i många år. En soloskiva är under inspelning efter att flera projekt blivit lagda på is. Nu finns promo-videon Broder Daniel Freestyle för titt och lyssning. Anton Kristiansson - Broder Daniel Freestylehttp://www.myspace.com/antonkristiansson
fett
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
låter jävligt inressant! fett
Producent
2009-05-28 17:13
de va la gött
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Så jävla tungt! Kan nån länka låten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gillade det faktiskt. Intressant faktiskt!
haha snygg shoreline referens i slutet BD4ever som iaf jag alltid brukar säga
bränn, bränn, bränn alla män
Jävligt nice!
soundcloud.com/jerrones
det är bra fan. saknar dock den gamla stilen lite + den rakade skallen.
http://www.goteborg.se
Detta är riktigt fett! Så jävla bra! Orginal låten liksom hans freestyle version!
Refuse To Be A Victim
Det här är så jävla bra att jag dör. Exakt vad som behövs. När skivan släpps köper jag direkt!
Som sötast när jag ser dina brister.
Anton är fet, kan bli jävligt intressant det här
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Fan va tung snubbe!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det här är så jävla bra att jag dör. Exakt vad som behövs. När skivan släpps köper jag direkt!
Jag är jointen
Ser han inte ut att vara lite efterbliven?
"Visst är det vackert.."
det finns onekligen smala likheter med en downie men jag tror knappast att fallet är sådant.
http://www.goteborg.se
Fan va bögigt att göra nåt över broder daniel :) Jag är ingen Organism12 fan direkt, men den som inte hör hur sönderbajtad han är i den här låten ljuger ju för sig själv.
Tycker han verkar ganska soft
Fan va bögigt att göra nåt över broder daniel :) Fan va sjukt jävla dumt du skriver. Även om du nu i efterhand kanske hävdar att du inte va seriös (kanske det smileyn antyder, vet inte). hur som helst...
Jag är ingen Organism12 fan direkt, men den som inte hör hur sönderbajtad han är i den här låten ljuger ju för sig själv. "Bajtad" hur?
"Bajtad" hur? Precis allting förutom klädstilen och beatet
Jag håller med Narkimic om att killen lät som en stor organismen-bajs. Frågan är om inte denna freestyle var snäppet bättre än ngt organismen gjort på år och dar dock. Fortsätt köra, men hoppas inte du ska köra någon annans stil rakt av på dom andra låtarna också.
att det är samma stil är väl helt klart. men ingen har väl ensamrätt på den stilen. ungefär som att hävda att någon har ensamrätt på hård skrytrapp... lr?
Ingen har ensamrätt på att skriva stilliknande texter, men det är ju inte okej om man t.o.m snor flowet och stilen såpass att den som lyssnar faktiskt reagerar på hur likt det låter. Det kallas för "swaggerjacking" i folkmun ;)
hehe okej. det har du kanske rätt i.
jävla bra jävligt bra.
Peace out, get laid !<br><br>
Löjligt att beskyllda Anton för att ha baitat Org 12. Han kör sitt race och har gjort så ett bra tag.
Hör de ;)
"Visst är det vackert.."
Har du börjat knarka eller? haha.. Cool grejj! Ska bli mycket intressant att höra vad du har på gång!
www.Tredjelinjen.se
Skitfett!
Sopsäck Serenad
låter som sagt på pricken likt organismen, med flowet, ordvalen, temat, o.s.v. Tror t.o.m. att org12 rimmat samma dekadent rim som honom, fast det är jag lååångt ifrån säker på.
Blunted in stockholm
förövrigt tvivlar jag starkt på att detta är en freestyle.
Blunted in stockholm
Men klart somfaaan det inte är freestyle som han improviserar och bara kommer på ord efter ord!
"Visst är det vackert.."
varför står det det då?
Blunted in stockholm
Gussti, freestyle är i princip en vers du kan spotta acapella/över vilket beat som helst. "off the top" är vad du tänker på, problemet är att vi inte har någon klok term för det inom svenskan utan använder bara "freestyle" för att beskriva bägge två.
fett onödigt att nämna att det är en freestyle då... :SsSSSSss
Blunted in stockholm
Ja, han och alla andra i hela världen som skriver så hade lika gärna kunnat skriva "broder daniel vers" men "broder daniel freestyle" är lika korrekt. Om du ursäktar mig så skriker mina singha efter uppmärksamhet, remember, when life gives you lemons, take it with a pinch of salt and a glass of tequila.
Detta är fett , big up anton
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
nice gilla den
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
gillas faktiskt!
Denna har snurrat i playlisten ofta i nån vecka, och det är faktiskt löjligt jävla fett. Inte alls det stuket jag normalt sett fastnar för, men ändå är jag helt hooked. mad props.
Skivsamlare
2009-06-27 23:49
den är fet som fan. men han flowar likadant som orgen i "den vita kaninen" tycker jag. fast han gör det bättre ;)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
diggade fan =)
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
var får man tag på orginalversionen? mycket intressant!
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
hela staden äcklar mig men jag är dum och stannar den är en tjej jag tatt tillbaka fast hon knullat andra fetaste raderna ever töjp.
tycker de låter som alexis weak hållet. Lite samma stil
Övertung! Var hittar man mer me denna duden? Fett me Broder Daniel kittet.