I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Trofast - Like Me & See Me In The Club.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-05-25 12:06

[Audio] Trofast - Like Me & See Me In The Club.

Dags för ännu en artist att presentera sig på MyBestFriendIsMyGrind.com - Trofast borde många av er här på Whoa redan känna till. Killen är grym och kommer gå långt om han fortsätter leverera så här:

Länk till http://www.mybestfriendismygrind.com/trofast/

Sir David Husselhoff
My Best Friend Is My Grind

My Best Friend Is My Grind

2009-05-25 12:18
Tycker uttalet i introt är pinsamt dåligt! Borde defenetivt skippas

För övrigt rätt skön låt..

2009-05-25 13:08
tycker trofast är bättre på svenska, men smaksak väl, annars lät det nice !

2009-05-25 14:11
Han är galet tung!

2009-05-25 14:34
Tunga låtar båda två! no doubt, men det är svårt att säga om trofast är bättre på svenska eller engelska? grymt i alla fall!

Manager

2009-05-25 15:13
bra flow och allt det där helt klart. men whats up med uttalet? stör mig bara på det tyvärr.
allt utöver det var bra dock!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-05-25 16:55
tycker det va på tiden ni tog in Trofast på mybestfriendismygrind.com tycker ni ska ta in NEW KID med han är sveriges framtid och 5 nivår bättre än dom andra som är med på den sidan

nu till låten jag diggar den Like That , riktigt skön låt den ska pumpas

detta och fight music är det bästa ja hört med dig men diggar den me new kid med skön som fan den med.

fortsätt man /JiiM

Moderator

2009-05-25 17:28
Ojojoj, stort! Läggen en till kommentar senare när jag haft tid att lyssna!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator

2009-05-25 19:45
Sorry broder, det låter för mycket som Newkid och jag tycker att du borde hålla dig till svenskan samt försöka att pusha fram din egen stil.. Ingen diss eller något men det låter för Newkid-inspirerat på nåt vänster. Don C langar tyngsta beatsen som vanligt... Skön vibe på hela grejjen men goddamnit, du måste göra nånting åt dina "S" mannet, holla back!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-05-25 21:19
Thx people! Uppskattar kärleken, även att inte alla gillar.. Man kan inte gilla allt som sagt!
Men detta med uttal, det är verkligen en riktig "whoagrej". Typ som att, för dom vet man är svensk. Så klagas det, även att det låter nice & uttalet inte låter "svenskt". Jag skickade musik till både J-son och eLDhe, två snubbar jag lyssnar mkt på. Dom klagade inte o tyckte uttalet var bra, så det är huvudsaken för mig. När folk jag diggar mycket, och ser upp till gillar min grej, sen uppskattar jag att andra gillar med. Men som sagt, man kan inte gilla allt. Får hoppas andra grejer faller er i smaken, ni som inte gillar så mycket. Jag tackar för ni tar er tid, inget annat än kärlek!

En till grej jag tänkte på, när folk alltid ska hålla på att jämföra olika artister. Var exakt samma med Lazee & Adam tensta.. Folk sa mickelito lät som afasi osv, istället för att tänka såhär "Fan vad han låter fett likt han, så jävla B" Så kanske man kan tänka, dom där två snubbarna kör lika stilar och gör det bra. Skulle säkert passa på en låt tillsammans, borde slå ihop sina saker o jobba ihop. Jag och Newkid är polare, och jag stöttar min boy till tusen, diggar det han gör. Men jag strävar inte efter att låta som honom, jag gör det jag trivs med:)

Blev ett långt inlägg, men återigen. Tack för kärleken
Och tack mybestfriendismygrind som la upp låtarna.
One Love!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-25 21:57
Word till 100%!!

Kunde nog inte sagt det bättre!

2009-05-25 22:01
jag tycker det e fett .
härligt
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-05-25 22:51
Anledningen att folk jämför dig med Newkid är att du låter nästan exakt som en kopia av honom även om han är, enligt mig, en skickligare rappare.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Manager

2009-05-25 22:55
Anledningen till att jag "klagar" på uttalet är inte för att det "är dåligt"..

Anledningen till att jag "klagar" på uttalet är för att det låter alldeles för tillgjort på något sätt. Det tilltalar inte mig som svensk boende i Stockholm att höra en svensk rappare låta precis som en random amerikanare.

Jag tycker detsamma gäller t ex J-Son, Adam Tensta, Lazee osv ibland. Däremot tycker jag att Tensta har lyckats ganska bra med att trots att han rappar på engelska lyckas stanna svensk av sig.
Det är därför jag föredrar när svenska rappare kör på Svenska, det låter mer äkta.

"hooomie" "good looking on the beeeat boi. Chea!" Det låter lite krystat och det känns som du försöker "swaga" till din röst och uttal, detsamma gäller NewKid (som tillsammans med Lorentz är ett ännu värre fall med sina "CHEEAAA" "BRRRAPPP" "BRRRWAAA" och jag vettefan what else..)

nog för att du kanske vill nå utanför det här lilla landet med din rap, men i USA så kommer den större massan folk bara tänka att du är ännu en vit europeisk kille som influerats för mycket av amerikansk ghettoslang.

Själva musiken är det inget fel på, dont get me wrong. Jag tycker du är duktig. Refrängen i Like That är sjuuukt bra!.
Du är talangfull, och om du förvaltar din talang rätt så kan det bli riktigt jävla bra!

Jag tror ingen i Sverige känner igen sig i fraser som "Cheeaaa" osv eftersom vi pratar inte så... Och därför låter det bara krystat när man vet att det är en svensk som står bakom micen, för tillskillnad från en amerikanare från något random ghetto i USA så har vi inte växt upp med den slangen, fraserna, språket, stilen.. Utan vi har vår egen stil, vår egen slang osv..

Just my 2 cents... Våga vara er själva.

(ps: nu är du inte det mest extrema fallet av detta, men tyckte ändå det va dags att skriva detta någonstans;) )

/ Deedz.
Manager

2009-05-25 23:00
med betoning på: ps: nu är du inte det mest extrema fallet av detta

Det var mest snacket i början samt slutet jag syftade på. NewKid är ett myyyyyyyccccckkkkkeett bättre exempel
/ Deedz.

2009-05-25 23:56
dum att säga att du inte är dig själv då jag inte känner dig. tycker du e duktig och du har känsla men lyriken är väldigt plan och intetsägande. men två tummar upp för att du kör och jag hoppas du utvecklas åt rätt håll!
http://www.goteborg.se

2009-05-25 23:57
Yun_DI P19
Jag förstår dig, och respekterar din åsikt. Alla har rätt att säga sitt, tack för dina ord man!
Kärlek
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-26 00:42
fett nice bror! jävligt kul att låtarna får den här uppmärksamheten! riktigt kul!
Manager

2009-05-26 00:54
trofast: kul att höra :)
/ Deedz.

2009-05-26 02:37
Självklart måste man ge propps sin homie ;)
Vår musik och blogg hittar du på - http://www.smsmusic.se

2009-05-26 17:56
Nice att folk diggar=)

2009-05-26 18:46
Trofast är jue skönast:O:D shiet börja lyssna på han nyss och diggar skiteN

2009-05-27 02:36
fett fan!

Jag tror ingen i Sverige känner igen sig i fraser som "Cheeaaa" osv eftersom vi pratar inte så...

inte du kanske!
work some magic
Manager

2009-05-27 02:38
okej lorentz
/ Deedz.

2009-05-27 02:39
?
work some magic

2009-05-27 11:30
hehe inte tjafsa nu killar:)

Tack så mycket Brodin!

2009-05-27 19:58
Yun_DI Jag och mina polare säger chea nästan hela tiden, och vi är då inte av den klassiska hip-hop typen ens :)

OnT: Det stämmer lite som vissa säger att du låter ganska mycket som NewKid på engelska, har dock bara hört dig på svenska innan och då tycker jag inte att ni låter så lika.
Men alltså om man umgås mycket med en person som man tycker har en skön stil, oavsett om det handlar musik eller inte så blir det ju lätt att man efterliknar, utan att ens tänka på det.

Om det nu är så eller inte vet ju inte jag men du spottar ut bra skit!

2009-05-27 20:46
Är det bara jag eller är Trofast lik den där idol-"saken"? Nej jag vet inte hans namn:P

2009-05-27 21:20
Nuagjagja
Robin. Jo jag har hört det ett antal gånger, haha.. Folk har gått in i min mammas affär.. O sagt,"Gud va kul o se jonas stå o sjunga i TV" haha:)
I kalmar kom några snubbar fram o trodde det var han också. Borde kanske utnyttja det, om man har dåligt med cash. Om det kommer några robin-fans, hah!

2009-08-28 13:08
Jag har lyssnat på dig sedan dina första låtar och du slutar aldrig att utvecklas. Fortsätt med din stil, detta var tungt!

Peace!
jag droppar bomber som hitler

2009-08-29 03:34
Gillade dig inte i bumped into men det bevisar väl att man inte alltid ska döma hunden efter pälsen och diggade faktiskt detta, mest Like That.
:)