I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Toffer intervju och spottning i studion.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-05-22 18:42
Det är musiken ni ska kommentera, inte vilka verb han använder för att beskriva hur galet någonting är.
Flyter som en död fisk

2009-05-22 18:59
hatar ni på min rap så är det fine med mig, jag skiter i. alla kan inte gilla allt, men ska ni börja jiddra om att folk är ignoranta för att man använder sig av slang är ni bara större idioter. o snudd på rasism, era jävla idits.

Queff sa det bra. nästa låt ja gör ska ja rappa på 1700 tals svenska. för att keep it real me er ordpoliser.

tack för alla props!

Det handlar inte om att du använder slang, utan sättet du använder slang på. Det kan låta överdrivet mycket ibland och med ditt uttal så låter det parodiskt på något sätt. Det är kritik, inte hat. Gränsen mellan hat och kritik kan vara otydlig ibland, men i detta fall verkar det som att du inte vill ta kritik utan gör det till hat och ignorerar det istället. Missförstå mig inte, jag tycker det verkar som att du har talang och kan utvecklas, men vägen dit är lång och den blir inte kortare genom att ignorera kritiken som du själv mer eller mindre ber om i intervjun.
- grind or die -

2009-05-22 18:59
det ska självklart stå över ALLA som bryter på whoa i mitt förra inlägg

får skylla på skurrezutten(marijuanacigarett)
www.twitter.com/mzamora036

2009-05-22 19:06
bemir

jag tar åt mig alla kritik, tro mig. men det vissa håller på med är inte kritik av mig som rappare, utan iprincip kritik av alla som pratar me slang. diggar ni inte låten så är d lungt lixom, alla kan inte gilla allt, men när folk skriver 3 långa inlägg där man iprincip analyserat min stil o säger varför den e keff så ser jag det som hat. inte kritik. hoppas du fattar va du menar. pez
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-22 19:08
jag tänker inte sluta prata som jag gör bara för folk inte förstår vad en guss eller en sutt är lixom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-22 19:18
jag tar åt mig alla kritik, tro mig. men det vissa håller på med är inte kritik av mig som rappare, utan iprincip kritik av alla som pratar me slang. diggar ni inte låten så är d lungt lixom, alla kan inte gilla allt, men när folk skriver 3 långa inlägg där man iprincip analyserat min stil o säger varför den e keff så ser jag det som hat. inte kritik. hoppas du fattar va du menar. pez

Förstår vad du menar, många inlägg i denna tråden låter som hatinlägg och hade jag varit på din plats hade jag förmodligen tolkat det likadant.

när folk skriver 3 långa inlägg där man iprincip analyserat min stil o säger varför den e keff så ser jag det som hat

Det är ju just det som är kritik, när folk analyserar din musik och säger vad som är dåligt och varför det är dåligt. Jag läser hellre tre långa inlägg med kritik efter att ha blivit analyserad än att få 3 inlägg med åsnor som skriver "fett kefft, sluta rappa, din musik suger". Man vill liksom veta varför det är dåligt, eller hur?

Sen att det finns idioter i denna tråd som hackar istället för att förklara varför och vad som är dåligt är en annan sak.
- grind or die -

2009-05-22 19:28
ja jo ja fattar va du menar, men när folk klagar på ens röst eller ens stil , va ska ja göra lixom, ja har den röst jag har, jag har den stil jag har , det är inget jag lägger på eller förvränger. Det är den jag är. Dom jag menar är hatare är just dom som verkligen bara är inne för att hata, man märker ju vilka som har en ärlig kritik, o vilka som bara e rena hatare o dissar för nån snubbe börjar få lite shine eller vissa som tillomed har "rasistiska" undertoner i sina uttalanden.

det är ju skillnad på kritik o kritik, klagar nå på mixxen är det sånt som kan jobbas på bättre på nästa låt, men att folk klagar på min stil e det inget som ja kan ändra på eller ens vill ändra. det är min stil lixom. ja kan inte köra nån annans stil, bara min.

pez

2009-05-22 19:33
Fattar inte ens varför det tjabbas här, uppenbarligen så funkar Toffers stil och röst bättre än alla andra i denna tråden, eftersom att han har krigat sig upp till den platsen han är på nu, över alla andra här inne.

/No homo
Flyter som en död fisk

2009-05-22 19:43
Det är musiken ni ska kommentera, inte vilka verb han använder för att beskriva hur galet någonting är.

Det är inte verben folk klagar på, utan att han använder uttryck i sin musik som vissa inte tycker att han borde av olika anledningar, och då klagar man direkt eller indirekt (tolka det hur du vill) på musiken.

Fattar inte ens varför det tjabbas här, uppenbarligen så funkar Toffers stil och röst bättre än alla andra i denna tråden, eftersom att han har krigat sig upp till den platsen han är på nu, över alla andra här inne.

Vad pratar du om? Folk diskuterar och ger varandra hjälp. Det är liksom det forumets funktion är.
- grind or die -

2009-05-22 20:04
Okej "Bemir" om det nu är ditt riktiga namn, du blir inte cool för att du spelar oförstående, hans skills som rappare påverkas inte av att han snackar slang, sheeit, det är fan nästan ett plus i kanten bara, det visar för mig att man är äkta.

Vem blir hjälpt av att man sitter och klagar på ett totalt ickekonstruktivt sätt? Det handlar enbart om avundsjuka, den som säger emot ljuger.
Ifall Toffer inte hade vart så känd som han nu är, så hade ingen stört sig på han användande av slangord.

Jag pallar inte sitta och förstöra mer i tråden nu, kommentera Toffer och hans musik istället för att tjabba.

Peace!
Flyter som en död fisk

2009-05-22 20:19
Okej "Bemir" om det nu är ditt riktiga namn, du blir inte cool för att du spelar oförstående, hans skills som rappare påverkas inte av att han snackar slang, sheeit, det är fan nästan ett plus i kanten bara, det visar för mig att man är äkta.

1: Ja, det är mitt riktiga namn.
2: Vad är det som indikerar på att jag spelar ovetande?
3: Jag har aldrig påstått att han skills som rappare påverkas av att han snackar slang eller inte, jag har inte ens påstått att han är dålig, jag har bara kommenterat vad jag tycker om det och varför jag tycker som jag gör, något som jag även förklarade för Toffer för att hans skulle förstå vad jag menade och som Toffer själv tycker är positivt eftersom att det är kritik som kan hjälpa honom i framtiden.

Vem blir hjälpt av att man sitter och klagar på ett totalt ickekonstruktivt sätt? Det handlar enbart om avundsjuka, den som säger emot ljuger.

Det är vad du tror, alla är berättigade till sin egen åsikt om allt. Min om det jag citerade ovanför dessa rader är att du inte har en aning om vad du pratar om. Återigen, jag har inte klagat, jag har fört fram mina åsikter och berättat varför jag tycker som jag gör, om jag däremot inte har varit konstruktiv i min kritik så är det fortfarande kritik och det är upp till Toffer att välja om han ska ta till sig utav det han får läsa eller ej. Kan hålla med att konstruktiv kritik är mer positiv och rolig att läsa, men kritik är kritik.
Ifall Toffer inte hade vart så känd som han nu är, så hade ingen stört sig på han användande av slangord.

Jag pallar inte sitta och förstöra mer i tråden nu, kommentera Toffer och hans musik istället för att tjabba.

Jag övervägde precis onödigt länge ifall jag ens skulle kommentera detta eller inte, men eftersom att det verkar som att du inte ens har läst igenom tråden och försökt att förstå vad de andra och jag har skrivit så känns det inte ens lönt att försöka att få dig förstå, så jag avstår.

Enough off-topic nu, tror jag har fått fram det jag har försökt att säga.
- grind or die -

2009-05-22 20:22
we shall overcome, o dansa till toffer låtar.
Groupie

2009-05-22 23:12
shit asså... fan vad många nämner just slangsnacket. vad e d med er?

har ni nångång hört latin kings? ison & fille? medina?
jag har aldrig läst eller hört så mycket kritik mot att nån snubbe använder slang. det e inte som att det e något nytt lixom. DET ÄR 2009 NU, om ni missat!
http://www.diggidave.blogspot.com

2009-05-23 11:56
håller me gussti...

ang. låten svenneguzz: "shoo till alla blatteguzzar yaooooo"

LMAO... e han inte svensk??? för övrigt var "guzz" populärt för typ 8,9 åår sen... alla andra "slang" för den delen med: gendish, va händish, osv.........

föör mkt wigga... och wannabeBlatte...

angående den här: lite wiggigt.... tycker inte han har talang alls, tbh.. NOO I ain't a hater... men skulle ljuga och dickryda seriööst om jag säger att detta är bra... latchrim, för mkt snack om weEEeeD och ZuuTttTEn asså... som latin kings fast töntigare... spela inte att du e G om du inte e i närheten av de... inga dugliga punchlines, inga tunga rim, inte tung röst, NUTT'N...

aaaja,
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-05-23 13:38
shit asså... fan vad många nämner just slangsnacket. vad e d med er?

har ni nångång hört latin kings? ison & fille? medina?
jag har aldrig läst eller hört så mycket kritik mot att nån snubbe använder slang. det e inte som att det e något nytt lixom. DET ÄR 2009 NU, om ni missat!

Det är ingen som klagar på att han använder slang, utan sättet han gör det på och hur mycket han gör det och hur han får det att låta.
- grind or die -

2009-05-23 14:51
grym intervju. Sant allt du säger. keep the good work upp. o fukk alla hatare
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2009-05-23 15:41
7 års olycka? :O hade inte dom slutat? :O

2009-05-24 20:16
"knulla alla.."

..?

skönt självförtroende har han, även om jag inte kan låta bli att vara tveksam om man använder dom orden, eller så är det bara jag.

keep them flowing.
Catapults Ent.

2009-05-24 22:03
"ang. låten svenneguzz: "shoo till alla blatteguzzar yaooooo"

LMAO... e han inte svensk??? för övrigt var "guzz" populärt för typ 8,9 åår sen... alla andra "slang" för den delen med: gendish, va händish, osv........."

får man inte prata på ett speciellt sätt om man är svensk? vilket förövrigt varenda snubbe i tråden är.

Toffer är inte svensk ur ett etnicitetsperspektiv, men är Dawit Isaak svensk är Toffer fan också det liksom, hajjar ni läget?

plugga upp era ortenvokabulär så fattar ni nog tugget så småningom, join the movement!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-05-24 23:40
får man inte prata på ett speciellt sätt om man är svensk? vilket förövrigt varenda snubbe i tråden är.

Jag är inte svensk.

plugga upp era ortenvokabulär så fattar ni nog tugget så småningom

We diggz tha language hombre, wad up with da attitude?
- grind or die -

2009-05-24 23:50
så du menar att du "snackar rikssvenska" men saknar svenskt medborgarskap?

highly unlikely
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-05-24 23:54
Jag saknar inte medborgarskap, men pga det är jag inte svensk.
- grind or die -

2009-05-25 00:04
Toffer är inte svensk ur ett etnicitetsperspektiv, men är Dawit Isaak svensk är Toffer fan också det liksom, hajjar ni läget?

med ett svenskt medborgarskap är man enligt svensk lag och ur en politiskt korrekt ståndpunkt: Svensk

2009-05-25 00:22
rätt kul intervju,freestylen i slutet var rätt go också..har lyssnat på två låtar på netplayen också tycker det låter nice men saknas lite attityd i deliveryt iaf på a millie

2009-05-25 00:23
rätt kul intervju,freestylen i slutet var rätt go också..har lyssnat på två låtar på netplayen också tycker det låter nice men saknas lite attityd i deliveryt iaf på a millie

vad jag vet är det ingen freestyle utan låttext?
- grind or die -

2009-05-25 00:25
bemir jahopp

Rappare

2009-05-25 00:43
Hahaha, hatare är underbara grejer, jag älskar hatare! Fortsätt göra musik och hojta när du släpper, ska bli intressant att höra!

Jag tycker du har skön stil mannen! Kör på bara!!
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!

2009-05-25 02:32
håller me gussti...

ang. låten svenneguzz: "shoo till alla blatteguzzar yaooooo"

LMAO... e han inte svensk??? för övrigt var "guzz" populärt för typ 8,9 åår sen... alla andra "slang" för den delen med: gendish, va händish, osv.........

föör mkt wigga... och wannabeBlatte...

angående den här: lite wiggigt.... tycker inte han har talang alls, tbh.. NOO I ain't a hater... men skulle ljuga och dickryda seriööst om jag säger att detta är bra... latchrim, för mkt snack om weEEeeD och ZuuTttTEn asså... som latin kings fast töntigare... spela inte att du e G om du inte e i närheten av de... inga dugliga punchlines, inga tunga rim, inte tung röst, NUTT'N...

aaaja,

"E HAN INTE SVENSK?"" JA OJ HERREGUD OM HAN VA SVENSK? mannen finns 100% svenska som växer upp i förorten som snackar lika mycket slang som andra med annan hudfärg. beror helt på vilka du umgås o växer upp med. växer man upp framför en dator och skolan så e det svårt att fatta t.ex Latin kings, som du inte gjort? latin kings e ju de fetaste som gjorts inom svensk hiphop NÅNSIN och du säger det e latchrim och för mycket snack om röka?(ja weed och zutt e samma sak)

2009-05-25 23:56
100% word på bemir. tala för dig själv, NickoDick...

knatcha:

förutom att ditt namn säger mer om dig än ditt tuffa internetsnack, så bör du 1) slang är slang. jag använder det också när det passar. dock snackar han slang som nån töntig polis eller lärare som försöker integrera sig med invandrarungdomar... 2) så länge du inte vet mer än 0% om MIG, så tycker jag du ska sluta skälla som en hund , och 3) sluta DICKRYDA någon som inte ens skulle creampie:a dig efteråt... fag,

jag gav mina åsikter, acceptera. och jag vet vad zutt är, liiilla lilla pojke...

igen; MINA ÅSIKTER: förlöjligande av förorter, whatsoever. period.
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-05-26 00:07
, och 3) sluta DICKRYDA någon som inte ens skulle creampie:a dig efteråt... fag,

hahahaha fan va fint. fan va vackert. håller med till 110% angående det du skrev. vill dock inte dickryda dig då jag inte har fått garanti på creampie än.
http://www.goteborg.se

2009-05-26 00:14
med ett svenskt medborgarskap är man enligt svensk lag och ur en politiskt korrekt ståndpunkt: Svensk

Jag är född i Bosnien har bosniskt medborgarskap också, är jag bosnisk på somrarna när jag är där och svensk den övriga tiden då? Jag har enbart bosnier i min släkt sedan en lång tid tillbaks, är bosnisk i både tankesätt och kulturellt sett, umgås nästan enbart med bosnier, pratar bosniska när jag är med dom och finner sällan likheter mellan mig och "vanliga" svenskar (menar inte att det på något sätt skulle vara negativt att göra det). Visst, den största delen av mitt liv har jag varit Sverige och jag tycker om det, men jag anser inte mig själv vara svensk för det. Om jag flyttar till Irak och får ett medborgarskap där är jag väl inte arab/irakier för det?
- grind or die -

2009-05-26 00:32
Bemir

jag har inte påstått att man inte kan vara Svensk och Bosnisk samtidigt, man kan säga att du är Svensk/Bosnisk, eller Bosnisk/Svensk om man vill det.

nyckelfaktorn här är vad Svensk lag säger, att så länge du har Svenskt medborgarskap så är du Svensk, dvs får bland annat rösta i val som berör det Svenska folket.

Samma som att du enligt Bosnisk lag är Bosnier.

Så även fast du är Bosnier i etnicitet kan du inte undkomma att du enligt svensk lag räknas som Svensk i Sverige, dvs genom medborgarskapet.

Haffar jag medborgarskap i USA räknas jag på samma sätt som en Amerikan enligt staternas lagar.

on another note

EiGhTy_K

peka gärna ut för mig vart jag talar för någon annan än mig själv, jag skriver det som jag som person tror på är rätt, och som är uppbackat av de fakta som jag har presenterat.

join the movement!

2009-05-26 00:37

knatcha:

förutom att ditt namn säger mer om dig än ditt tuffa internetsnack, så bör du 1) slang är slang. jag använder det också när det passar. dock snackar han slang som nån töntig polis eller lärare som försöker integrera sig med invandrarungdomar... 2) så länge du inte vet mer än 0% om MIG, så tycker jag du ska sluta skälla som en hund , och 3) sluta DICKRYDA någon som inte ens skulle creampie:a dig efteråt... fag,

jag gav mina åsikter, acceptera. och jag vet vad zutt är, liiilla lilla pojke...

igen; MINA ÅSIKTER: förlöjligande av förorter, whatsoever. period.

du snackar bara massa skitsnack orkar fan inte ens svara på ditt inläågg då du e helt jävla dum i huvudet... ja dickrydar ingen du babblar bara massa strunt. sluta hata så jävla mycket har du ingen fritid eller?

2009-05-26 00:44
bemir

Jag är sjukt imponerad av attu orkar, ännu mer imponerad av att folk inte verkar fatta vad du menar...

2009-05-26 00:48
det är en fet skillnad på att inte förstå och att inte hålla med

2009-05-26 00:54
NickoKick P21

Nu va det dock inte er offtopic diskussion jag syftade på i första hand även om den är underhållande...

2009-05-27 16:15
LOL. knatcha verkar beskriva hans förfäders huvudintresse, mtp hur hans neurosignaler fungerar...
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-05-27 18:15
toffer har formodligen fler akademiska hogskolepoang an vad ni hatare har harstran pa brostet. sluta jiddra om vilken slang han snackar och lyssna pa fucking musiken.
snubben knullar ju manga mer etablerae rappare mitt framfor oronen pa er och ni kan inte hora det??
i guess,real recognize real.

ni kommer slicka arsle senare, shu till alla zigenare. jag menar re
Kalvin
http://www.kalvinhiphop.com