I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Daltone blir "Dum i huvudet" på ny singel

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2009-05-28 13:53

[Audio] Daltone blir "Dum i huvudet" på ny singel

Daltone ligger inte på latsidan. EP:n "Så ni vet" är bara någon månad gammal och singeln "Det händer imorrn" roterar fortfarande på radio. Men Daltone stegar raskt vidare och släpper en ny singel, den här gången från en kommande fullängdare. Singeln "Dum i huvudet" är först ut och ger en försmak av hur debutalbumet kommer att låta.

– Det är ett uppdaterat och för mig nytt sound, säger Daltone. Mer synt och mindre soulsampling men fortfarande samma känsla i texter och flow. 

Första singeln handlar dock om att slippa uppdatera sig alls.

– Efter åtta år av Bush-styre, krig, misär och en rådande finanskris, vill man inget hellre än att fly verkligheten. Slå av TV:n så fort nyheterna visas i rutan, stänga av radion varje heltimme och avbeställa morgontidningen. Försvarsmekanismen är en kär vän som hjälper oss att täcka ögon och öron men håller även luftgångar och svalj öppna. Jag vill ta en lätt väg mot tillfällig och sårbar lycka. Jag vill bli Dum i huvet.
 
"Dum i huvet" är producerad av Andreas Cavaco och två heta remixer är signerade Familjen och Autofire! Lyssna på alla tre spår här: www.myspace.com/daltonemusic

Checka även den nya merchandisesidan där du bl.a. kan inhandla den omåttligt populära fickspegeln!