Det känns inte riktigt som att min poäng går igenom helt. Jag anser inte att tillägget "...Som jag någonsin har mött" var nödvändigt. Dessutom har det inte att göra med att inte förstå vad de talar om, det handlar om att det låter förbannat dumt, samt att det knappast nyttjas i särskilt genomtänkta sammanhang. Jag anser inte att brat är ett invektivt uttryck, lika lite som ex "turk", "vänsterpartist" eller "korvgubbe", även fast alla saker kan ha negativa saker anknutna till sig. Ta det smått kontroversa "Nigga" som exempel, vissa anser att både nigga och nigger är lika pejorativt medan andra anser bara det senare vara av en förolämpande art, även fast det egentligen är exakt samma ord. På samma vis anser jag att "brat" inte är ett skällsord per se.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
måste hoppa in o säga feeeta rader man. p.s så mkt haaat o för lite sex. ut i solen o träffa tjejer. sluta slösa tid på att diskutera killens sätt o prata. vill han säga jaoo låt han säga jaooo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
App * "Dessutom har det inte att göra med att inte förstå vad de talar om, det handlar om att det låter förbannat dumt, samt att det knappast nyttjas i särskilt genomtänkta sammanhang. " - Fortfarande: enligt dig. Du har vid något tillfälle bestämt dig för att "förortsslang" låter dumt och att personer som använder det bevisar sin lägre intellektuella kapacitet. Genomgående har du här (hyfsat konsekvent i alla fall) utgått från att vad du tycker inte kan vara fel, trots att du utgår från felaktiga premisser, samt att din personliga definition ska ges företräde framför en "lexikal" definition just för att du tycker det. Mycket tyckande, men lite motiverande kan tyckas ;) * "Jag anser inte att brat är ett invektivt uttryck " - Men att vad du anser och vad som är konsensus i svenska språket skulle vara samstämmigt är ju, som du kanske märkt, ganska ifrågasatt. I övrigt så har en annorlunda och parallellt använd stavning av ett ord sällan (om någonsin?) inneburit att ordet ändrar betydelse - oavsett om du skriver "ärtor" eller "ärter" så åsyftar du fortfarande pluralformen av "ärta". 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
ärthjärna är vad han är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fet låt! That's it! Oavsett slangen, och fattar man inte glimten i ögat som Toffer har i sina texter så måste man vara lite dum.
http://soundcloud.com/acke1 http://twitter.com/Acke142]http://twitter.com/Acke142
okej, va har vi lärt oss av allt dehär??? * åsikter är stipulativa definitioner * de flesta har inget emot slang i SIG, utan bara hur toffer (enligt mig) förlöjligar det på genom att använda det som en rektor som försöker kommunicera med utländska ungdomar. * att app antagligen kommer rösta på SD i juni * att mabande är en vis man * och, att knatcha verkar några aningar retarderad. POOW
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
toffer trådar teachin the youth
Producent
2009-05-26 09:18
Jag skiter så jävla mkt hur mkt slang du använder det är så jävla fett ändå!
Flyger fritt, landar platt
toffer är äkta, droppar alltid fett..
fett fett!
Västkust Rockerz
det känns som att plugga psykologi när man läser i den här tråden haha fett att dom flesta diggar i alla fall, toffer har galen skit på gång
www.twitter.com/mzamora036
Vad är grejen med att hålla en maktkamp om ordkunskap i en tråd som snarare handlar om en låt? Pinsamt av samtliga inblandade att fortsätta föra den diskussionen kan jag tycka, speciellt när admin och moderatorerna är så hårda på just dessa riktlinjer i övrigt häromkring i forumen. Ska admin själv driva en sådan här debatt alldeles för långt bara för att han/hon är admin? Eller är det så att de får göra sådant vi medlemmar blir varnade för? Oj... nu blev det inte lite rebelliskt... men men. En liten tanke bara.
Catapults Ent.
beatet var skittungt. rappen bra, produktion bra, men slangen fattar jag ingenting av eller känner alls....
avancerad kurs i haninge tugg 13:00 handenterminalen bakom gröna containern vid trappan
o klockarn 13.15 blir de haninge sutt, grundkursen.
.. och kl. 13:20 ambulans och sjukan med respirator, för att alla färskingar chokar.. ?
om du kommer så...
det här var *host* bra.. jag trodde att man skulle vara bra för att får vara med i veckans mp3.. du låter jätte osäker på beatet och för övrigt, ditt jao:ande dumförklarar dig. jobba på
Raymond Loewy @ Facebook
Veckans mp3:a? Allvarligt?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Hahaha vad händer egentligen? veckans mp3?!?!!?! sinnessjukt ju. KASST
ja ha bara en sak att säga'''sluta punda!!!!!!!!!
never!
...och klocka 13:30 kommer det likte äkta shunnos och svennarna som står och röker bajsar på sig, börjar helt plötsligt tala rikssvenska och vill helst försvinna genom marken. och 13:40 DÅ kommer ambulansen ...
get the fuck outta here ... skitkass låt
förstår inte varför man vill skryta om sånt som var och varannan 12åring gör.. sluta punda toffifee. stay in school. i'm out
ja skryter inte, jag representerar.
Toffer du är faktiskt rolig. Första gången jag hörde låten var det med den där fuckade spelaren så beatet lät askonstigt. Det drog ner låten väääldigt mycket. Sen så vill jag bara säga att du kan flowa okej liksom, du flyter ju på takten bra men inte mycket mer än så i mina öron. Skulle vara kul om du switchade upp flowet en aning så att säga. Fortfarande tycker jag inte om din röst särskilt mycket, och visst kan du inte ändra på den, men men. Kul att det går bra för dig, dock tycker jag inte att du förtjänar all hype. Men ändå. Du är helt okej verkligen, och gästlistan på tejpet ser fet ut. Är vi kompisar nu? ;) <3
Blunted in stockholm
kolla han, nu kryper han till korset...
Ser att du varit upptagen i brandbergen, sticker mania! hörs
oi oi
Pinsammt att det här är veckans...
ähmentoffer, min mens tog slut nyss... Var inte sån.
Blunted in stockholm
"Man har så kul med TOFFIFEE!!" (8) Anyway, tycker jag tillfört tillräckligt hit nu, fått det ja ville säga sagt, "JAOOO!".
va vill ni jao
Jag har inte läst hela tråden, så det här kanske redan har blivit utrett, men...
Jag anser att "guzz" och dylika ord är en indikation på ett fattigt vokabulär och en lägre intelligens Det du säger sa de flesta även om ordet "tjej" i början av 1900-talet, men skulle du säga att "tjej" är slang idag? Språket utvecklas, du vet och det är någonting du inte kan råda över. Missförstå mig inte, du drar också ditt strå till stacken. Om det inte fanns bakåtsträvare som du skulle språket utvecklas för snabbt och vi skulle få svårt att förstå varandra, men det är nog klokast att inse att Toffer vinner den här diskussionen. Även om det tar 100 år för dig och många andra att inse det.
Gör din grej, Toffer!
Shu.
ni ser, tillomed gussarna är med mig på d hära. plus att ordet "tjej" är ganska played att rimma på :-p peez
Producent
2009-05-30 14:52
Tjej betydde prostituerad från början.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
tuung!!!!
vilken härligt osvensk kötthantering
Fröken B F27: Att använda samma ord i alla meningar är väl inte direkt att utveckla språket...
men vem har sagt att toffer ska föra svenska språket till en ny nivå? fuck! whoa alltså
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
palla hata,, den är fet.
överfet låt ju. toffer förtjänar hypen